Een prof vertelde ooit als anekdote dat wij als maatschappij vaker mannelijk “ongewenst gedrag” via wetten gaan penaliseren, en dat er dus daarom meer mannelijk misdadigers zijn omdat feiten als brandstichting of slagen en verwondingen typisch door mannen gepleegd worden. Er zijn ook typisch vrouwelijke misdrijven zoals winkeldiefstal, maar op juridisch vlak gaan wij vrouwelijk “ongewenst gedrag” minder snel penaliseren adhv wetten. Het was louter een anekdote dus ik heb geen bronnen die dit bevestigen ofzo
Ik vind funko pops stom.
Ik ben het met je eens! Maar bij mij komt dat ook omdat ik mijn studie (althans, de sfeer en de kutte manier waarop alles geregeld is) gewoon stom vind, dat werpt een beetje een schaduw over heel Nijmegen voor mij, haha. Ik vind Arnhem juist wel leuk!
Ik hou niet van broeken met gaten.
Ik gaf dat dan ook als voorbeeld van een misdrijf, wat betekent dat het strafbaar is.
Nee dat was niet hoe ik het zei, de quote was “Er zijn ook typisch vrouwelijke misdrijven zoals winkeldiefstal, maar op juridisch vlak gaan wij vrouwelijk “ongewenst gedrag” minder snel penaliseren adhv wetten”.
Maar goed, het is niet mijn anekdote maar idd die van mijn prof. Ik wou hem hier meedelen, misschien kende hier iemand wel een verduidelijkende studie over. Ik kan/zal het dus niet verder verklaren, gezien het niet mijn visie is.
Voor een dagje vind ik Arnhem ook zeker leuk. Leuke winkels ook. Alleen wonen zal ik niet kunnen. Mede doordat uitgaan in Arnhem echt niet leuk is, dat vind ik t grootste verschil met Nijmegen. En de sfeer in t algemeen, terrasjes eettentjes etc maar dat kan ook een smaakding zijn
Het ligt er idd erg aan waar je heen gaat (en wat je zoekt natuurlijk). Korenmarkt/normale uitgaansgebied is bijv in mijn ogen niks meer. Ik vind dat er laatste jaren veel leuke apartere tentjes bij zijn gekomen. Om te lunchen enzo, waar je geen diepvriescarpaccio krijgt. En leuk dat er allerlei dingen te doen zijn, voor alle soorten mensen voor mijn gevoel.
En het beste aan Arnhem is KOI
Ik denk dat het voor veel kinderen (en sommige volwassenen) veel beter zou zijn als de zomervakantie niet 6 weken zou duren maar dat er bijvoorbeeld 2 vakantieperiodes waren van 3 weken.
Zo mee eens! Veel kinderen hebben zo’n moeite om weer in het ritme te komen ( super logisch), denk dat dat met een beter spreiding veel beter zal zijn.
Denk dat het voor ouders soms wat betreft vakantie nemen en combineren met de kinderen ook makkelijker is en werkgevers misschien ook wel.
Maar ook voor studenten die 6 a 8 weken vrij hebben. Ik vond die laatste maanden tot de zomervakantie als unistudent soms wel erg heftig en in het najaar ook moeten doorgaan tot de herfstvakantie zonder break.
Hmm met dat laatste ben ik het niet per se eens. Ik heb echt wel tijd nodig om op te laden, en als je bv herexamens hebt zoals veel medestudenten nu blijft er dan ook geen vakantie meer over in 1 van die 2 periodes van 3 weken.
Maar voor jonge kinderen vind ik kortere periodes die meer gespreid zijn wel een goed idee. Kan me herinneren dat ik me de laatste 1/2 weken wel eens verveelde
Maar het blijft altijd lastig in te schatten. Een goede vriendin heeft bijvoorbeeld een ernstige notenallergie, behalve voor pinda’s en amandelen. In zo’n geval kan het misschien gek overkomen bij de keuken als iemand na afloop nog een toetje met amandel ofzo besteld, maar doet het feit dat iemand tegen een bepaald type noten wél kan niets af aan de ernst van de allergie voor andere noten.
Ligt dat niet ook best wel erg aan de hoeveelheid? In mijn ervaring worden de meeste mensen van een paar glaasjes alcohol juist wat losser en gezelliger, maar kan dat op een gegeven moment na een paar glazen teveel wel omslaan naar een kwade dronk.
Ik zou ook nooit hier posten dat ik jarig ben haha dat doet me dus echt niks
Ik vind white noise eng en naar
Sinds altijd
september tot eind december en januari tot begin juli, met nog optie tot herkansingen in de kerstvakantie, en dan zijn ze verbaasd dat onze generatie studenten massaal overspannen raakt :")
Je moet dat nieuwe boek ‘Power’ of in het Nederlands ‘Macht’ eens lezen! Gaat over een wereld waarin vrouwen de macht hebben en eigenlijk de hele wereld dus andersom is. Heel interessant en zet je echt aan het denken, juist ook omdat er in die wereld dan ook gezegd wordt: ‘pff als mannen de macht hadden was het zo’n fijnere wereld geweest. Mannen zijn nu eenmaal veel zachter en verzorgender’. Dat zet je dan wel echt aan het denken hoeveel van ons gedrag toch ook aangeleerd is.