Ik vind die serie La casa de papel niet zo geweldig.
Haha ik vond er geen hol aan.
Vond er ook geen bal aan maar het is hier op het forum en in mn omgeving een super onpopulaire mening
Die 42 is officieel, officieus wordt er dus veel overgewerkt bovenop die uren. Maar dat doen veel mensen zichzelf ook aan hoor somsā¦
Ik noem ze soms dementors. Misschien is het dan duidelijk voor de mensen die het niet snappen hoe zwaar het is
Ik vind het nooit erg als er iemand naast me in de trein patat gaat zitten eten, of pizza. Vind dat zo lekker ruiken altijd. Laatst was iemand McDonaldās naast mij aan het eten
Ik vind Make it rain (dat ik voornamelijk ken van de The Voice covers) echt een heel saai nummer
Ik vind horrors echt fantastisch en ik vind het echt super jammer dat heel veel mensen aan wie ik voorstel een horror te kijken bij voorbaat zeggen dat ze dat eng vinden of goor of niet tegen schrikmomenten kunnen.
Dan probeer ik uit te leggen dat er zoveel verschillende horrors zijn. Als je niet tegen bloed kunt, kan ik zo 24838 films noemen waar geen bloed in zit, minstens zo veel horrors zonder schrikmomenten of zonder enge sfeer. Er zijn horrormusicals, romantische horrors, horrordramas, horrorcomedies (serieus als je van slapstick houdt, dan zijn horrorfilms echt je ding), horrordocus etc etc etc.
Er is echt voor ieder wat wils en er zijn zoveel iconische films die ik vind dat je echt gezien moet hebben, maar veel mensen scharen horror nooit onder must See films en ze krijgen nooit awards en ik vind het gewoon super jammer want het is echt een van Mn fave onderwerpen en ik kan over sommige horrors echt hele blogs schrijven over waarom ze zo iconisch en fantastisch zijn, net als andere mensen dat met lotr of Harry Potter hebben. Maar dat lezen dan alleen mensen die al fan zijn, terwijl het zo leuk zou zijn als meer mensen ervoor zouden openstaan.
Ook zo irritant dat je er maar zelden serieus over kunt praten met mensen. Het genre wordt niet serieus genomen en/of meteen: iieeehhh nee, dat kijk ik niet hoor. Om daarna te discussieren over het oeuvre van David Lynch. Fuck dat, ik wil over horror praten.
Edit: misschien geen goed voorbeeld. Insert iedere willekeurige art house regisseur dan maar.
een ff horror film marathon lijk me wel wat. Of iets in de stijl van het ER topic bv, dat we dan allemaal samen kijken en dingen in het topic posten over de film
Leuk, heb je tips? Misschien idd zonder al te veel lichaamssappen en afgerukte ledematen?
Dit lijkt me echt fantastisch
Ja! Ik ben nu niet thuis. Maar zal ik snel maken, misschien hebben @Lula of anderen ook nog tips?
moeten ze op netflix staan of niet per se?
Nee niet per se, is wel handig maar ik leen ook nog wel eens dvds bij de bieb bijvoorbeeld #oldschool
Heb je tips voor horror zonder schrikmomenten? Vind horrors vaak wel leuk maar ik hou echt niet van schrikken.
ik heb er al een paar gepost in het Series & Netflix topic:
verder nog op Netflix, maar minder aan te raden: case 39 en de paranormal actiity films die erop staan. Maar het is geen vetpot die erop staat. Als ik wat tijd vind zoek ik betere films die misschien wel in je bieb op dvd te vinden zijn.
Oldschool is in horror juist goed! Een van Mn fave films ooit is John Carpenters The Thing (1982), die is ook niet eng en wel een beetje bloederig, maar door oude effecten heel goed te handelen.
En dan heb je nog een aantal grote franchises, waarbij er meerdere films zijn en echt een universum wordt gecreerd. Zoals A Nigtmare on Elm Street (Freddie), Halloween (Michael Meyers), Friday The 13th (Jason), Texas Chainsaw Massacre (Leatherface), Childās Play (Chuckie), Scream (Ghoastface), Leprechaun. En bijna al die franchises beginnen in de jaren 70/80 (scream is 90s) en zijn super campy, heel veel iconische quotes, heel veel bekende acteurs die hun carriĆØres beginnen in zulke films, heel makkelijk weg te kijken en allemaal niet schrikmoment-achtig.
Haha vrienden van me zijn gek op horror, ik kan die spanning/schrik die eromheen hangt gewoon NIET aan
Ik vond casa de papel soms al te spannend Dat ik echt ff netflix stop moest zetten om in de keuken wat te drinken te halen
vind in Friday the 13th, Halloween en Nightmare on Elm Street en zeker Texas Chainsaw best veel bloed en afgehakte lichaamsdelen zitten haha