Impopulaire meningen

hahah ik heb precies het tegenovergestelde: Als ik ergens binnenkom en die mensen hebben een bar of een vol drankkabinet, met duidelijk open flessen, dan weet ik meteen dat het gastvrije mensen zijn, toch super chill om je gasten gewoon ff een cocktailtje te kunnen geven of een gintonic of aperitief, das nog eens binnenkomen ergens. Dan ben ik meteen helemaal thuis.

Ik vind het altijd heel naar als ik ergens binnen kom en mensen vragen of ik iets wil drinken en enkel water, thee, limonade (dat vind ik echt om te janken haha), of ijsthee hebben en misschien 1 fles cola (voor het weekend!!!), das toch vet ongezellig. En dan zeggen DOE OF JE THUIS BENT HOOR!!! nou in mi casa drink ik niet alsof ik een 5jarige op de buitenschoolse opvang ben.

45 likes

shotjes ftw

rollend naar huis neem ruim neem ruim

8 likes

0-379066-karvan-cvitam-limonade-siroop-ice-tea-perzik

als je dit in huis hebt, zullen we nooit vrienden kunnen worden.

9 likes

Bij ons kun je terecht voor speciaal biertjes! Inclusief bijpassende glazen en speciale edities. Ook een deel van de bijzondere of exclusieve glazen en flessen zijn uitgestald in en op een kast. Zelfs op zolder en in de kelder liggen flessen bier die daar nog een aantal jaar moeten liggen voordat we ze gaan drinken. Al is dit wel vooral mijn vriend zijn hobby.

7 likes

Omfg waar koop ik dat?! De ginger ale limonade dus. Sorry @Zemraluani

1 like

Wow die moet ik ook. Bij de jumbo?

Lovee drankenkasten heb er zelfs 2. Eentje in zo’n oude bier ton, geërfd van opa en oma

2 likes

Mijn drankkast is mn favo meubelstuk en heb niet eens kunnen drinken sinds ik ‘m heb gekocht haha, zelfs zwanger geniet ik ervan

63 likes

Gaaf ding!

Oké ik gok dat dit half impopulair is en half niet, maar ik heb dus altijd alleen maar thee en water in huis, ook als er iemand langskomt. O en koffie.

Als ik afspreek om samen te eten koop ik weleens wijn of bier maar dan vraag ik ook echt specifiek van tevoren wat diegene wil drinken. :stuck_out_tongue:

Al mijn vrienden hebben ook nooit echt iets in huis eigenlijk geloof ik? Geen sapjes of frisdrank in ieder geval. Ik denk dat ik op de een of andere manier gewoon niet bevriend ben met mensen die dat soort dingen waarderen.

Edit: bedenk me nu dat hier geen mening in naar voren kwam haha. Denk dat m’n mening gewoon is dat ik het helemaal niet raar/ongastvrij vind als je geen fris of alcohol in huis hebt.

37 likes

Hahaha limeau

Omg, “neem ruim!” Van Willemijn uit Gooische vrouwen. Geweldig. Ik kan vooral nog steeds stuk gaan om dit. Ik ging met n vriendin uiteten en bestelde heel degelijk een droge witte wijn. Zij wilde graag een halve liter bier, dat kon daar. Ik keek nog van ? Daarna, kreeg ik mijn wijntje al snel. Haar halve liter oja oeps was de serveerster ff vergeten. Toen zei Mn vriendin daar wat van. Wij vinden het nog steeds te grappig dat zij zo heeft gezeken om haar halve liter bier. We konden er daarna ook niet over ophouden dat zij dan de lompe provinciale man was etc. Hebben het ook aan iedereen verteld. Maar het was ook letterlijk “WAAR IS MIJN BIER?”. Omg :rofl: met zo’n handvat eraan etc. Ohhhh

10 likes

Als ik mensen 's avonds uitnodig koop ik echt alles haha. Fanta, cola, bier, witte wijn, rode wijn, … Als ze vervolgens water vragen is het wel van de kraan haha

4 likes

Ben allang blij dat het een impopulaire menig was want als het in het omg-topic had gestaan hadden we dat dus allemaal nooit geweten :cocktail:

15 likes

Maar ok, ik drink zelf eigenlijk alleen thee en limonade. Als er visite komt, haal ik altijd nog iets extra met een smaakje in huis (cola/sap/crystal clear/ice tea green oid) en met eten een fles wijn. Maar zijn er mensen die serieus verwachten dat ik voor het geval dat iemand zin heeft in ginger beer, Spa Marie Henriette, vlierbloesemlimonade, cola, gin, martini of wodka ik dat ook allemaal in huis moet halen ondanks dat ik dat zelf allemaal niet drink? Zodat ze kunnen kiezen? Want dan voelt het pas gastvrij? Ik ben toch geen café?

53 likes

Hmm dat snap ik ook wel ja.

Ik heb er gewoon een hekel aan omdat ik zelf altijd gigantische voorraden aan drinken en eten in huis heb, ik hou zelf enorm van even dit kunnen maken of dit kunnen mixen dus vandaar dat ik er niet van hou als andere mensen Spartaanse voorraden hebben. Maar dat is ook “ken je publiek” denk ik: als je gasten dat prima vinden en dat zelf ook doen dan is er niks aan de hand. Sommige mensen halen hun plezier niet zo erg uit drank etc zoals ik dat wel doe. Ik associeer het sterk met gezelligheid en gastvrijheid, maar dat is mijn eigen associatie.

Maar als je elke week bij mij komt zuipen, super gezellig natuurlijk en altijd welkom, dan vind ik het wel skeer als ik bij jou alleen kan kiezen uit TintelFruit Light, aanmaak Icetea en kraanwater. Gelukkig komt het niet zo vaak voor en heeft Mn moeder me ingestampt dat ik nooit ergens arriveer zonder iets te geven, dus dan kan ik altijd nog mijn meegebrachte Kaapse Hoop soldaat maken Haha.

8 likes

Ja, dat snap ik ook als het gewoon je ding is inderdaad! TintelFruit Light :joy:

Oh echt, altijd iets meenemen? Ook bij de vriendinnen bij wie je al 100 jaar binnenvalt in je pyjama en waar je niet officieel op visite gaat? Ik zou me dan weer vet ongemakkelijk voelen als mijn vriendinnen iets meenemen als ze komen eten… Want mensen komen niet zuipen bij me (maar ik ook niet bij hen, dus dat is prima, denk ik), maar wel veel eten! :smiley: Vind ik leuk en mensen komen graag en dan vind ik het leuk om extra leuk/uitgebreid te koken en uiteraard zorg ik voor lekkere toetjes/chocola voor erna. Ik vind het wel leuk dat er dus voor iedereen weer andere dingen belangrijk of vanzelfsprekend zijn!

Edit: TintelFruit Light bestaat dus echt haha, ik vond het zo briljant verzonnen. Het gaf precies de kneuterigheid aan.

3 likes

Ah dat vind ik superleuk: vriendinnen die voor je koken! Maar ja, ik neem eigenlijk altijd wat mee tenzij het super spontaan is, maar vaak gewoon iets kleins als chocola of chips ofzo, dat is er een beetje ingedrild Haha.

4 likes

Hahaha ik heb het ook met eten hoor! Eten is veel belangrijker nog!

Waar komt dat krukje vandaan waar je plant op staat? :smile: