Ik vind Chantal Jansen, Wendy van Dijk en Linda de Mol best leuk en kijk ook best graag programma’s van ze en ze hoeven van mij niet van de TV af haha
Ik ken inmiddels 2 stellen persoonlijk die dit hebben, zij “haar naam-zijn naam” en hij “zijn naam-haar naam”, en hoor het ook wel vaker (in mijn links-intellectuele bubbel ). Mocht ik ooit gaan trouwen wil ik dit ook, en mocht mijn toekomstige echtgenoot het niet willen houd ik gewoon mijn eigen naam.
IK BEN HELEMAAL KLAAR MET DAT ZWARTE PIETEN GEZEIK!
arghhhhh
even aanvulling.
waarom moeten mensen perse de hele tijd hun mening op facebook gooien over die hele kwestie. jeetje. hou er gewoon eens over op en besteed je tijd aan nuttige dingen waar je zelf invloed op hebt. Mensen worden het toch niet met elkaar eens allemaal. ik heb niet eens energie voor al die onzin.
Wat vind je er niet nuttig aan? Door discussie aan te gaan kun je toch juist invloed uitoefenen op zoiets als de manier waarop je sinterklaas viert in Nederland
ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen er steeds maar over in discussie willen gaan. Ik heb helemaal geen zin en tijd om me met zulke dingen bezig te houden. Vier ook geen sinterklaas overigens. ik vind het echt heel vermoeiend allemaal.
Omdat het best een beladen onderwerp is ivm racisme en blackface lijkt me. Ik vier ook geen sinterklaas, maar vind het vanuit maatschappelijk oogpunt wel een hele nuttige discussie. En aangezien er vanuit de politiek weinig verandering te verwachten valt zoals het nu lijkt, lijkt me discussie in de maatschappij/op fb een goede manier om er enigszins uit te kunnen komen, ook al gaat dat moeizaam.
Maar ik snap dat je geen zin hebt in een discussie over de zwartepietendiscussie hoor haha. Vroeg me alleen af wat er niet nuttig aan was.
het is steeds dezelfde discussie met dezelfde argumenten die ik overal weer tegenkom. het is misschien best een goeie discussie maar mensen lopen elkaar zo af te kraken dat het steeds zo uitdraait op haat en dat vind ik gewoon ontzettend irritant en niet nuttig. Als je er niet uit komt met elkaar, stop dan gewoon met die discussie, je hoeft elkaar je mening niet op te dringen vind ik.
Maar in dit geval is 1 van de meningen gewoon fout. Ik snap dat je er zelf misschien geen zin meer in hebt om mee te discussiëren maar deze discussie moet gewoon gevoerd blijven worden tot het ook in de meest on-empathische, domste hersenpan is doorgedrongen dat blackface gewoon racisme is en niet meer kan.
aan je reactie merk ik dat jij wel erg extreem bent ook.
Ik vind @kika echt niet extreem. Ik snap dat men (ik ook) opgegroeid is met Zwarte Piet, maar het is een ontzettend racistische karikatuur. Als er dan een oplossing is (zwarte vegen van het roet), waarom zou dat dan niet kunnen.
Ik vind het nogal kort door de bocht dat je het een nutteloze discussie vindt, terwijl er juist verandering kan komen door dit soort dingen aan te blijven kaarten.
imo is het ook gewoon vervelend dat overal zoveel achter wordt gezocht. Van mij hoeft zwarte piet ook niet meer zo nodig maar ik zal me er niet zo druk om maken.
Om nog een voorbeeld te noemen :
kerstmarkten mogen geen kerstmarkten meer heten maar moeten wintermarkten worden genoemd omdat gelovige mensen dat niet vinden kunnen.
echt overal moet een probleem van gemaakt worden en dat vind ik echt intens vermoeiend.
dan zou de regering daar een keuze in moeten maken en regels moeten opstellen.
op deze manier krijg je er elk jaar weer gezeik over met rellen tot gevolg die elk jaar erger lijken te worden. Dat vind ik echt heel triest.
Ik ben inderdaad extreem tegen racisme.
Ik vind iets kerst(markt, vakantie, kransjes) noemen omdat het naar kerstfeest verwijst toch wel iets anders dan een racistische karikatuur die ontzettend kwetsend is naar een groep mensen?!
Ja, het zou heel fijn zijn als de regering hier iets mee ging doen, in plaats van zich verschuilen achter slappe excuses en ‘aso’s moeten zich gedragen’. Dat is juist het punt ook.
blijkbaar wordt mn punt niet gesnapt en gaan we nu verder met de zwarte pieten discussie. waar ik dus zoals ik al zei erg moe van word.
Ik snap wel dat je moe wordt van de discussie, maar ik vind het jammer dat je niet lijkt te begrijpen dat die discussie juist wel nut heeft en hopelijk tot verandering kan leiden.
Belangrijk om te beseffen is dat niemand hierom vraagt. Organisatoren beslissen zelf om hun kerstmarkt om te dopen tot “Winterpret” of iets dergelijks, om een “breder publiek” (lees: ) aan te trekken.
Wat is dan je punt? Want behalve dat je het irritant vindt, waarop al is gezegd dat we begrijpen dat je zelf de discussie niet meer wilt voeren, heb ik nog geen punt gezien.
Je zegt dat men elkaar zijn mening niet op hoeft te dringen, maar als 1 mening gewoon racistisch en fout is, dan kun je dat toch niet maar gewoon accepteren en verder gaan alsof er niks aan de hand is?
Edit: er zijn vast genoeg mensen die dit wel kunnen. Ik niet.
Het punt is dat het toch geen zin lijkt te hebben omdat groepen het blijkbaar toch niet met elkaar eens worden.
wat de laatste tijd erg duidelijk is geworden. protesterende anti pieten, protesterende tokkie pro pieten, blokkeerfriezen, blokkeerfriezen die 2 ton aan geld ophalen met donaties, anti pieten die blijkbaar 10k hebben opgehaald aan donaties. Ga zo maar door. Het draaft allemaal zo door, het is zoals ik al zei erg jammer dat de regering er niets mee doet en dat deze eeuwige discussie zo lang door blijft gaan.