Impopulaire meningen

Ja ik zou ook wel graag voorbeelden hiervan willen horen. En al doet ze alles voor de aandacht, maakt dat haar boodschap minder belangrijk?

1 like

Dan mag iemand toch nog wel vragen of je die wilt onderbouwen? Om je beter te begrijpen of er inhoudelijk op te kunnen reageren.

8 likes

Zou ik dan denken.

3 likes

Ik wil gewoon weten waarom je er zo over denkt. Ik zie alleen een waanzinnig eloquente, intelligente vrouw die heel hard opkomt voor haar idealen en heel hard wordt neergeslagen. Ik begrijp niet hoe ze op weerstand kan stuiten bij iemand die het inhoudelijk met haar eens is. Ik vind haar helemaal niet irritant en kan me niet voorstellen waarom je dat wel zou vinden. Dus daarom vraag ik om voorbeelden.

4 likes

Jammer dat je er niet inhoudelijk op in gaat.

1 like

Ik herken wat je zegt over dat ze in je irritatie zone zit, dat had ik al 10 jaar geleden met haar programma’s op tv.

2 likes

Ik ben pro zwarte piet maar associeer dat met PVV stemmers en heb daarom iedereen uit mn fb geknald die dat meent te moeten uiten met semi leuke tekstjes.

Wat is er niet goed aan PVV stemmers ? Ik associeer pro-pieten ook voornamelijk met PVV stemmers namelijk maar kennelijk gaat dat niet altijd samen.

1 like

Ook een impopulaire mening? Ik associeer dat dan weer met volkse typetjes die roepen dat 'iedereen moed optiefen naar zen eigen land!

En als de volgende vraag is wat er mis is met volkse typetjes dan laat ik het hier maar bijšŸ¤”

Nou pardon ik vraag het alleen.

Voor mij zijn pro-pieten en PVV stemmers wat betreft het ā€˜optiefen naar je eigen land’ uit hetzelfde hout gesneden dus als jij zegt het een wel te zijn maar met het andere niet geassocieerd te willen worden vraag ik me af hoe dat zit.

Maar misschien heb ik mijn activitistentax bereikt vandaag. Ik houd er al over op. Morgen meer :upside_down_face:

1 like

Oh nee bedoelde het ook niet beledigd of iets hoor!
Haha ja ik heb hetzelfde dat pro piet hetzelfde is als PVVer zijn over het algemeen naar mijn nostalgische hartje kan de roetveegpieten gewoon niet handelen… misschien een x therapie tegenaan gooienšŸ˜…

Ik houd mijn mening daarom ook voor mezelf, alleen nu in dit topic niet.
Ik vind dat niemand gekwetst mag worden en ik vind racisme vreselijk, ik krijg alleen soms het gevoel dat het maar een heel kleine groep is die zich gekwetst voelt en dat het voor de rest veel Nederlanders van oorsprong zijn die zich er druk om maakt.
Ik vind soms dat de maatschappij een beetje te ver door slaat in niemand kwetsen.
Maar als ik door mn mond te houden over mijn mening kan voorkomen dat er iemand wordt gekwetst doe ik dat en als iedereen blijer wordt van roetveegpieten dan lach ik zuur mee en doe ik dat ook gewoon. Ben niet zo moeilijk, ik vind er alleen wat vanšŸ˜‰

3 likes

Over de maatschappij in zijn algemeen gesproken, ben ik het hier wel mee eens, maar niet wat betreft de zwartepietenkwestie wel bijvoorbeeld het straatnamen en standbeelden uit oudere tijden debacle.

Ik vond het hier op het forum ook wel een beetje choquerend om te lezen dat het raadzaam is om niet zoveel complimentjes te posten in een bepaald fototopic omdat anderen daar onzeker van worden. (Als ik die opmerking goed had geinterpreteerd.). Ik denk dat sommige mensen in deze maatschappij er soms verstandiger aan doen om meer aan zichzelf te werken. Onzekerheid hoort er wel een beetje bij maar soms zijn dingen best wel aan te pakken en mijn laatste opmerking is ook weer een impopulaire mening.

11 likes

Die opmerking ging er vooral om dat het jammer is dat zo de nadruk op uiterlijk gelegd wordt. Wow, zoooo knap, zo mooi blabla. Zo houdt je het idee dat uiterlijk heel belangrijk is in stand. Terwijl heel veel mensen dat juist anders zouden willen zien. En ja, dat kan mensen onzeker maken. Als uiterlijk in deze wereld niet zo belangrijk was, zouden mensen het zich ook veel minder persoonlijk aantrekken. Dus het probleem is mijns inziens een stuk groter dan alleen een beetje aan jezelf werken.

12 likes

Ik kan niet zo 123 gauw een voorbeeld terugvinden maar er zijn op dit forum ook wel andere compimenten te vinden die verder gaan dan zoiets ā€˜oppervlakkigs’ als het uiterlijk. Bijvoorbeeld dat een bepaalde lid aangeeft dankzij de contributie van bepaalde andere gebruikers heel wat heeft opgestoken van een bepaald onderwerp. Of dat iemand altijd zo lief medelevend reageert of altijd alles zo goed verwoordt. Ik vrees dat uiterlijk altijd een rol zal blijven spelen buiten het feit dat de schoonheidsidealen per periode veranderen. En dat dus een kritischere blik op 1 plaats weinig tot geen invloedt heeft op het internet als bigger picture.

Maar kan ik opmerkingen over mijn uiterlijk (of het gebrek aan positieve opmerkingen daarover in het algemeen) makkelijker naast mij neerleggen omdat ik van jongsafaan met een zichtbare handicap heb leren omgaan en daardoor sowieso meer waarde hecht aan andere dingen zoals creativiteit en intelligentie. Misschien dat sommige dingen mij daarom vaker koud laten.

Maar als admins en moderators kunnen je er wel naar streven dat dit dan tenminste als een ā€˜veilige’ plek voelt voor anderen. En op die manier je steentje proberen bij te dragen.

4 likes

Dat is waar als je het vanuit die positie bekijkt :wink: .

Misschien ben ik gewoon te veel omringd met mensen die zich hier niet zo mee bezig houden/pro zijn om het probleem te zien of ik ben kortzichtig…
En dit bedoel ik niet sarcastischšŸ˜‰

1 like

Wel tegenstrijdig, je wil dat niemand gekwetst wordt maar als de groep gekwetste mensen klein is vind je het wel prima.

11 likes

Ja soms zijn die tokkies op FB gewoon familie van je. :stuck_out_tongue: Ik was redelijk vroeg tegen zwarte piet (ik denk ongeveer 15 jaar geleden? Had toen in mijn omgeving in ieder geval weinig medestanders) en ik heb zo’n familie die er echt wóest van werd dat ik dit vond. Mijn racistische ooms en tantes kwamen er elke keer op terug inclusief rood aanlopen en schreeuwen. Mijn ouders houden niet van confrontaties dus die lieten dat altijd maar gaan, maar op het moment dat ik oud genoeg was om zelf te beslissen heb ik het contact direct verbroken. Veel beter voor mijn psychische gesteldheid joh, daar valt niet normaal mee te discussiĆ«ren. Het moet wel van twee kanten komen

12 likes