In je eentje op vakantie

Haha leuke uitkomst na de berichten hierboven :joy:
Ik wilde dus ook al lang naar Belfast en ik ben heel blij dat ik er geweest ben. Ik zou je zeker aanraden een black cab tour te doen, ik vond het erg indrukwekkend om die persoonlijke verhalen te horen. Als je interesse daar ligt heb je vast al het een en ander gelezen en films/series gekeken, ik was blij dat ik dat gedaan had.
De titanic experience vond ik ook heel interessant, neem daar zeker genoeg tijd voor (ik moest een andere dag terugkomen omdat ik niet meer genoeg tijd had om de SS Nomadic te bezoeken)
En het Ulster museum is ook zeker een bezoek waard (ik weet niet of je Derry Girls gezien hebt maar het schoolbord staat daar haha), net zoals de kassen van de botanical gardens.

3 likes

Omg yes Derry Girls! Haha jullie somden allemaal dingen op die het voor mij aantrekkelijk maken :joy:

Ik ga in die black cab tour duiken, klinkt interessant!

1 like

Oh je kunt ook een gratis tour doen door het stadhuis, echt een immens gebouw (heel gek vergeleken met de rest van de stad). Heel bijzonder om van binnen te zien, en interessant om over de geschiedenis en huidige situatie te horen. Je mag ook een gewaad aan (hoeft niet :joy:) en in de council chamber zitten

3 likes

Goede keuze, hoor! Black cab tour is idd een aanrader, heel interessant. Giant’s Causeway ook heel tof!

1 like

Giant’s Causeway is heel mooi! Toen ik er was waren er wel veel mensen, dus als je in de gelegenheid bent er ook wat omheen te wandelen kan ik dat wel aanraden. Dat is wat rustiger maar wel met mooie uitzichten op oa de giant’s causeway.
Ik vond Noord-Ierland overigens heel mooi en idd heel interessant qua geschiedenis. Derry is wat dat betreft ook een aanrader, maar wel wat uit de richting vanuit Belfast.

2 likes

Tip voor een hotel? Heb eind september vakantie en nog niets gepland maar nu lijkt mij dit ook super leuk! :grimacing:

1 like

Ik heb zelf de Premier Inn op Alfred Street geboekt. Ben nog niet geweest natuurlijk, maar prima reviews en redelijk geprijsd. Ervaring met andere Premier Inn’s was ook altijd oke.

6 likes

Oh goeie! Ik verbleef in mei in Edinburgh/Glasgow ook in Premier Inn en was top. Niet aan gedacht dat ze ook in Ierland zitten :sweat_smile: Thanks!

Ik was eigenlijk van plan om in oktober/november een vriendin op te zoeken in Zuid-Afrika maar dat gaat niet door dus ik ben op zoek naar iets anders, wil het liefst eind september/begin oktober (of ja gewoon zo snel mogelijk want ik ben toe aan vakantie). Hotel wat hier werd gepost ga ik even bekijken maar ik denk niet dat dat mijn ding is en ik ben al heel vaak in Spanje geweest. Vorig jaar was ik in Split en Hvar en dat was echt een fijne combi dus ik zoek weer zoiets, dus wel dingen te zien/te doen maar ook lekker op het strand liggen. Tips zijn welkom :smiley: Oh ja en een auto huren doe ik liever niet in m’n eentje dus veel eilanden vallen dan al af denk ik.

2 likes

Lissabon en Porto? Ik geloof dat dat ook heel makkelijk kan met de trein! Vond beide steden in ieder geval geweldig en allebei aan de kust :sunny:

3 likes

Ah daar ben ik al geweest! Anders was dat idd wel een goede optie geweest.

1 like

Ik ga zelf een combi doen van Italië en Griekenland (en huur ook geen auto). Rome - Napels - Sicilië - Athene - Kos

2 likes

Valencia en Barcelona?
Edit: oh ik lees nu pas dat je al heel vaak in Spanje bent geweest

3 likes

Ja ik ben vorig jaar aan de oostkant van Sicilië naar een aantal plaatsen geweest en vond het met de trein prima te doen! @monkeyslut

2 likes

Klinkt heerlijk! Ga ik ook nog even naar kijken @littlenumbers

1 like

Mijn plan was in november naar Sicilië, alleen raden al mijn vrienden het af vanwege het weer. Is hier iemand rond die tijd daar geweest? Ik hoef geen zomerweer, maar ik kan me voorstellen dat er minder te doen is in het laagseizoen.

1 like

Ik ben in januari een keer geweest en vond het prima leuk! Maar ik was alleen even in Taormina en Catania. Alsnog vermaakt hoor, Etna beklommen (supermooi met sneeuw).

2 likes

Ik ben ook eens in december/ januari geweest en vond het zelf juist leuk omdat het wat rustiger is! Heb toen ook genoeg mooie t-shirt dagen gehad, maar daar moet je ook geluk mee hebben natuurlijk.
Ben ook ergens een avond naar een natural hot spring gegaan, was ook wel een aanrader en lijkt me in de zomer helemaal niks. Zal eens proberen opzoeken of ik nog kan vinden waar dat juist was.

Oh en er was echt voldoende te doen, alle toeristische sites zijn gewoon open, dat is geen enkel probleem

3 likes

Heeft iemand ervaring met alleen op vakantie naar Madeira (en daar hiken)? Het lijkt me een hele mooie omgeving, maar ik vraag me ook af hoeveel tijd je daar ongeveer zou spenderen.

3 likes

Nee maar dat wil ik dus ook, hahaha. Als je alle routes wilt lopen heb je wel 5-7 dagen nodig dacht ik. Harmen Hoek heeft daar een mooie video over, maar hij deed het in 10 dagen.

2 likes