Niemand weet waar ze zijn, misschien zijn ze wel ergens waar hun veiligheid helemaal niet in het geding is. Ik vind het een vreemde bewoording vanuit de staatssecretaris dat dit een reden is om “ze dan maar” in NL te laten blijven.
Er zullen wel meer kinderen zijn in NL die uitgeprocedeerd zijn waarbij de veiligheid in het geding is.
Ze zijn al terecht.
Ze zijn weer terecht; Ze zijn vanmiddag door agenten in goede gezondheid gevonden in Wijchen.
Ben het verder met je eens.
Uiteraard, dat was te verwachten toch nadat deze uitspraak is gedaan.
Ik heb de zaak verder niet uitgebreid gevolgd, maar waarom verbleven zij nu bij hun grootouders? Ik vind het typisch dat ze daar zijn, ik neem aan dat de grootouders ook willen dat zij in NL blijven en ik heb het idee (mijn idee he, don’t shoot me) dat zij de kinderen niet hebben tegen gehouden toen zij wegliepen of hen wellicht wel hebben geholpen. Zo ver weg waren ze blijkbaar niet als zij zo snel na de uitspraak alweer boven water komen en ik betwijfel dus al helemaal of hun veiligheid dus in het geding was.
Er was zelfs een Nidos-medewerker aanwezig toen ze verdwenen.
Dat is toch vreemd? Wat een toezicht werd er op ze gehouden dan zeg…
Hoe dan ook, ze mogen blijven
Vond het gewoon een nare reactie
Ik vind zelfscankassa’s in reguliere supermarkten stom. Doe het maar lekker voor me + menselijk contact. En vind het ook zonde van de werkgelegenheid die dan verloren gaat.
Ik ben Lily en Howick moe, ja, maar dat zegt verder helemaal niks over mijn standpunt, op een gegeven moment word je bepaald nieuws gewoon moe en dat is bij mij nu het geval
Denk je niet dat de rechters in hun zaak op de hoogte zijn van die vereisten? Als daadwerkelijk niet aan die eisen zou zijn voldaan hadden die wel anders besloten.
Volgens mij werd daarna pas bekend dat de scholen hen niet aannemen omdat ze dus geen Armeens spreken. En net als scholen kon men in eerste instantie ook verblijf afvinken, gezien men er volgens mij toen vanuit ging dat dit bij moeder zou zijn. Maar naast dat de fysieke leefsituatie niet bepaald geschikt is gezien hoe de moeder woont, zou het ook niet geschikt zijn vanwege haar psychische gesteldheid. Een weeshuis zou dan de enige andere optie zijn gezien ze er geen verdere familie of vrienden hebben, maar of dat een wenselijke situatie is…
Onder andere vanwege die punten konden zoveel mensen (ook mensen die het dossier van binnen en buiten kennen, zoals de Kinderombudsman), zich dus ook allesbehalve verenigen met de beslissing en snapten ze dus ook niet dat er geen uitzondering gemaakt was.
Ik vind karamel zeezout echt een smerige combinatie
Maar in deze casus woonden ze tot voor kort toch wel bij de moeder? En dat de moeder nu geen groot genoeg huis heeft, betekent toch niet dat ze dat nooit zal hebben? Daarnaast is geen geschikte woning naar Nederlandse maatstaven geen reden voor een verblijfsstatus. Ik snap heel goed dat deze uitzondering wordt gemaakt nu na 10 jaar procederen. Maar ‘recht’ op asiel hebben deze kinderen volgens de wetgeving niet.
Ja in NL wel, maar dat is ook alweer een jaar geleden dat zij zonder hen is uitgezet. Sindsdien heeft ze veel psychische problemen en daarnaast woont zij op een klein kamertje waar maar net een eenpersoonsbed in past. Er passen dus ook gewoonweg geen 2 kinderen bij, heeft niets met ‘Nederlandse maatstaven’ te maken. En het Europees Verdrag voor Kinderrechten moet gewoon nageleefd worden natuurlijk.
Nee goed maar we gaan natuurlijk niet zomaar kinderen uit Armenië asiel verlenen omdat hun moeder met psychische problemen in een te klein appartement woont. De Armeense overheid heeft hierin ook verantwoordelijkheden naar zijn burgers toe.
(niet dat ik zeg dat dit moet maar een driedubbel stapelbed zou ook nog kunnen?)
Dit is de laatste uitspraak. Die was 7 september. Toen was die informatie wel al bekend, dus het is meegewogen door de rechter.
Misschien moet je je eerst iets meer verdiepen in de zaak en ook eventuele eerdere reacties teruglezen.
@traveljunkie Ja ik bedoelde nadat de beslissing eerder gevallen was, niet de uitspraak van afgelopen vrijdag!
Maar ik laat het hierbij. Heb alles gezegd wat ik erover wilde en ben iig heel blij dat ze mogen blijven en dat de rechten van deze kinderen uiteindelijk alsnog beschermd worden, er is ze al genoeg aangedaan. Hopelijk krabt het kabinet zich ook flink achter de oren en gaan ze aan de slag met een plan waardoor ze beter met soortgelijke gevallen zullen omgaan.
Ik heb me goed ingelezen in de zaak. En ik heb alle reacties gelezen .
Het is vreemd dat plotseling de minister zijn veto uitspreekt wat dus door verscheidene andere rechters anders was besloten. Sentiment heeft wel degelijk meegespeeld in deze zaak. En ik ben bang dat het heel moeilijk is om dit soort zaken te voorkomen want mensen hebben recht op een herprocedure. Er mogen geen fouten worden gemaakt in deze levens bepalende zaken. Zoals je zegt zijn deze kinderen inderdaad slachtoffer geworden van deze loop der dingen. En zullen ze altijd iets of iemand missen en dat is heel naar.