Impopulaire meningen

Even een kanttekening bij deze studie. Wijn drinken zorgt voor aanzienlijk minder schade (zie figuren in onderstaande tweet. Staan in supplement van deze studie).
Dus de effecten van alcohol zijn nog niet zo duidelijk als het zo verschilt tussen bier en wijn.

Alsnog is alcohol ongezond denk ik hoor.

Ik geloof ook niet in horoscopen, maar wel in astrologie :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Haha zo had ik een dame die haar steak doorbakken wilde, want ze hield ECHT niet van rood vlees. Als voorgerecht bestelde ze een carpaccio :joy:

37 likes

Hahah dit doet me denken aan hoe weinig mensen vaak van voeding en voedsel weten. Zo wist een voormalig vriendin serieus niet tot haar 20e dat een varkenshaasje niet van een schattig konijntje (haas) afkomstig was :persevere:

9 likes

Ik ben zowel met als zonder vreselijk gezellig of vreselijk ongezellig afhankelijk van m’n humeur en de sfeer. Ik denk toch met alcohol op minder gezellig dan ga ik namelijk ruzie zoeken en baldadig gedrag vertonen (daarom drink ik ook niet meer). Maar ik zeg niet dat ik dat nuchter altijd het zonnetje in huis ben :new_moon_with_face:

4 likes

Dit dus. Ik ben zonder alcohol misschien niet zo gezellig maar met alcohol echt onmogelijk ongezellig. Vind t altijd zo kut als mensen vinden dat ze die keuze voor mij moeten maken. Dan moet je eerst uitleggen waarom je niet drinkt of wel drinken en er achteraf achter komen dat je met een reden niet drinkt

3 likes

Ik heb meer vrienden met een nare dronk dan vrienden die er gezelliger van worden. :open_mouth:

3 likes

Mijn vrienden zijn voornamelijk heel gezellig als ze dronken zijn (zonder ook)

5 likes

Hier zat ik laatst over na te denken. Ik keek ook in de nationale opsporingslijst en hier staan alleen maar mannen in. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ja over die scheve man/vrouw verhouding had ik ook nagedacht. Ik vraag me dan wel af, stel we worden steeds meer geëmancipeerd, zullen er dan ook steeds meer vrouwelijke daders komen?

Onderzoekster Anne-marie Slotboom heeft hier veel onderzoek naar gedaan, vrouwen in de criminaliteit. Ooit nog les van haar gehad, zeer interessant. Hieronder wat van haar publicaties

https://www.narcis.nl/personpub/RecordID/PRS1285689/Language/nl

4 likes

Interessant! Ga het opslaan en als ik tijd heb eens doorlezen

1 like

Tot zover mijn nuttige bijdrage.

49 likes

Een prof vertelde ooit als anekdote dat wij als maatschappij vaker mannelijk “ongewenst gedrag” via wetten gaan penaliseren, en dat er dus daarom meer mannelijk misdadigers zijn omdat feiten als brandstichting of slagen en verwondingen typisch door mannen gepleegd worden. Er zijn ook typisch vrouwelijke misdrijven zoals winkeldiefstal, maar op juridisch vlak gaan wij vrouwelijk “ongewenst gedrag” minder snel penaliseren adhv wetten. Het was louter een anekdote dus ik heb geen bronnen die dit bevestigen ofzo

7 likes

Ik vind funko pops stom.

21 likes

Ik ben het met je eens! Maar bij mij komt dat ook omdat ik mijn studie (althans, de sfeer en de kutte manier waarop alles geregeld is) gewoon stom vind, dat werpt een beetje een schaduw over heel Nijmegen voor mij, haha. Ik vind Arnhem juist wel leuk!

3 likes

Ik hou niet van broeken met gaten.

18 likes

Ik gaf dat dan ook als voorbeeld van een misdrijf, wat betekent dat het strafbaar is.

Nee dat was niet hoe ik het zei, de quote was “Er zijn ook typisch vrouwelijke misdrijven zoals winkeldiefstal, maar op juridisch vlak gaan wij vrouwelijk “ongewenst gedrag” minder snel penaliseren adhv wetten”.

Maar goed, het is niet mijn anekdote maar idd die van mijn prof. Ik wou hem hier meedelen, misschien kende hier iemand wel een verduidelijkende studie over. Ik kan/zal het dus niet verder verklaren, gezien het niet mijn visie is.

1 like

Voor een dagje vind ik Arnhem ook zeker leuk. Leuke winkels ook. Alleen wonen zal ik niet kunnen. Mede doordat uitgaan in Arnhem echt niet leuk is, dat vind ik t grootste verschil met Nijmegen. En de sfeer in t algemeen, terrasjes eettentjes etc maar dat kan ook een smaakding zijn

1 like