Reizen / Vakantie #2

Ik ga het allerliefst alleen op vakantie/citytrip/reizen, vind dat echt superfijn haha. Maar ik herken wel een beetje wat jij zegt inderdaad. Als ik in een leuk hostel slaap en met leuke mensen optrek, laat ik me vrij makkelijk meeslepen in alles.

Dat is opzich fijn als ik zelf niet echt een planning had gemaakt voor die specifieke stad wat vooral voorkwam als ik aan het rondreizen was. Als ik echt een losse citytrip doe, heb ik vaak wel meer een planning en dan probeer ik me daar altijd wel losjes aan te houden, ook als ik leuke mensen tegen kom. Ik trek dan vaak ‘s ochtends/begin middag m’n eigen plan en vanaf eind van de middag ga ik pas sociaal doen haha.

Ik pin met 2 verschillende pinnetjes op Maps: groen voor wat ik wil doen, tips van anderen etc.
En dan wat echt een MUST is een roze hartje.
Dat zijn er dan veel minder. En zou ik heel jammer vinden als ik die niet doe. Dus die doe ik sowieso en van de groene pinnetjes “wat mogelijk is” en als er dan iets spontaan verandert dan is het ook geen ramp maar gezellig juist.

@Candyfloss oops wilde op jou reageren

3 likes

Ik ben meestal niet zo sociaal op korte solotripjes, slaap ook meestal in een airbnb in mijn eentje, dus ik kom nooit echt mensen tegen om samen mee op te trekken. Trek dus lekker mijn eigen plan. Maar ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in mijn eentje uren door (moderne kunst) musea te slenteren, daar wil ik het liefst niemand bij. En eten/drinken pak ik mijn ereader erbij, glaasje wijn, prima.

Toen ik wat langer weg was sliep ik voor de aanspraak wel regelmatig in een hostel, en daar sloot ik dan idd vaak aan bij anderen, of ik stelde iets voor van wat ik graag wilde doen. Maar ik ben ook niet zo’n mega planner, ga vaak op de bonnefooi en zie wel waar ik uitkom.

2 likes

Ik wil in juni 5-6 dagen naar Noorwegen en zou graag van Oslo naar Bergen willen. Heeft iemand dit eerder gedaan en heb je tips? Is het gebruikelijk dat je de treinrit helemaal “uitzit” of neem je tussenpozen om de tussenliggende steden te zien. Is het te doen om de treinrit te doen en naar een mooie Fjord te gaan?

Ik houd hiervan, lekker een paar dagen alleen, doen wat ik wil wanneer ik wil.

4 likes

Misschien heb je iets aan dit topic:

2 likes

Bij mij wisselt het erg, de ene keer kom ik mensen tegen waar het mee klikt en vind ik het leuk om dingen samen te doen, de andere keer heb ik amper (dat soort) contact met mensen terwijl ik weg ben en heb ik er ook geen zin in.

Als je bepaalde dingen hebt die je graag wilt doen (en je wel zin hebt in gezelschap) kun je zelf ook voorstellen dat iemand met jou meegaat, en dat kun je ook best als alternatief voorstellen als zij jou naar iets meevragen en je zou moeten kiezen. Je kunt dan altijd nog beslissen om gewoon alleen te gaan als ze niet meegaan maar hun eigen ding doen.

En het is superleuk om spontaan met mensen iets te doen, maar ik zou niet vergeten dat het zelden zo is dat je echt een band met iemand opbouwt waar je daarna iets aan overhoudt. Dat is helemaal niet erg want dat is ook de insteek niet, maar dat maakt het het misschien ook minder waard om iets voor op te geven dat je net heel graag wilde doen. Daar is soloreizen juist de tijd voor!

4 likes

Ik ben er 1 volle dag geweest en dat is prima. We gingen met de trein. Op die volle dag hadden we zo’n free walking tour van een vrouw genaamd Carol en dat was heel erg leuk, daarna wat musea bezocht. Al het OV is idd gratis. Uit eten + drinken is heel duur. Je kan er wel heel leuk wandelen en fietsen en ze hebben veel uitzichtpunten omdat een deel van de stad in een dal ligt. Oke beetje spuit elf maar ik vind het wel een aanrader voor kort!

Ik heb van Bergrn naar Oslo met de auto gedaan, maar als je de kans hebt zou ik ook de trein tussen Flam en Myrdal meepakken. Er zaten naast de vele toeristen daar meer mensen op doorreis met koffers etc dus is niet gek. Dat stuk is geroemd om de mooie uitzichten en ik vond het echt prachtig.

1 like

Zeer regelmatig perfecte ervaringen mee

1 like

Ik gebruik niks anders dan Booking.com en iedereen die ik ken ook, nooit problemen gehad. Het is het grootste platform wat er is hè op dit gebied,dus ik zou je niet te veel zorgen gaan maken.

3 likes

Altijd goede ervaringen gehad. Wel zoek ik vaak nog de eigen website van de accommodatie, Booking kan soms duurder zijn dan als je direct bij een accommodatie reserveert.

2 likes

Airbnb scoort ook een 1,3 op trust pilot :woman_shrugging:t2:

Ik boek ook altijd via Booking en nooit problemen gehad. Je kan altijd even bij de accomodatie zelf kijken of het goedkoper is.

1 like

Ik heb wel een keer een slechte ervaring gehad via Booking, maar lag uiteindelijk vooral aan de verhuurder van het huisje waar geen contact mee te krijgen wat (en wat echt heel ellendig was). Vond toen wel dat Booking daar vrij weinig in deed, maar dat was wel een uitzondering eigenlijk.

1 like

Sowieso altijd kijken of de verhuurder een eigen website heeft. Ze staan een percentage af aan booking/airbnb en zo steun je de mensen zelf.

1 like

Ik ga naar Riga en hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik erin heb, denk echt leuk voor een korte citytrip.

2 likes

OMFG ik heb dat dus laatst in een soort gekke bui geboekt en nu besefte ik dat ik niet eens naar de vluchttijden gekeken heb. 9 u, maarja dan maar vroeg op.
Ik had helemaal zo’n bui van ik MOET weg, helemaal klaar met alles en iedereen en laatste tig x ben ik met mn vriend geweest dus wilde nu alleen.
Was wel heel goedkoop met Wizz.

Easyjet heeft uitverkoop trouwens.

2 likes

Hoe kleed je je in dubai op openbare plekken? Als ik instagram mag geloven mag je halfnaakt maar is dat ook zo?

3 likes

Monteen heeft vakantie :sob::sob::sob::sob::sob:

1 like