In je eentje op vakantie

Wat leuk!! Heb je ook tips voor leuke (en betaalbare) accommodaties?

1 like

Ik heb in Oslo eerst in een Airbnb gezeten, bij een vrouw thuis en dat was helemaal prima, maar daar kon ik niet alle dagen blijven. Dus daarna nog 2 nachten in Smarthotel Oslo gezeten. Was heel basic maar schoon en netjes. In Bergen zat ik wat luxer, in hotel Moxy. Hele mooie kamer en een fijn hotel. Alleen avondeten was daar zeer schraal, de porties waren echt mini hahah. Was iets verder van het centrum, maar was het waard! Ik heb gezocht naar relatief goedkope opties, maar das een hele opgave in Noorwegen :stuck_out_tongue:

Ik heb airbnb’s gevonden voor 50/60 euro per nacht, vond ik best goedkoop en zeker voor Noorwegen. In Oslo in Grünnerløkka en in Bergen in Bergenhus

1 like

Ik ga in september in mn eentje een paar dagen naar Londen. Heb al tickets gekocht voor Buckingham Palace (is open in de zomer) en de Warner Bros Studios. Zoveel zin in! Heeft iemand nog tips voor leuke restaurants en plekken? Ben al wel een paar keer in Londen geweest dus de standaard toeristische dingen heb ik al wel gezien.

4 likes

Veel plezier! Ik ging eigenlijk net hetzelfde doen (alleen naar Londen in september) maar heb het moeten verzetten dus als je achteraf tips hebt, altijd welkom!
Er is een Londen-topic dat vol staat met tips :blush:

2 likes

Dankjewel! Ik ga het Londen-topic eens doorpluizen en als ik nog leuke tips heb als ik terug ben hoor je het! :smiley:

2 likes

Rovi van Ottolenghi, vond ik heel lekker en super aardige bediening

2 likes

Ottolenghi Spitalfields is ook echt een aanrader, heerlijk gegeten en (als je geen wijn neemt) prima betaalbaar. Kun je combineren met de spitalfields market en/of daarna door naar Shoreditch, vooral als je van vintage winkels en street art houdt.

4 likes

@Banananana @EleanorRigby thanks voor de tips!

1 like

Ik ga binnenkort ook in m’n eentje weg, vind het wel spannend, maar het voelt ook wel bevrijdend! Aan de ene kant voelt het gek en soms ook ‘leeg’ om het zonder partner te plannen, aan de andere kant heb ik nu totale vrijheid om te doen wat ik maar wil of niet wil. Met een partner heb je toch altijd meer discussie, mijn vorige partner haatte hotels en ik vind het heerlijk, dus het voelt weer alsof ik tot mezelf kom.

9 likes

Supertof! Alleen op vakantie is zoooo lekker omdat je inderdaad precies kan doen waar je zelf zin in hebt!

Waar ga je heen?

2 likes

Ik ga binnenkort in m’n eentje naar Terschelling en heb er echt veel zin in. Kijk ook uit naar het lekker buiten zijn met zonsondergang, vind het alleen nog wel een beetje spannend hoe het daar voelt met in het donker fietsen enzo. Natuurlijk ga ik ervan uit dat het veilig is, maar soms kan het wel anders voelen

9 likes

Tips voor mooie plekjes om naartoe te gaan voor een paar dagen. Ergens waar ik mooi kan fietsen en wandelen. Maar ook waar winkels en horecagelegenheid is. Het liefst ergens wat makkelijk met het ov te bereiken is

Zijn er hier mensen die alleen gaan kamperen? Ik vind het heerlijk maar als vrouw durf ik minder goed alleen, zeker wildkamperen niet. Maar ik vind het ook stom om te laten tegenhouden omdat ik op het moment niemand heb om mee te gaan.

1 like

Ik heb mijn auto ingericht zodat ik erin kan slapen. Ik ben al enkele keren alleen naar een camping geweest (zowel in tent als in de auto geslapen) en ik slaap geregeld in mijn auto (langs de straat en op parkings). Steeds alleen, maar ik vond het ook eng, dus ik heb het langzaam opgebouwd. Begonnen met telkens 1 nachtje dichtbij etc. Kamperen zonder auto (dus enkel met de trekrugzak) heb ik (voorlopig) nog niet gedaan. Ik weet niet waar je juist aan denkt qua kamperen?

2 likes

Ik heb 1 keertje alleen gekampeerd, maar stond toen op een trekkersvelde en miste wel wat interactie met mensen! Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan de plek waar je bent. Verder was het gewoon een camping dus heb me niet onveilig gevoeld ofzo!

@Cookiess wil je in of buiten nederland? En zoek je een gebied of een b&b/hotel? Want opzich kan je overal natuurlijk wel mooi wandelen en fietsen!

2 likes

Ik ga dit toevallig binnenkort voor het eerst doen! Met tentje op mn rug en alles. Ik ga maar 1 nachtje en denk niet dat ik gezelschap zal missen want ik ben toch druk met de tent opzetten en eten maken en zo. Wildkamperen zou ik niet alleen durven, misschien ooit wel maar nu nog niet. Wil je gaan wandelen of langer op 1 plek staan?

2 likes

Ik heb dit een paar keer gedaan (niet wildkamperen) en ik vond het de eerste nachten spannend maar uiteindelijk wel heel leuk. Volgens mij heb ik toen ik het voor het eerst deed met een zakmes onder mijn matje geslapen haha. Ik heb een trekkerstentje en stond meestal op het trekkersveld waar ik eigenlijk altijd wel makkelijk aan de praat raakte met andere fietsers of wandelaars. Helemaal alleen op een veld staan vind ik niet echt fijn. Misschien kun je een wat drukkere camping uitzoeken als je je daarop veiliger voelt?

Ik doe dat heel regelmatig, lig op dit moment alleen in de tent! Waar ben je juist bang voor? Misschien kan ik wat van je angsten wegnemen? Ik ga regelmatig alleen hiken en dus ook wildkamperen. Heb je schrik van het alleen zijn en je eenzaam voelen, of juist van andere mensen? Indien het tweede: ik doe dit al jaren een aantal weken per jaar en heb letterlijk nog geen enkele vervelende ervaring gehad met andere mensen! Van zodra je in je tent ligt kan niemand ook zien dat daar een vrouw alleen ligt, misschien stelt dat wat gerust?

En voor de eerste keer, niet te lang gaan, desnoods gewoon 1 nachtje om het eens uit te testen, hoe je het vindt.

3 likes

Binnen of buitenland?

1 like