het lijkt me zo sterk dat die kinderen geen armeens spreken! al is het maar “huis tuin en keuken” armeens.
Die moeder kon toch ook geen nederlands lijkt mij?
Verder dan hoi & alles goed-achtige woorden komen ze blijkbaar niet.
dus die moeder sprak zelf ook alleen maar nederlands uiteindelijk?
ik heb vriendinnen geboren in NL van buitenlandse afkomst die vloeiend de moedertaal spreken omdat dat thuis gesproken wordt.
of is dit ook zo’n actie van de moeder. alles eraan doen om niet terug te moeten
De moeder kon inderdaad geen Nederlands. Dus geen idee hoe ze al die tijd met elkaar hebben gecommuniceerd.
Volgens mij spreken ze heel goed Engels. Ze waren ook op zoek naar een school in Armenië waar in het Engels les word gegeven
met handen en voeten dan dus…
ja jeetje, hoe meer ik erover lees hoe meer ik denk “jammer joh!” die je best, en maak er wat van in Armenie.
Ik denk dat moeder inderdaad bewust de keuze heeft gemaakt om niet met de kinderen Armeens te spreken want meer kans op verblijfsvergunning.
Ofwel de kinderen straffen voor fouten van een ander?
kinderen moet je helpen, mogen inderdaad niet de dupe worden van fouten van volwassenen.
ik gun ieder kind en fijne veilige plek om op te groeien, en daarom zijn wij nu ook in het traject om een kind bij ons thuis op te kunnen vangen.
Maar waar liggen de grenzen? wat draag je uit naar andere ouders die het beste voor hun kind willen en maar naar nederland komen.
We moeten ze wel helpen, niet met een rugzakje op het vliegtuig zetten en toedeloe. geef hun een plek waar ze het fijn hebben, met hun moeder in armenie.
maar hoe?
Klopt. Daar was maar één mogelijkheid voor gevonden, maar dit was een particuliere school die 24.000 euro per jaar zou kosten. Dus dit was geen optie.
Nu zeg je iets dat geheel tegenstrijdig is met wat je net zei? Namelijk dat ze omdat de moeder het hen niet geleerd heeft ze dan maar pech hebben en het maar uit moeten zoeken in Armenië.
En nu zeg je dat je ieder kind een fijne en veilige plek gunt om op te groeien, maar dat is een weeshuis in een land dat je niet kent met een taal die je niet spreekt, waar je niet naar school kunt, niet bij je moeder kunt wonen, vol trauma’s en psychologische problemen toch allesbehalve?
En ze zetten ze ook niet toedeloe op een vliegtuig. Die dingen zijn uitgezocht en daar zou ook aan moeten kunnen worden voldaan. Maar juist omdat blijkt dat het in de praktijk anders is, zou men op die beslissing terug moeten komen.
wat ik zei, nadat ik meer gelezen had is inderdaad dat ik van mening ben dat ze weer terug naar armenie moeten, en nee niet alleen maar omdat hun moeder geen armeens met hun gepraat heeft.
een volwassene heeft het verprutst, daar kunnen zij niets aan doen. Helaas ook dat die betreffende persoon hun eigen moeder is die dus blijkbaar veel wil doen om hun in nederland te laten , maar weinig om hun een fijn thuis te geven in armenie.
en daarom vind ik dat we vanuit nederland moeten helpen.
dat bedoel ik dus.
Ben benieuwd hoeveel andere nu de media gaan opzoeken om toch de kans te krijgen te mogen blijven.
Ik vraag mij echt af waarom nu opeens wel.
Ja want gister zei die nog nee, maar nu zijn er opeens in de laatste uren dingen verandert waarom het wel mag? Dan vraag ik mij wel af welke dingen.
Dus als je gaat huilen, wegloopt en tegen de regels in gaat krijg je je zin? Lekker voorbeeld voor iedereen zeg.
Dat ook ja. Dan was al die drama niet nodig geweest
En die moeder zit dan maar in der eentje in Armenië.
Hoe bizar ook dat als ze niet waren weggelopen ze waarschijnlijk al het land uit waren gezet?
Ja dat vind ik ook wel erg hoor. Ze woonden hier eerst toch bij de moeder?