Impopulaire meningen

Hoe kan dat een gespreksonderwerp zijn bij een sollicitatiegesprek? :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik vind mensen die niet drinken heel cool. Ik benijd die ze ook heel erg als ik weer eens wakker word met een kater.

23 likes

Hij moet het denk ik ook heel erg van die baard hebben, objectief gezien is hij best knap, maar ik denk dat hij zonder die baard er veel minder boeiend uitziet

2 likes

??? als je gaat trainen moet je er ook bij eten he jochie

2 likes

Dat het iemand zijn bouw is sluit eetstoornistriggerend toch niet uit? Sommige mensen met een stoornis nemen Barbie als ideaal, dat dat onrealistisch en een pop is neemt niet weg dat het een ideaal kan zijn.

3 likes

Ik vind 'm een poor man’s Jamie Dornan :thinking:

3 likes

Misschien kijk ik er anders tegenaan omdat al mijn exen er zo uit zien. Dat zijn allemaal gespierde spijkers. Denk ook wel dat dat anders is omdat die niet onder een vergrootglas liggen.

2 likes

Hahaha mijn vriend dus. Die is wel zo’n dinosaurus freak Ă©n een sprietje, maar dan mijn inziens op een mooie manier. Dit is gewoon raar en zelfs een beetje eng (die tweede foto) :joy:

Hoi dat was ik! Wat ik zelf ook een correcte vind, omdat het echt aan bouw ligt, is ‘pezig’. Bij mijn vriend komt het echt door genetische bouw, zijn vader heeft dat ook (inclusief lange benen) en die noemden ze vroeger spinnetje :sweat_smile: Eigenlijk vind ik die term ook wel leuk en goed passend! Het is zo jammer dat door de maatschappij meteen een stempel op wordt gedrukt; je moet het natuurlijk wel kunnen omschrijven, maar zeker wel op een respectvolle manier :slightly_smiling_face: Ik snap je trigger dus wel!

Edit; hoop dat mijn gebruik van sprietje dan niet te erg triggerend was! Gebruik ik ook als koosnaampje.

2 likes

Maar dezewoorden zijn toch niet zo “triggerend” of gemeen? Kan toch een objectieve observatie zijn? Meeste mensen weten zelf toch ook dat ze dun/zwaar/wipneus, weet ik veel zijn/hebben?

2 likes

Oké deze gaat ongetwijfeld triggeren.

Mijn impopulaire mening is dat ik het vreemd vind dat overgewicht meer en meer wordt verheerlijkt en steeds normaler gevonden MOET worden. Je mag dat niet meer dik/ongezond noemen, terwijl iets als ongezond en misschien ook wel dik geen mening is, maar een feit op basis van je vetpercentage. Dat bijvoorbeeld Tess Holiday zegt “my view is that size isn’t an indicator of health”, uhm wat? Oke dus elk wetenschappelijk onderzoek op dat gebied trekt een foutieve conclusie? Ook dat continue verzachtende taalgebruik zoals “curvy” of “feminine”, wat ik bovendien persoonlijk opvat. Ik heb geen overgewicht dus mijn figuur is niet meer vrouwelijk?

48 likes

Helemaal mee eens. Ik pas ongeveer 3x in Tess Holliday en ik ben dik en weet dat dit ongezond voor me is. Misschien merk ik het nu nog niet zo, maar over een paar jaar weet ik wel bijna zeker van wel. En niet iedereen die dik is heeft het gerelateerde diabetes type, of hartklachten etc. Maar langdurig overgewicht zorgt altijd wel voor lichamelijke klachten denk ik? Ik vind die trend ook wel zorgwekkend, zeker omdat veel jonge mensen daar ook helemaal in mee gaan.

5 likes

Gelinkt aan bovenstaande discussie: ik vind het prima en begrijpelijk dat sommige (!) mensen ergens door getriggerd raken; iedereen heeft zijn eigen gevoelige onderwerpen, maar ik irriteer me er onderhand dood aan dat het meteen een maatschappelijke discussie moet worden. Dus een maatschappelijke discussie over een bepaald woord. Onderhand heb je discussies in de media over woorden om lichaamsvormen mee te omschrijven, er worden nieuwe woorden bedacht om bv allochtoon mee te vervangen (wåt ook soms een negatieve lading heeft, dat zie ik ook wel in) etc. etc. Mijn punt is dat er altijd mensen blijven die zulke woorden op een nare manier gaan gebruiken; de oude woorden worden daarom vervangen voor gewoon een nieuw woord wat op termijn óók weer een negatieve lading krijgt en dan is het cirkeltje weer rond. Dus ik vind het zo onzinnig dat hier telkens zo moeilijk over gedaan wordt om iets te bereiken wat uiteindelijk toch weer het bedoelde punt voorbij schiet.

12 likes

Ik denk dat mensen die het woord allochtoon op een negatieve manier gebruiken, niet zijn overgestapt naar mensen met een migratie-achtergrond. Dus dat degenen die het hebben over mensen met een migratie-achtergrond er geen negatieve lading aan hangen. Ik denk dus niet dat er een algehele omzwaai komt van het gebruik van de woorden, dus dat die negatieve lading van allochtoon niet bij mensen met een migratie-achtergrond komt.

4 likes

Precies, ik ben geen buitenlander, maar wel een allochtoon, maar niet iemand met een migratie-achtergrond. Echt waar gaat dit allemaal over. Waarom hebben we hier ĂŒberhaupt een naam voor?

Helemaal eens, maar let op dat niet voor iedereen dat aankomen zo makkelijk gaat en dat afvallen zo moeilijk. Ik heb vroeger HEEL erg mijn best gedaan om aan te komen, me echt misselijk eten en dan nog steeds niets aankomen, of het ging er binnen no time weer vanaf. En random mensen maar zeggen dat ik meer moest eten. Ik weet dat het een uitzondering is, maar daarom is het juist zo tricky om sommige dingen (in dit geval overgewicht) positief te noemen en andere dingen impliciet negatief (niet curvy, of niet vrouwelijk). Ik ben sowieso helemaal klaar met die focus op lichamen hoor.

2 likes

Ik ben trouwens wel benieuwd naar mensen die het hier niet mee eens zijn. Iemand die haar visie wilt delen?

Uh nou ik ben het er niet mee eens dat overgewicht verheerlijkt wordt en dat het normaal gevonden moet worden nee. Misschien dat een paar (prominente) figuren dat roepen maar 99% van de mensen vindt dik zijn en dikke mensen nog steeds hartstikke kut en is liever te dun dan te dik. Ik denk dat de meeste dikke mensen hun hele leven bezig zijn met proberen af te vallen en zich er steeds kut over voelen dus dan vind ik het niet zo erg als er een beweging komt die zegt ‘ook als het afvallen niet lukt ben je gewoon een waardig en mooi persoon’

30 likes

@hanson, helemaal eens met geluiden/acties dat iedereen mooi en waardig is.

@Sabr, ik ben wel benieuwd op basis waarvan je de conclusie trekt dat ik het niet aankan dat dikke mensen vrede met zichzelf krijgen. Ik gun iedereen vrede met zichzelf (inclusief mezelf, want dat heb ik ook nog niet), dat is zĂł belangrijk.

@prikkelbaar, ja die focus op lichamen is zo onnodig en vermoeiend! Noem ik ook in een vorige post.

1 like

Nou, het vrouwelijk noemen is imo bullshit want ELKE vrouw is vrouwelijk. Dus ja dat vind ik een soort skinny shaming als antwoord op fat shaming. En je hebt een punt dat dik wordt geassocieerd met negativiteit en dat het dus misschien niet helemaal hetzelfde is. Maar ik kan er persoonlijk niet tegen als mensen gaat roepen dat extreem overgewicht zoals Tess Holiday gewoon gezond is. Dat is geen mening.

Je conclusie dat ik het “niet aankan” klopt niet. Je probeert daarmee mij in een hokje “onzeker, dus bitcht de rest omlaag” te plaatsen. En dat is noch fraai noch fair.

Maar misschien heeft iemand anders nog een andere impopulaire mening die niks met lichamen te maken heeft?:sweat_smile:

6 likes