Ja ze zouden vorig jaar allemaal het land uit moeten, maar toen waren ze ook ondergedoken die kinderen en werd alleen die moeder uitgezet.
Vind dat ook wel erg hoor. Maar is wel allemaal strategie geweest natuurlijk. Waar is hun vader eigenlijk?
Ik ben blij voor die kiddos dat ze mogen blijven, maar deze gang van zaken vind ik eigenlijk niet ok. Zat net een stukje NOS journaal te kijken en daarbij presenteren ze het echt als "door weglopen kan veiligheid niet worden gegarandeerd, hopelijk komen ze boven water na deze boodschap ". Oftewel oproep aan alle toekomstige kinderen: loop weg dan krijg je je zin??? Of is dit achterkamerpolitiek en wordt ons hier iets niet verteld?
Ik las wel dat die moeder opgenomen moet worden in een kliniek ik weet niet of dat er ook nog wat mee te maken heeft. Maar ik vind dat er wel een iets betere uitleg mag komen dan er zijn dingen veranderd in de laatste paar uur.
Goed voorbeeld in ieder geval voor andere asielzoekers. Niet naar de wet luisteren en je krijgt je zin!
Ik zie moeder nog wel op grond van ‘gezinshereniging’ alsnog een verblijfsvergunning krijgen.
Ik ben Lily en Howick moe
Om een humaner asielbeleid te krijgen moet men stemmen op volksvertegenwoordigers die zich daarvoor inzetten. Gezien de verrechtsing van de samenleving zal dit niet snel gebeuren en zal het asielbeleid eerder worden aangescherpt om dit soort zaken te voorkomen. Eerder uitzetten dus.
Heb het ook altijd wel flink te doen met de staatssecretaris van justitite, lijkt me verreweg de naarste plek in een kabinet.
Nou die moeder heeft uiteindelijk een soort van meegewerkt, maar die kinderen zijn vorig jaar ondergedoken en hoefden daarom vorig jaar niet weg ook niet toen ze weer terecht waren. Dus er zullen nu vast mensen gaan zijn die denken dat onderduiken helpt.
Het punt is natuurlijk vooral, dat het Nederlandse asielbeleid hier niet voor bedoeld is.
In Armenië woedt geen oorlog en worden zij ook niet vervolgd om hun geloof levensstijl of opvattingen.
Ik snap heel goed de emotionele argumenten. De kinderen zijn hier gehecht. Maar wanneer ouders tot migratie overgaan moeten kinderen ook weg uit hun vertrouwde omgeving.
In mijn optiek is een scheiding van ouder en kind alleen een optie bij fysiek of psychisch misbruik. Ook daarvan is hier geen sprake.
Hij laat doorschemeren dat dat besluit met de veiligheid van de kinderen te maken had, nadat zij vannacht waren weggelopen.
Politiek verslaggever Ron Fresen zegt dat dit beeld achter de schermen wordt bevestigd. “Toen bekend werd dat de kinderen vannacht waren verdwenen ontstond er een hele andere dynamiek in de politieke discussie. Partijen kwamen tegenover elkaar te staan, over de acties van de politie bijvoorbeeld. Was dit een klopjacht of ging het om de veiligheid van de kinderen?”
Toen de kinderen maar niet werden gevonden nam de druk toe om een besluit te nemen, zegt Fresen. “Dat besluit viel uiteindelijk met als uitgangspunt de veiligheid van de kinderen. De regeringspartijen vonden het feit dat ze misschien in gevaar waren zwaarder wegen dan het standpunt over een asielbesluit.”
Ik vind het een beetje een zwak argument waarom ze nu mogen blijven?
Een vraag over Lili en Howick: die moeder had al in 2009 te horen gekregen dat haar asielaanvraag was afgekeurd. Waar is zij de afgelopen 10 jaar geweest?
Gewoon in Nederland tot vorig jaar, ze is blijven door procederen daarom mocht ze zolang blijven.
Ah vandaar, thanks
ik vind mansplaining niet erg
Die moeder heeft niet meegewerkt hoor. Die is opgepakt en op het vliegtuig naar Armenië gezet.
@Pierlala Er zijn meer vereisten dan of er al dan geen oorlog is of de mogelijkheid op vervolging. Onder kinderrechten vallen bijv. ook school en verblijf en er werd niet aan de bijbehorende eisen voldaan. Het zijn dus niet alleen emotionele argumenten.
Ik begrijp niet waarom hun veiligheid in het geding zou zijn nu? Nadat ze weggelopen zijn?
Het zijn kinderen vol angst voor justitie op de vlucht?
Lekker makkelijk vanuit je luie stoel