Ik vind de meeste ‘triggers’ bullshit. Als je ptss of andere psychologische problemen hebt, dan kunnen er dingen triggers zijn ja. Maar bij de meeste dingen die mensen triggers noemen tegenwoordig denk ik vaak jezus stel je niet zo aan en wordt volwassen. Ook dat je niet je gewicht mag noemen in het afvaltopic ofzo, ik bedoel wat?
Een AFVALtopic en dan mag je niet je gewicht noemen, haha daar gaat het hele topic toch om, wat een onzin. Als je er niet tegen kan dat andere mensen over hun gewicht praten, waarom kijk je dan in godsnaam in een afvaltopic.
Sowieso vind ik mensen zich snel aanstellen tegenwoordig, je moet maar met iedereen rekening houden. Ook als ouders je boos aankijken als je per ongeluk een scheldwoord gebruikt waar hun kind bij is, alsof dat kind dat niet sowieso ooit gaat horen. Ik kan niet met alles en iedereen rekening houden, ik hoor/lees/zie ook zo vaak dingen die ik niet leuk vind, dat hoort nu eenmaal bij het leven hè. Het is niet alsof ik expres elk scheldwoord dat ik ken in het gezicht van jouw kind ga schreeuwen. Als jij wakker ligt omdat iemand een bepaald woord heeft gebruikt dat jij niet leuk vindt, dan vind ik dat je beter wat kan doen aan hoe erg jij je dingen aantrekt en leren dat je niet overal controle over hebt dan aan proberen te zorgen dat niemand ooit meer dat woord gebruikt. Daar heb je zelf ook meer aan.
Van de meeste dingen die mensen tegenwoordig triggers noemen krijg je echt geen traumatische flashback of iets dergelijks, het is gewoon niet leuk. Maar ja, het leven is niet alleen maar leuk. Dat hoeft ook niet, al denken de meeste mensen tegenwoordig van wel lijkt het.
Zo dat was mijn rant. Ik zal er maar even bij zeggen dat ik niemand hier persoonlijk bedoel, dit is een algemene reactie en dit denk ik al langer.