Impopulaire meningen

Zoals dik en ongezond? Ja en ja. Curvy en vrouwelijk? Ja en ja.

Over het algemeen is overgewicht wel gerelateerd aan gezondheidsproblemen maar ik voel me nu persoonlijk aangesproken haha dus ik wil toch ff zeggen dat ik 40 kg overgewicht heb en momenteel gezond ben

(neemt niet weg dat ik probeer af te vallen om gezondheidsproblemen in de toekomst te voorkomen maar het kan dus wel dat je gezond bent en te dik)

1 like

Sorry dit triggert echt heel erg die keer dat zo’n app populair was waar je zo’n spel als ranking the stars kon spelen en dat mijn rokende, drinkende, blowende, macdonalds gaande kutfamilie MIJ had bestempeld als de ongezondste terwijl ik iedere dag vers kook, sport, vegetarier ben, op de fiets naar m’n werk ga, niet drink, nog nooit gerookt heb etc etc

14 likes

Sorry dat ik je post gebruiken dit te vragen: hoe heet die app? Klinkt als de drama die ik in Mn vriendengroep zoek.

4 likes

Hahaha :joy: volgens mij heette het Happening! En je kon er ook mee chatten maar je had ook een ‘ranking game’ of zo in die app.

4 likes

Oh wow helemaal vergeten die app, dat was wel echt leuk toen (behalve dat van je familie natuurlijk)

1 like

Ik vind de meeste ‘triggers’ bullshit. Als je ptss of andere psychologische problemen hebt, dan kunnen er dingen triggers zijn ja. Maar bij de meeste dingen die mensen triggers noemen tegenwoordig denk ik vaak jezus stel je niet zo aan en wordt volwassen. Ook dat je niet je gewicht mag noemen in het afvaltopic ofzo, ik bedoel wat? :face_with_raised_eyebrow: Een AFVALtopic en dan mag je niet je gewicht noemen, haha daar gaat het hele topic toch om, wat een onzin. Als je er niet tegen kan dat andere mensen over hun gewicht praten, waarom kijk je dan in godsnaam in een afvaltopic.
Sowieso vind ik mensen zich snel aanstellen tegenwoordig, je moet maar met iedereen rekening houden. Ook als ouders je boos aankijken als je per ongeluk een scheldwoord gebruikt waar hun kind bij is, alsof dat kind dat niet sowieso ooit gaat horen. Ik kan niet met alles en iedereen rekening houden, ik hoor/lees/zie ook zo vaak dingen die ik niet leuk vind, dat hoort nu eenmaal bij het leven hĂš. Het is niet alsof ik expres elk scheldwoord dat ik ken in het gezicht van jouw kind ga schreeuwen. Als jij wakker ligt omdat iemand een bepaald woord heeft gebruikt dat jij niet leuk vindt, dan vind ik dat je beter wat kan doen aan hoe erg jij je dingen aantrekt en leren dat je niet overal controle over hebt dan aan proberen te zorgen dat niemand ooit meer dat woord gebruikt. Daar heb je zelf ook meer aan.
Van de meeste dingen die mensen tegenwoordig triggers noemen krijg je echt geen traumatische flashback of iets dergelijks, het is gewoon niet leuk. Maar ja, het leven is niet alleen maar leuk. Dat hoeft ook niet, al denken de meeste mensen tegenwoordig van wel lijkt het.
Zo dat was mijn rant. Ik zal er maar even bij zeggen dat ik niemand hier persoonlijk bedoel, dit is een algemene reactie en dit denk ik al langer.

61 likes

Ik bedoel dit oprecht benieuwd en helemaal niet aanvallend: denk je echt dat dit een impopulaire mening is?

Ik vraag me dit regelmatig af in dit topic en vraag het nu omdat ik het toevallig op tijd lees, maar over het algemeen heb ik vaak het idee dat dit topic wordt gebruikt om meningen te verkondigen die elders op een “veilige plek” zoals een forum wat minder gewaardeerd zouden worden, terwijl ze verder zowel on- als offline als doodnormaal worden gezien. Ik ken volgens mij niemand in het echte leven die triggers niet in de meeste gevallen als aanstellerij zou zijn, en ook helemaal niemand die dik zijn verheerlijkt of mooi vindt, ondanks mensen online zo hun best doen om een andere sfeer aan te maken. Ligt dit dan aan mijn omgeving?

11 likes

Allergieën denk ik! Volgens mij zijn ze daar in Canada bijvoorbeeld streng in en mag je daar als leerkracht of arts geen parfum dragen?

Corrigeer me als ik uit mn nek klets hoor.

2 likes

Nee dit klopt! In Canada is het echt een onwijs ding. Weet niet of dit op alle scholen e.d. zo is, maar ik ben dit heel veel tegengekomen toen ik daar woonde. Werd me ook wel heel bewust van mijn eigen parfum en droeg daar zeker minder parfum dan ik normaal deed.

Ik vind alcohol niets aan. Blijkbaar is dat een impopulaire mening want als ik in gezelschap niet drink, is er altijd wel iemand die vraagt waarom ik geen alcohol drink.

31 likes

Ik zie het net als @Protagonist meer als een topic voor impopulaire meningen op het forum. Als ik hier een mening plaats over iets, voor de meeste van ons onzin, zoals ‘alle allochtonen terug naar hun eigen land!!1!!11!!!’ dan kan je ook wel zeggen ‘ja op tokkie facebookgroepen is dit een hele normale mening’. Nu is dit een overdreven voorbeeld en snap ik wel dat jij het niet zo bedoelt. Ik denk ook dat je omgeving inderdaad wel veel uitmaakt. Maar ik hou voor dit topic dus even het forum aan als omgeving.
En als je dan naar het afvaltopic kijkt dan zie je dat het op dit forum wel een impopulaire mening is denk ik. Tenminste, volgens de beheerders wordt alles in samenspraak met de gebruikers gedaan, dus blijkbaar willen de meesten geen gewichten zien (al heb ik geen poll gezien, ik vraag me ook af hoe alles ‘in samenspraak met gebruikers’ gaat, maar dat is weer een andere discussie). Terwijl ik dat dus echt heel vreemd vind in een topic dat in de basis om gewicht draait. Ik zou gewichten absoluut niet als strijd zien (@Cadeaupapier). Als iemand dan eindelijk zijn streefgewicht heeft bereikt, dan ben ik blij voor die ander. En het gewicht van die ander heeft niks met mij te maken. Dat bedoelde ik ook met loslaten wat andere mensen van je vinden. Maar ik ben dan ook niet zo met mijn gewicht bezig, dus dat is voor mij makkelijker praten misschien.

2 likes

Maar wat is het verschil tussen nog 1 kilo tot mn streefgewicht of nog 1 kilo tot ik 80 kilo weeg en mn streefgewicht heb gehaald.
Ik ben blij dat we hier geen gewichten mogen plaatsen omdat ik dan soms toch wel dat gevoel had van ja maar zij is even lag als ik en weegt minder.
Maar ik snap ook dat dat van persoon tot persoon verschilt en ik dus schijnbaar de populaire mening hierin verantwoord.

2 likes

Dit precies, ik word er zo moe van dat ik mij constant hierover moet verantwoorden. En als ik dan 1x in de 3 maanden een keer een drankje drink dat er dan ook weer opmerkingen komen. Lekker belangrijk wat iemand wel of niet drinkt.

4 likes

Sommige mensen hebben zware hersenen, vergeet dat niet. Kun je niks aan doen maar dat zie je niet aan de buitenkant.

14 likes

Haha die kilo’s die ik sinds mn 15e ben aangekomen zijn inderdaad op mn hersenen gaan zitten :’) (zou je daar een dikker hoofd door krijgen?)

2 likes

Ik vind die korte spijkerbroekjes 3x niks. Dat je reet er dan zo uit komt hangen. Net een luier van spijkerstof.

41 likes

Ja dit! En ik verbaas me over de verbaasdheid haha. DRINK JIJ NOOIT?! Daar verbaasd over zijn vind ik dan weer verbazingwekkend.

Ook met roken. “Maar je hebt toch wel eens gerookt? Nee? Een peuk geprobeerd toch wel? NIET?!” Nee Lisa, ik heb dat nooit geprobeerd omdat ik al mijn hele leven weet dat het slecht is. Ik drink toch ook geen slok bleekwater?

Maar blijkbaar is dit heel impopulair :rofl:

45 likes

Argh ja dat drinken/niet drinken. Altijd al gezeik geweest op elk feestje. Net als dat ik dan maar moest rijden, want ik drink toch niet. Ja dus,mijn auto drinkt wel benzine hoor.
Ook toen ik aan de chemo zat dat ik regelmatig de vraaag kreeg of ik dan wel mocht drinken. Uh boeiend, dat is wel het laatste waar ik me op dat moment druk om maak hoor, jezus.
Ik antwoordde gewoon: “als ik dat wil, doe ik dat gewoon hoor”. Hahah badass.

(Ja het zit hoog haha)

23 likes

Of het moeten uitleggen dat je niet drinkt. Maar ook geen frisdrank drinkt. En dan kijken welke vragen je krijgt. Vooral wat ik dan wel drink?
Ja euh water en thee.

13 likes