Ik vind het heel kut dat drugs nu zo normaal zijn om te gebruiken (in mijn omgeving in ieder geval). Vooral dat mensen zeggen: “ik vind dat iedereen sowieso één keer in zijn leven drugs moet proberen”
In principe werk je met een fulltime contract rond de 42u per week ipv 40. Overwerken komt zeer vaak onbetaald voor.
Wat het voor mij zwaar maakt, is het constant reguleren van communicatie in de klas. Op een dag van 8.30-15 constant bezig zijn om communicatie in de klas in goede banen te leiden is heftig. De vakkennis pers je er zo uit, maar constant 30 mensjes managen is pittiger dan men zou denken. En inderdaad, sinds de Wet op Passend Onderwijs zitten er ook bijzonder veel probleemkindjes in de klas. Dat is geen pretje voor de leerlingen, het kind zelf én de docent.
Verder is het een tof beroep en er zijn ook dagen dat ik om 15u alles klaar heb en de deur uit loop! En de vakanties… heerlijk zeg.
Haha je verwoordt het zo mooi, “mensjes”. Ik denk eerder aan een bende rotjochies of kutpubers maar goed ik heb gelukkig nooit een carrière in het onderwijs (of eender wat in de buurt van kinderen) gekozen.
Hahah soms noem ik ze ook wel kleine duiveltjes. En thuis gaat het er nog wel eens erger aan toe als ik m’n gal moet spuwen.
Helemaal mee eens. Je slaat de spijker op de kop over lessen voorbereiden en nakijken, comes with the job. Alleen jammer dat er zoveel administratieve rompslomp bij komt kijken dat ik er de helft van de tijd niet aan toe kom om mijn lessen goed voor te bereiden. Dan kun je nog zoveel vakantie hebben (en ik geef meteen toe, dat is heerlijk), maar het is gewoon enorm frustrerend als je continu het idee hebt dat je niet kunt doen wat je eigenlijk zou moeten doen.
@Perfume
Ja dit lijkt mij inderdaad erg pittig aan het onderwijs. Op mijn kantoorbaan kan ik, als ik mijn dag niet heb, prima een uur voor me uit staren of werk op een laag tempo doen. Niemand heeft daar last van. Als je voor de klas staat moet je er wel echt zijn natuurlijk. Je kunt niet even lekker gaan internetten of tig keer koffie gaan halen. Er zijn ongetwijfeld ook voordelen aan onderwijzer zijn maar dit lijkt mij wel echt een nadeel
Haha ja maar dat is juist het leuke deel, het voor de klas staan. Daar krijg je energie van als het goed is…
Jaaaa omg. Waarom zou ik???
Ik vind die serie La casa de papel niet zo geweldig.
Haha ik vond er geen hol aan.
Vond er ook geen bal aan maar het is hier op het forum en in mn omgeving een super onpopulaire mening
Die 42 is officieel, officieus wordt er dus veel overgewerkt bovenop die uren. Maar dat doen veel mensen zichzelf ook aan hoor soms…
Ik noem ze soms dementors. Misschien is het dan duidelijk voor de mensen die het niet snappen hoe zwaar het is
Ik vind het nooit erg als er iemand naast me in de trein patat gaat zitten eten, of pizza. Vind dat zo lekker ruiken altijd. Laatst was iemand McDonald’s naast mij aan het eten
Ik vind Make it rain (dat ik voornamelijk ken van de The Voice covers) echt een heel saai nummer
Ik vind horrors echt fantastisch en ik vind het echt super jammer dat heel veel mensen aan wie ik voorstel een horror te kijken bij voorbaat zeggen dat ze dat eng vinden of goor of niet tegen schrikmomenten kunnen.
Dan probeer ik uit te leggen dat er zoveel verschillende horrors zijn. Als je niet tegen bloed kunt, kan ik zo 24838 films noemen waar geen bloed in zit, minstens zo veel horrors zonder schrikmomenten of zonder enge sfeer. Er zijn horrormusicals, romantische horrors, horrordramas, horrorcomedies (serieus als je van slapstick houdt, dan zijn horrorfilms echt je ding), horrordocus etc etc etc.
Er is echt voor ieder wat wils en er zijn zoveel iconische films die ik vind dat je echt gezien moet hebben, maar veel mensen scharen horror nooit onder must See films en ze krijgen nooit awards en ik vind het gewoon super jammer want het is echt een van Mn fave onderwerpen en ik kan over sommige horrors echt hele blogs schrijven over waarom ze zo iconisch en fantastisch zijn, net als andere mensen dat met lotr of Harry Potter hebben. Maar dat lezen dan alleen mensen die al fan zijn, terwijl het zo leuk zou zijn als meer mensen ervoor zouden openstaan.
Ook zo irritant dat je er maar zelden serieus over kunt praten met mensen. Het genre wordt niet serieus genomen en/of meteen: iieeehhh nee, dat kijk ik niet hoor. Om daarna te discussieren over het oeuvre van David Lynch. Fuck dat, ik wil over horror praten.
Edit: misschien geen goed voorbeeld. Insert iedere willekeurige art house regisseur dan maar.
een ff horror film marathon lijk me wel wat. Of iets in de stijl van het ER topic bv, dat we dan allemaal samen kijken en dingen in het topic posten over de film
Leuk, heb je tips? Misschien idd zonder al te veel lichaamssappen en afgerukte ledematen?