Impopulaire meningen

Ik ben nooit zo opgegroeid met Sinterklaas. Ja, in dec was “hij” jarig en kreeg je cadeautjes. Maar voor mij hoorde hij altijd bij het rijtje van de paashaas en de kerstman (nep dus). En nu lees ik op internet dat kindjes serieus moesten huilen bij het Sinterklaasjournaal omdat de waterpeil te laag zou staan en de stoomboot bijna naar engeland was gevaren ipv naar Nederland. Hoe dan?

Ik hoop dat m’n kids verstandig genoeg zijn om te beseffen dat het allemaal nep is. Ze hoeven het niet te gaan verkondigen (deden wij vroeger ook niet), maar dat ze iig niet zó diep geloven dat ze bijv helemaal overstuur zijn als je ze moet vertellen dat het allemaal nep is.

5 likes

Zou je dat meteen al vertellen, of hoe zou je dat doen? Ik heb zelf kinderen en merk dat ik niet zo goed weet hoe en wanneer ik het ga vertellen. Wel vind ik het belangrijk dat het vooral een leuk feest is, dus ik ga geen verhalen ophangen over luisterpieten en dat soort dingen.

IIk heb het mijn dochter dit jaar verteld. Ze wordt in januari 9. In word gek van al het nieuws overdag op de radio en zij krijgt daar nu veel van mij.
Langzaam ook uitleggen waarom een mensen protesteren. Maar dat is wel lastig te begrijpen voor een kind dat niet weet dat discriminatie is.
Haar beste vriendinnetje is donker en ze heeft nooit een link met piet gezien. (Dat meisje zelf trouwens ook niet)

Wat me wel erg stoort is dat de NTR netjes overstapt op roetpieten met alle soorten haar maar alle dorpen stug zwarte pieten blijven gebruiken.
Kom op mensen!

Edit. Man man man wat een typ fouten

7 likes

Ik vind Billie Eilish niet leuk. Ik vind haar zo’n typische irritante 16-jarige die zichzelf heel volwassen vindt. Alleen het liedje Lovely vind ik nog wel leuk.

14 likes

ik vind die gymshark kleding die hot is op het forum echt afschuwelijk.

19 likes

Hoeft echt niet hoor. Ik heb er echt in geloofd en ik was ook verdrietig toen ik er achter kwam dat het nep was. Maar al die jaren dat ik geloofde vond ik de weken er naartoe en Sinterklaasavond geweldig en vind het nu nog steeds leuk. Mijn ouders maakten er ook altijd een hele leuke tijd van dus ik vind het helemaal niet dom dat een kind in zo iets leuks wil geloven.

8 likes

Oooh zo is het niet bedoeld. Maar het verschil is denk ik dat mijn ouders niet dat hele verhaal eromheen hadden verteld/verzonnen. “Sinterklaas is jarig en je krijgt een cadeau”. Punt. Dus niet met lieve en stoute kids, mee naar spanje, paard op dak en zoals nu met het Sinterklaasjournaal een hele soap er omheen etc, etc.

1 like

Ja die naam daar alleen al

1 like

Ik heb niks op negeer staan maar ik heb ook het idee dat ik alleen nog maar Gymshark voor Gymshark na lees. Black friday sowieso idd en aankopentopic denk ik? Maar het lijkt voor mij ook idd opeens een enorm onderwerp.

2 likes

Ik heb een haat-liefdeverhouding met die shoptopics, ik vind het leuk om te zien wat andere mensen kopen want ik haat shoppen en zo voel ik me ook alsof ik nieuwe kleren heb ofzo zonder me zelf in een pashokje om te hoeven kleden :’) soms voel ik me tevreden met dat ik 90% van de dingen in die topics niet in mijn bezit hoef te hebben, en soms word ik helemaal krankjorum van zoveel consumptie en voel ik me echt aankopenoverprikkeld ofzo en dan kijk ik er weer een tijd niet in. En dan begint het verhaal weer opnieuw :S

5 likes

Ik ben het wel met je eens (vind sommige van haar nummers wel heel tof), maar ik ben vooral ook heel blij dat ik niet beroemd was toen ik zestien was (of ooit), want dat was zo’n ongemakkelijke periode ook om op terug te kijken en dat ik mezelf vooral heel volwassen vond al.

Vind het met beroemdheden van die leeftijd altijd een beetje sneu dat zij niet prive ongemakkelijk zestien kunnen zijn, maar dat de hele wereld kan meegenieten.

4 likes

Tegenwoordig nemen veel vrouwen die trouwen de naam aan van hun partner, maar dan niet op de oude manier “zijn naam- haar naam”, maar het moet opeens “haar naam- zijn naam” zijn. Ik snap het niet en vind het verwarrend. Ik denk nog altijd aan de traditionele manier als ik zoiets uitgeschreven zie staan en dan lijkt het dus verkeerd om te staan.
Vinden mensen (vrouwen) dan dat hun eigen naam voorop hoort te staan? Iedereen mag het zelf weten maar in mijn hoofd is het logischer om het of op de “manier die hoort” te doen, of om helemaal geen naam over te nemen.
Zou het trouwens al anders vinden als de vent dan ook in het geval de vrouw de nieuwe manier doet, hij ook de namen aanneemt in de vorm van “zijn naam- haar naam”, maar dat zie ik dan weer nooit. Dan heeft het dus niks met emancipatie te maken?

Volgens mij doen mensen gewoon wat het beste klinkt ofzo… net als dubbele voornaam vinden ze een dubbele achternaam wel gaaf denk ik

Ik hoor geen duidelijk betere versie als ik zo al die namen opnoem van getrouwde mensen, maar misschien in hun hoofd wel :stuck_out_tongue:

Misschien willen ze hun eigen naam blijven gebruiken (want de eerste naam word je mee aangesproken), maar willen ze wel alsnog de naam van hun partner krijgen omdat dat meer verbonden voelt?

1 like

Ik vind Chantal Jansen, Wendy van Dijk en Linda de Mol best leuk en kijk ook best graag programma’s van ze en ze hoeven van mij niet van de TV af haha

5 likes

Ik ken inmiddels 2 stellen persoonlijk die dit hebben, zij “haar naam-zijn naam” en hij “zijn naam-haar naam”, en hoor het ook wel vaker (in mijn links-intellectuele bubbel :grimacing:). Mocht ik ooit gaan trouwen wil ik dit ook, en mocht mijn toekomstige echtgenoot het niet willen houd ik gewoon mijn eigen naam.

1 like

IK BEN HELEMAAL KLAAR MET DAT ZWARTE PIETEN GEZEIK!
arghhhhh

even aanvulling.
waarom moeten mensen perse de hele tijd hun mening op facebook gooien over die hele kwestie. jeetje. hou er gewoon eens over op en besteed je tijd aan nuttige dingen waar je zelf invloed op hebt. Mensen worden het toch niet met elkaar eens allemaal. ik heb niet eens energie voor al die onzin. :tired_face::woman_facepalming:

8 likes

Wat vind je er niet nuttig aan? Door discussie aan te gaan kun je toch juist invloed uitoefenen op zoiets als de manier waarop je sinterklaas viert in Nederland

1 like

ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen er steeds maar over in discussie willen gaan. Ik heb helemaal geen zin en tijd om me met zulke dingen bezig te houden. Vier ook geen sinterklaas overigens. ik vind het echt heel vermoeiend allemaal.

1 like