Impopulaire meningen

Ik vind het stom dat het tegenwoordig zo is dat je op een roltrap rechts hoort te staan als je rustig wacht tot je boven bent en links voor de mensen die haast hebben en gewoon naar boven lopen. Ik heb liever dat mensen die snel ergens moeten zijn gewoon de trap nemen die daar vlakbij is. Zoveel gezeik altijd. Mensen die wel rechts staan maar een grote koffer hebben en dat iemand links bijna valt en op jou terecht komt omdat jij achter die kofferpersoon staat.

3 likes

Die laat ik liever vrij voor mensen die echt de lift moeten nemen. :stuck_out_tongue: Als de liften sowieso wel werken. Al ren ik meestal als een gek over de normale trap maar dan staan er weer van die mensen te hannesen bij de incheckpoortjes. Miep die haar kaart kwijt is in haar grote shopper en toeristen die het niet begrijpen dat je aan de linkerkant moet inchecken. Of denken dat je je chipkaart voor de groene pijl (of rode kruis) moet houden.

1 like

Dit stel ik mij daar dus bij voor Hyde in actie waarbij jij de trein bent en de mensen de sneeuw :stuck_out_tongue:

9 likes

Haha precies dit.
Leuk feitje (nee eigenlijk heel verdrietig). De uitvinder van de roltrap heeft later zelfmoord gepleegd omdat iedereen er op STIL ging staan terwijl het hele idee was dat je SNELLER boven was (oftewel gewoon liep).
Waarheidsgetrouw van dit verhaal kan ik niet 100% garanderen. Een vriend vertelde dit een keer toen we een roltrap op gingen. En nu loop ik alleen nog maar roltrappen op uit respect voor die arme man

42 likes

Maar dit is toch niet iets nieuws? Volgens mij is het juist zo bedoeld dat rechts staan, links gaan is. Ik erger me er juist aan dat mensen ook links gaan staan. Ik vind het altijd iets heel zombie achtigs hebben als mensen stil staan op de roltrap.

5 likes

Ja, precies. Het staat (soms, lang niet altijd) ook nog aangegeven op/bij de roltrap dat links gaan en rechts staan is. Ik kom wel regelmatig op stations dat er niet een gewone trap in de buurt is en kan echt moordneigingen krijgen als de hele meute stilstaat op de roltrap.

3 likes

Pffff ja één van mijn grootste ergernissen dit; mensen die direct stil blijven staan als ze ook maar een cm op plaats van bestemming zijn. Net als wanneer mensen in een volle bus/trein/metro stappen en meteen blijven staan zonder even door te schuiven. HALLLOOO er staan nog meer mensen achter je die mee willen/van de roltrap af willen/de metro in willen/ĂŒberhaupt willen bewegen :confounded:

15 likes

Jullie raken een zeer gevoelige snaar hier, ben helemaal getriggerd. Mensen die midden op straat opeens stil gaan staan halen echt het bloed onder mn nagels vandaan. Hallo, je bent niet alleen op deze wereld?!

38 likes

Ik heb echt precies hetzelfde. Denken ze niet na over dat er mensen achter hen lopen ofzo?
Soms loop ik dan ’ perongeluk ’ door :roll_eyes::smile:

Sowieso kan ik er ook niet tegen als mensen super traag lopen. Bijv. in de stad
Of als iemand de hele tijd super dicht achter je loopt met hakschoenen aan, dan voel ik me super opgejaagd haha

12 likes

Het nieuws interesseert mij echt niks. Ik ken al die mensen waar het over gaat toch niet. Wie de moordenaar is in een bepaalde zaak is heel relevant voor de nabestaanden, maar niet voor de rest van Nederland. Wat er allemaal gebeurt in andere landen waar ik nooit ben geweest en nooit zal komen hoef ik helemaal niet te weten. Ik kan me niet het lot van 7 miljard mensen aantrekken, dus dan negeer ik het liever gewoon. Ik hoef ook niet zo nodig een wereldburger te zijn die overal van op de hoogte is. Ik vind reizen om andere culturen te leren kennen ook niet nodig, ik hou eigenlijk ook niet van op vakantie gaan meestal. Ik vind mijn eigen cultuur prima. Maar de leuke dingen van andere culturen mogen er wel bij natuurlijk, zo hypocriet ben ik dan ook wel weer.
Ik schaam me soms wel als ik een belangrijk nieuwsverhaal waar het hele land over praat compleet niet meegekregen heb, maar eigenlijk vind ik dat gevoel onterecht. Alleen maar omdat iedereen erover praat betekent niet dat ik het interessant moet vinden. Een paar honderd jaar geleden wist niemand hoe de wereld eruit zag en wist je alleen dingen van je eigen dorp en misschien de grote stad in de buurt. Ik denk soms dat dat veel relaxter was.

15 likes

AAAAHH!! Ik voel deze ergernis zo diep! Kijk uit je doppen man. Het ergste is het als jij het ziet aankomen. Ik heb dat bij een winkelcentrum hier in de buurt. Er is een doorgaande weg tussen parkeerplaats en winkelcentrum. Maar ik zie zo vaak mensen hun winkelwagentje de straat op duwen, zonder links of rechts te kijken. Want ja, ze zijn onderweg naar hun auto, hallo, dat snap je toch wel. Een paar dagen geleden gebeurde het weer. Ik zat op de fiets en zag twee vrouwen met winkelwagen druk kletsend de supermarkt uit komen. Ik zei tegen mijn vriend: let op, dit gaat mis. En ja hoor, ze gooien hun kar zo de weg op, een paar meter van mijn voorwiel. Dus ik bellen en ik ben zĂł dankbaar voor mijn nieuwe keiharde fietsbel. “Jezus, ik schrik me rot!” gilt één van de vrouwen. Ha heerlijk, net goed. “Dan moet je beter opletten”, riep ik haar na.

15 likes

Hels, al die malloten, zeker toeristen. Moet zeggen dat ik dat haar aan in Amsterdam fietsen (niet per se de toeristen), maar dat niemand zich aan de regels houdt en z’n fiets maar overal tussen knalt of op de weg. Schrik me het apelazarus dan

Dat laatste ben ik het heel erg mee eens, hoe meer ik van de wereld heb gezien hoe ongelukkiger, onrustiger en incompleter ik ben. Soms denk ik dat ik veel gelukkiger was geweest als ik 100 jaar geleden had geleefd (oorlog etc uitgezonderd ofc) in een klein dorpje en nooit mijn eigen provincie was uitgeweest.

Ik kan echt janken als ik denk aan hoe groot de wereld is en hoeveel plekken er zijn die ik nooit meer ga zien of helemaal nooit zal zien, geweldige mensen die ik nooit meer zal ontmoeten. Ik word oprecht ook heel heel erg angstig als ik aan het helal denk, het is allemaal veel te groot om te begrijpen.

18 likes

Misschien moet je je even aanmelden voor de Pax Vredesduif van Wil en Tien.

13 likes

Ik heb vaak de neiging om fietsers van hun fiets te meppen als ze voor de zoveelste keer niet stoppen voor een zebrapad etc. Maarja, zonde van m’n tas.

Nu doe ik gewoon alsof ik blind ben en steek gewoon over. Ik word nog eens aangereden met al m’n principes.

18 likes

Voor je verjaardag krijg je een wit met rode wandelstok van me. Dan stoppen ze vast netjes voor je :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik werd laatst echt op het nippertje niet aangereden met mijn principes. Ook op een zebrapad. Ik steek altijd over, want zebrapad. Ik stond er al op, maar de automobilist (hierna: eikel) besloot gas te geven. Eikel haalde hier veel genoegen uit, want hij reed breeduit grijnzend en zwaaiend (?!) nét langs mijn voeten. Ik heb gelukkig een resting bitch face, dus ik hoefde alleen nog maar mijn middelvinger op te steken om eikel te laten weten wat ik van hem vond. Jezus, ik was zo kwaad!

6 likes

soms hoop ik dat lichtjes word aangereden en dat ik daar dan een schade vergoeding voor krijg; dat geld zou ik dan uitgeven aan een tas

65 likes

Toen ik een jaar of 10 was werd ik aangereden door een stel in een dure sportauto. De man was enkel aan het janken om de schade van zijn sportauto en kreeg toen ontzettende ruzie met z’n vriendin omdat hij geen fuck om mij gaf. Kans is klein dat zoiets weer gebeurt maar sommige types gun ik dit soort situaties

6 likes

En, als ik effe eerlijk mag zijn, er zijn verrekt weinig mensen die het écht mooi kunnen.

8 likes