Nice! Mijn masterscriptie ging ook over literatuur en gender! Specifieker over de beeldvorming rondom âvrouwengenresâ en hoe seksistisch ons beeld van literatuur is.
Bij mij doet de link het gewoon nog, even verversen misschien?
Dat is in ieder geval fijn voor jou! Dat scheelt zo erg in de frustratiesâŠ
Ben zelf alleen een van die studenten die alles leest, inzichten er uit haalt, plant etc dus dan valt het van de internationals niet zo op, maar ben ook niet zo empatisch zoals jij om te denken âoh knap hoe ze Engels geleerd hebbenâ, ik denk alleen maar âjezus wat is je Engels slecht in vergelijking met die van Nederlandersâ, en âje trekt nu foute conclusies door je Beperkte taalkennisâ maar misschien een leertpunt voor mij! Moet wel zeggen dat andere studenten wel meevallen zoals Mexico ofzo! Als je er alleen aan went dat ze niet zo strict met plannen zijn haha. Maargoed, nog 10 weken te gaan dus komt goed! Daarna solo afstuderen dus dan kan ik me aan mezelf gaan ergeren haha.
Ik vind het irritant dat veel mensen hier internationals over één kam scheren. Het is niet zo dat bijvoorbeeld een Mexicaanse student en een Chinese student meer op elkaar lijken, en dat de Nederlandse student daar heel ver vanaf staat. Als het goed is zitten er net zoveel verschillen en overeenkomsten tussen deze drie groepen (en natuurlijk alle andere groepen studenten, maar dit was een voorbeeld).
Ik vind het best wel flauw dat er alleen hele dunne modellen zijn en plussize modellen, maar er zit tussen die 2 nog een hele groep mensen waarbij er voor hun maat geen modellen zijn? Vind dat zelf heel erg vreemd eigenlijk.
Ik vind het ook jammer dat kledingsites de kleding laten zien op een model wat er het meest flatterend uitziet (=dun, platte buik etc), maar ik zou het veel waardevoller vinden als iemand die een buikje heeft laat zien hoe het staat
Des te langer ik vegetariĂ«r ben (ik ben eigenlijk 80% vegan, maar dat levert weer een andere discussie op) erger ik me steeds sneller aan iemand die perse elke dag vlees moet eten âomdat er anders iets mistâ. Of om te âoverlevenâ? Ik leef toch ook nog en ik heb al jaren geen vlees of vis aangeraakt.
Mijn zus is heeel lang zo iemand geweest die riep ânee ik MOET echt iedere dag vlees eten hoor!!1!!1â maar sinds ze wat meer interesse heeft in koken en lekker eten is dat gelukkig veel minder en eet ze echt wel een stuk minder vlees (in ieder geval niet meer iedere middag op brood + standaard bij het avondeten).
Misschien wel een beetje hypocriet want ik eet zelf ook nog gewoon vlees. Zij het 1x per maand inmiddels ofzo.
Als mensen dat soort uitspraken doen vind ik ze gelijk ook iets minder leuk en intelligent. Ik zie dat in mân hoofd als een soort schuifje en dan gaat het schuifje dus iets naar links. Als ze vervolgens zeggen dat het âzo hoortâ, gaat het schuifje nog iets naar links. Daargelaten mensen die daadwerkelijk niet zonder kunnen natuurlijk.
Volgens mij is het eerder impopulair dat ik die schuifjes in mân hoofd verzet elke keer dat iemand me probeert over te halen om vegan te worden of alle consequenties die ik al lang weet uiteen probeert te zetten
Maar ik vind niet dat er een directe link met iemands intelligentie bestaat, wel met zijn irritatieniveau
Hmm daar werken bij mij de schuifjes ook naar links voor.
Ik schaam me er ook lichtelijk voor, dat ik zoân uitspraak koppel aan intelligentie. Om mezelf nog een beetje te verdedigen, het is alleen bij mensen die gaan voor het argument âomdat het zo hoort.â Of die gaan vragen wanneer ik weer ânormaalâ ga eten. Snap niet dat mensen me niet gewoon in mân waarde laten. Ieder zân eigen eten.
Maar heb jij dus ook schuifjes in je hoofd?
Ja dat is ook een kansloze comeback natuurlijk haha, een beetje onwetend ook. Dat zou ik niet zo zeggen.
Ik heb eerder een soort hokjes en iedereen valt in een ander hokje Per groep gesorteerd hahha
Ja terwijl iets ertussen juist heel vaak voorkomt (als ik om me heen kijk dan, not sure of dat ook echt zo is). Waarom dan geen modellen met een âgemiddeldeâ lengte en maat.
Nou dat is er niet een, dat doen ze allemaal! ALLEMAAL
Zelfs die plus size modellen zijn niet eens echt plus size
Als ik op die profielen van ze kijk zijn ze alsnog dunner dan mij en ik ben al een stengel, hoe kan dat dan plus size zijn
Haha moet je je niet voor aangesproken voelen hoor! Denk dat het echt wel meevalt hoor bij jou, want heb het vooral over mensen die de helft ban colleges ook niet kunnen volgen door hun Engels, en dat vind ik kwalijk voor een Engelstalige master!
Maar mân probleem is over, net een nieuw team gevormd en drie Nederlanders en 1 international dus ben weer blij.
Ik vond zoete aardappel echt lekker klinken, maar toen ging ik het proberen en nooooit weer smaakte naar mislukte gekookte wortel vond ik
Bij mij op werk in de kantine zijn er vaak periodes of bepaalde weken waarin veel/vooral/alleen vegadingen te krijgen zijn en iedereen is dan alleen maar aan het klagen, terwijl het gewoon net zo lekker is en ik vind het dan juist leuk om dat te nemen en krijg er ook inspiratie van om te gebruiken buiten werk. Niks mis mee om een keer voor lunch geen vleeswaren te eten lijkt me.
Hahah ik kreeg dit als kind altijd als tussendoortje. Een avocado met citroensap en dan uitlepelen. Dus vaak bij vriendinnetjes spelen, want daar kreeg je snoep.