Oké ik denk dat het Scandinavië wordt! Bedankt voor de tips, ook @EleanorRigby ! Ik kreeg vandaag ook een tip dat er in Denemarken leuke tweedehands winkels zijn, dus ik denk dat ik via Denemarken richting Zweden reis voor die inlandsbanan. Heb er zin in!
En @Insouciance Gaan jullie daar reizen met een Interrailpas of losse tickets gekocht?
En hoeveel dagen nemen jullie voor deze reis?
Ik twijfel nu om dit ook te doen!
Ik heb een los ticket gekocht voor de trein Oslo-Bergen en ik blijf tien dagen in Noorwegen
Ik blijf in totaal zeven dagen in Noorwegen (di tm za in Bergen, za tm di in Oslo). Ik heb een los ticket voor de trein Bergen - Oslo gekocht.
@Fukaeri @Insouciance Dankjewel! Ik heb het ivm mijn financiën nog even een jaartje uitgesteld, maar wil het volgend jaar echt gaan doen!
ik weet niet of het telt als vakantie, maar ik zou graag voor een paar dagen (max. 3) iets doen in Nederland.
denk aan een soort eat, pray, love achtig iets, een soort retraite met activteit, ik weet zelf ook niet precies waar ik naar op zoek ben.
misschien een 3 daagse schildercursus in de duinen ergens, of een cursus kaasmaken op de veluwe.
heeft iemand hier een leuk idee over? ik heb gezocht op dingen als retraite maar dan wordt het al gauw zo yoga/zweverig.
ik vind een 3 daagse yogacursus ook best leuk hoor, maar het hoeft niet zo spiritueel van mij
Hmmm het is voornamelijk zweverig inderdaad maar bijvoorbeeld dit:
Hier staan wat meer opties tussen:
Crea in Amsterdam heeft hele leuke zomercursussen van een midweek, met vaak nog wat aanvullende activiteiten eromheen
https://www.crea.nl/cursussen/zomercursussen/
Ik weet niet of je het wel in de stad wilt doen, en je moet misschien ook nog verblijfsruimte regelen, maar misschien dat iemand er iets aan heeft.
Ja zoiets maar dan idd geen 800eu voor 3 dagen
Je hebt me wel weer een nieuwe richting op het spoor gezet dus bedankt!
Ik ben zo besluiteloos. Ik wil binnenkort een kleine week weg in m’n eentje maar kom er maar niet uit wat ik wil. Heb het hele topic nog een keer doorgespit maar ik weet het nog niet echt. Ik wil vooral chillen, beetje rondwandelen etc. Het liefst ergens aan zee maar iets anders is ook oke. Alleen ik wil eigenlijk liever niet vliegen vanwege de chaos op schiphol (of iemand moet zeggen van goh het valt echt mee maar ja dat weet je niet), dus dan wordt het de trein denk ik? Alleen wat is nou een chille bestemming voor een paar dagen zonder dat het superduur is en je niet 2 volle dagen kwijt bent aan reizen. Met de auto is op zich ook een optie maar dat vind ik wel spannend alleen, zou dan max 4/5 uur willen rijden denk ik.
Als iemand nog een gouden tip heeft
Ik vond Vlieland heel leuk. Maar ik weet niet of dat in het hoogseizoen een beetje te betalen is. Ik was er in februari.
Ik zou ook Wadden zeggen! Vlieland en Ameland zijn mijn favo’s.
Verder: mocht je alleen kunnen/willen reizen met handbagage denk ik vliegen prima te doen is. Ik was twee weken terug met alleen handbagage letterlijk binnen 10 min door security heen. Hoor dit om me heen veel meer tegenwoordig en hoorde vandaag ook nog op de radio dat het personeel bij de douane vanaf volgende week beter op orde gaat zijn dus anders dat toch overwegen? Kan je toch net wat meer kanten op.
Gewoon in NL? Utrecht.
@Marquez weten jullie leuke accommodaties op de Wadden?
@FredPaillet jaa misschien wordt het wel gewoon stadhoppen door NL haha
Ja joh is superleuk, juist omdat het vaak niet voor de hand ligt. Leuke airbnb in centrum opzoeken en gas auf die lolly
Ik ben vorige maand voor het eerst alleen op mini vacay gegaan: 2 nachten Düsseldorf! De toeristische trekpleisters waren al volgeboekt/pas beschikbaar wanneer ik weer weg zou zijn, dus ik heb eigenlijk alleen het stadscentrum gezien. Maar hey, niemand die aan je hoofd zeurt dat je van alles moet ondernemen! Het was heerlijk om even in een heel andere setting te zijn en op te laden (ik heb nogal een heftige periode achter de rug).
Het is al heel lang geleden, maar ik kan nog wel even zoeken of ik de accommodatie kan vinden. Het was wel een leuke plek.
@June ik heb even gezocht en het was Hotelletje de Veerman en dan Veerman 7! Het was niet super groot, maar wel knus en gezellig. Het is wat weggestopt dus ik moest wel even zoeken de eerste keer. Je kunt daar in de buurt in elk geval hele lekker monchou eten met cranberry. Ik kwam nog een mail tegen waar ik vroeg naar her recept
Wat tof! Dit heb ik vorig jaar ook gedaan in m’n eentje, ook eind september Was echt fantastisch. In Oslo wandelen langs de Akerselva, het natuurhistorisch museum (zit ook een leuk koffietentje in het park daar), het Astrup Fearnley museum en eten bij Izakaya. Ik heb daar ook gefietst, richting nordmarka, een groot bosgebied. Dat was prachtig! En in Bergen heel mooi gewandeld, de Vidden trail. Was lang en wandelschoenen waren echt nodig, maar zo’n mooie uitzichten. En qua musea Kode en de Bergen Kunsthall. En Hoggorm voor pizza!
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor een Duits of Oostenrijks meer? Reistijd is dan enigszins beperkt, je kunt er prachtig wandelen, lekkere hotels en je kunt er zwemmen en zonnen etc.
Oh wat leuk! Dankjewel voor de tips!