Nee tuurlijk niet! En het hangt natuurlijk ook een beetje af van je hele attitude. Ik ben bijvoorbeeld zelf vegetariër maar ik doe ook nooit moeilijk en ook al staat er maar één vegetarisch gerecht op de kaart (op restaurant dan), dan ben ik wel gewoon tevreden. Maar mijn vriend werkt in de horeca en die maakt echt constant mee dat mensen zichzelf echt super exclusief vinden omdat ze bijvoorbeeld iets bepaald niet mogen (of willen) eten en dan ineens super veeleisend worden. Dan doet de kok veel moeite om een super lekkere salade te maken met bv. gegrilde groentes voor iemand die vegan is (omdat er dus niks veganistisch op de kaart staat) en dan krijgt die bijvoorbeeld als reactie ‘ik ben toch geen konijn’. Daarentegen merk je dat mensen die écht een allergie hebben of om een of andere reden iets niet mogen eten, zich eerder ongemakkelijk voelen om dat mee te delen en ook véél inschikkelijker zijn als hen een alternatief wordt aangeboden!
Hahahah loser
Willen we meer of minder dronken forumberichten
- MEEEER
- minder
0 stemmers
Ik vind het meer grappig dat iemand hartstikke zat is en denkt “oh ff forummen” hahah
Meestal zit in dan op de wc en denk ik hmmmm ff m’n forum vriendinnen informeren
Hmm interessant. Ik dank dat gezien de gemiddelde leeftijd van dit forum we dit stadium toch echt al wel lang gepasseerd zijn.
Mij boeit het niet zoveel. Als je er maar niet stoer over doet. Drank is niet ruig, vooral de volgende dag niet.
Ik vind het irritant dat er vaak vanuit wordt gegaan dat een ander stoer doet. Soms kun je dit van gedrag afleiden, dat is waar. Maar ook als iemand simpelweg vertelt dat ie dronken is wordt er vaak al vanuit gegaan dat de ander stoer doet.
Ik heb dit ooit zelf ook eens gehad, afgesproken met een vriend van vroeger om bij te kletsen en toen vertelde ik uiteindelijk over een bepaalde levensfase die ik gehad heb, kreeg ik de opmerking stoer hoor. Uh nee?? Ik deel je gewoon wat mee.
We vullen met elkaar veel te vaak in wat de intentie van een ander is
Ik vind er ook wel een duidelijk verschil inzitten hoe en wat iemand verteld. Als iemand zegt ik ben super dronken,ladder zat, helemaal van het padje en loveeeeee drank dan denk ik pff. Als iemand zegt ik ben dronken en heb dit of dat meegemaakt vind ik het leuk om te horen en lezen. Maar iedereen moet posten en vertellen wat diegene kwijt wilt.
Nouja als je het interessant/leuk/de moeite waard vindt om te delen dat je zo dronken was en zus en zo hebt meegemaakt op een blije manier dan is dat misschien niet meteen ‘stoer willen doen’ maar dat is wel hetgeen waar men zich dus meestal aan ergert.
Ik vind het ook enorm irritant, het interesseert me echt niet dat je jezelf niet kunt beheersen en enkel onder invloed geweldige dingen mee maakt. Je lichaam wordt aangetast door een giftige stof, gefeliciteerd.
Dit geldt natuurlijk niet voor mensen die af en toe iets drinken en heeeel af en toe dronken worden maar voor de dagelijkse of wekelijkse taferelen.
Mijn eerste ingeving toen ik dit las was: “Dat is wel erg extreem!”, maar toen herinnerde ik me dat ik vanochtend nog dit artikel heb gelezen. Toch wel food for thought.
Ja dat is natuurlijk ook extreem want af en toe een glaasje alcohol is echt niet zo slecht. Maar in principe is acohol gewoon een giftige stof en je dingen niet meer kunnen herinneren door alcohol is gewoon een tijdelijke stoornis van je hersenen. Om over de lever nog maar even te zwijgen haha … maar het klinkt en is ook wel een beetje extreem, geef ik toe
Ben het eigenlijk met je eens, maar ik vind AGV af en toe wel makkelijk (inspiratieloos dus). Wat eet jij dan vooral?
Nee vind ik niet hoor! Ook niet met vrienden trouwens want ik weet vaak dat ze er een goede reden voor hebben (en ik ben zelf vegan dus ook niet de makkelijkste). Ik vond het alleen altijd irritant, toen ik nog reizen en andere activiteiten voor m’n studievereniging organiseerde, dat er dan wel eens mensen twee uur voor het evenement/voor het eten kwamen met een hele lijst allergieën of dingen die ze niet aten. Terwijl er dan al boodschappen gedaan waren etc, dan vond ik het altijd vet irritant (stond niet ovor niks op het aanmeldformulier een vraag over).
Ja klopt de toon waarop iemand het vertelt maakt zeker uit. Het valt me alleen op dat ook wanneer mensen op een normale toon vertellen over een dronken avond/nacht er soms negatief gereageerd wordt. Niet perse op egf/ff trouwens maar over het algemeen!
Hmmja als iemand dit elk weekend zo overbrengt kan ik het me enigszins voorstellen dat je je dan kunt gaan ergeren. Toch denk ik niet dat iedereen het doet om stoer over te komen maar willen ze naar mijn idee gewoon hun verhaal kwijt en het fijne gevoel delen. Het zal ook vast wel verschillen per persoon
Dat is goed gezegd idd. Buikpijn en buikpijn. Ik had tot mijn twaalfde koemelk en eiwitallergie en voelde me aangesproken door je eerste bericht en wist niet of ik erop moest reageren… ik wist niet of je mij bedoelde… als categorie zeg maar. Ik lag als kind dubbelgevouwen van de buikpijn op de bank als ik wel melk of eiwit binnenkreeg… of eigenwijs wel mayo bij Mn frietjes wilde… en dat was niet ‘een beetje buikpijn’. Ik was dan ook erg blij dat ik appelmoes kon krijgen in restaurants! Al staat dat nu overal gewoon op de kaart bij een kindermenu!
volgens mij is het hier echt 50% die er wel heel erg in gelooft en 50% niet ja
Jaaa dit dus! Lijkt mij echt verschrikkelijk voor mensen zoals jij omdat die opeens niet meer geloofd worden.
Want als ik m’n vriend mag geloven (die dus in de horeca werkt) dan zijn er dus dagelijks mensen met ‘zeer ernstige notenallergie’ die dan prinses op de erwt komen spelen (met bijbehorende arrogantie) en als het dan puntje bij paaltje nemen ze toch nog een pistachetaartje. (Fictief voorbeeld, maar dus dat soort situaties.)
Interessant artikel. Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen alcohol. Ik word niet snel dronken, maar na twee glazen wijn ben ik de dag erna niet fit. Misschien een goed idee om te stoppen.