Dat klinkt niet fijn nee!
Een buddy systeem en niets alleen mogen doen in je vrije tijd? Is het land evt gevaarlijk of wat zit daarachter?
Snap idd dat het beklemmend aanvoelt zo
Maar is het wel 25+ oid? Want klinkt idd meer als jongerenreis van 18-24 ofzo en dan nog is t wel erg betuttelend idd
Ah oh nee, dat klinkt wel echt heel kut! Ik ben vorig jaar voor het eerst op singlereis geweest wat me heel goed is bevallen (buiten Europa). Wij hadden juist een hele vrije reisleider waarmee het heel makkelijk af te stemmen was wat te doen, wanneer, wie wel en niet etc. Zou hem hard hebben uitgelachen als ie met een buddysysteem zou zijn gekomen.
Aangezien het een goede ervaring was heb ik voor eind volgende maand een singlereis van een week in Europa geboekt maar nu ik je bericht lees vind ik het toch wel spannend ik ga ook met een andere organisatie dan vorig jaar dus dat is ook wel weer afwachten.
Zou je willen delen welke organisatie/land je zit?
Wat jammer, kan je hier misschien over mailen na de reis?
Ik zou het juist direct aangeven @CloserToFine. Wel bij de organisatie en niet de leiding. Nu kunnen ze er misschien nog iets mee. Als je hebt betaald voor iets dat niet voldoet aan de verwachtingen mag je best kritisch zijn. Zijn de anderen wel tevreden?
Ik DM je zo wel even. Maar iemand anders in de groep had met dezelfde organisatie wel goede ervaringen.
Ja precies, heel raar. Hoop voor je dat het opgelost wordt
Hebben ze er nog iets mee kunnen doen of niet? Hoop dat je alsnog een leuke vakantie hebt in elk geval.
Gedeeltelijk wel! Wel nog wat problemen met slechte hostels. Merk verder wel dat ondanks ik met een leuk groepje optrek, een groepsreis niet helemaal mijn ding is, maar ondanks dat al vele mooie dingen gezien!
Ik wil in mei/juni naar Japan. Iemand daar toevallig geweest als solo reiziger?
Ja! Is gewoon leuk/veilig/mooi en goed te doen!
Maak je je zorgen om iets specifieks?
Nee, niet echt! hebben tegenwoordig google translate. Ben meer opzoek naar tips over accomodaties enzo
Ik heb geslapen in het owl hostel in tokyo (volgens mij heette dat zo), heel chill!
Ja, vond het een heel fijn land om solo te reizen.
Verbleef in Tokyo in Quality Hostel Kās House Tokyo Oasis, in Asakusa. Vond een privekamer toen ook redelijk te betalen.
Het hostel in Kyoto moet ik even opzoeken.
Ik wil nog een kleine update geven nu ik terug ben van mijn eerste groepsreis!
Het is uiteindelijk toch een hele mooie ervaring geweest! Ik had een heel leuk groepje waar ik mee optrok en heb zoveel gezien!! Het was soms behoorlijk intens dat je de hele dag āaanā moest staan doordat we in hostels zaten, maar het wende uiteindelijk wel. Heb hierdoor veel over mezelf en ook over andere mensen geleerd in een korte tijd.
Ik zou wel de volgende keer met een andere organisatie gaan. Door het gedoe wat ik eerder heb gepost en de ondermaatse hostels. (Je mag me dmāen voor de organisatie). Ook was er verder 1 groep mensen die soms behoorlijk irritant waren en niet zo openstond voor andere mensen.
Ik wil in oktober of november nog even twee nachtjes alleen weg en twijfel nu tussen Belfast en Stockholm. Op beide plekken nog niet eerder geweest. Welke is het leukste in je eentje? Voor mijn gevoel is het nu om het even.
Ik vind Stockholm leuker/sfeervoller.
Belfast is ook heel tof hoor, vooral erg interessant, maar je moet het daar echt opzoeken. De Titanic experience is bv heel interessant maar ook massaal en druk, en je moet het wel echt leuk vinden om daar tot in detail over te leren. Of een tour over de troubles, heel interessant maar je pet moet er wel naar staan (en het lijkt me fijner omdat niet alleen te doen, ik heb het gedaan met iemand die ik daar tegenkwam).
Ik vind Stockholm erg mooi en makkelijker/toegankelijker.
Ik vond ze allebei erg duur trouwens (qua verblijfplaats) maar in stockholm had ik voor mijn gevoel meer waar voor mijn geld. De hostels in Belfast waren redelijk ruk
Ik vond Belfast best deprimerend maar het regende ook. Niet zoān enorm grote stad, zou dan eerder een dagje doen vanuit Dublin ofzo. Stockholm is echt 1 van mn favoriete steden geworden, zo leuk!
Ik vond beide eigenlijk niet heel leuk, maar als ik moest kiezen zou ik Stockholm doen. Houd er alleen wel rekening mee dat het rond die tijd ook best deprimerend kan zijn omdat het al heel vroeg donker wordt. Ik was er toen eind november en het werd toen al om half 4 donker, maar misschien is het begin oktober een stuk beter. Dat opgeteld met dat ik de mensen daar ook vrij afstandelijk vond in die tijd, zou ik het niet per se aanraden om alleen heen te gaan. Ik ben er een keer met iemand anders in de zomer geweest en dat was veel leuker. Belfast ben ik maar 1 nacht geweest, maar was ik niet zo van onder de indruk. Als ik alleen zou gaan, zou ik ipv Belfast naar Edinburgh gaan en ipv Stockholm naar Kopenhagen. Maar mss ben je daar al geweest.
Dank allemaal! Ik heb zojuist Belfast geboekt haha. Drie nachten zelfs, want ik wil een dagtrip naar de Giantās Causeway erbij doen. Verder zin om me helemaal onder te dompelen in de Noord-Ierse geschiedenis (weet dat het heftig is, maar hier liggen mijn interesses) en het Titanic Museum.
Ik ben al meerdere keren in Edinburgh en Dublin enzo geweest, dus eigenlijk was voor mij dit de enige optie nu in het VK. Stockholm gaat de volgende worden. Belfast kwam me ook beter uit qua vliegtijden. Verder gewoon een goed scorend hotel geboekt, dus daar maak ik me ook niet zo druk om.