In je eentje op vakantie

Ik ben er ook een keer geweest in november en vond dat helemaal prima qua weer! Niet te koud en niet te warm - alleen als je de Etna op gaat heb je wel echt even warmere kleding nodig. Ik had dat niet en liep op m’n Vans door de sneeuw, toen had ik wel koude pootjes haha. Nu is dit natuurlijk geen garantie voor jouw vakantie maar ik zou het echt niet afraden ofzo.

Mijn drie weken vakantie alleen waren heel tof, maar ik denk wel dat ik voor de twee grootste uitdagingen tot nu toe heb gestaan. Telefoon gejat (probeer dan maar weer eens in te loggen ergens met al die tweestaps-verificaties en dus ook niet bij je Google mail met je boekingen kunnen) en heftig ziek geweest. Maar ook dat heb ik overleefd (lokale Engels leraar die me hielp met aangifte doen ed omdat niemand Engels sprak, kamergenoten in hostels die water/eten voor me haalden toen ik alleen maar kon kotsen). Natuurlijk waren beide situaties behoorlijk kut en heb ik daar ook echt wel even gejankt maar iedereen was zó behulpzaam om me heen.

12 likes

Haha nou alsnog bedankt voor de info!

Komende zomer wil ik alleen met mijn hond een weekje ofzo op vakantie. Ik ben alleen echt wel een schijterd, ik ben op zich wel graag alleen maar ergens anders alleen zijn heb ik nog nooit gedaan. Altijd wel met anderen op vakantie geweest ookal waren dat soms mensen die ik niet kende. Als proef wil ik dus in januari een weekend weg met mijn hond in Nederland. En nu ga ik dus naar een huisje alleen in het bos, met bospad en al. Vind het wel heel spannend. Getwijfeld of ik niet naar iets wilde met mensen om mij heen maar dat sprak mij toch niet aan en ga ik ervoor!

20 likes

Holy shit ik ben hier nu en de kamer is gewoon helemaal nieuw! Ben echt onder de indruk. Voor deze prijs gewend aan afgeleefde kamers namelijk.

4 likes

Is er iemand in zijn eentje naar New York geweest? En is echt zo onveilig?

2 likes

Ik ben een paar jaar geleden in mijn eentje naar New York geweest en heb me helemaal niet onveilig gevoeld.

1 like

Ik heb me ook nooit onveilig gevoeld.

2 likes

@Desertflower sluit me aan bij de berichten hierboven!

3 likes

Ik ben twee keer alleen naar New York geweest en heb mij nooit onveilig gevoeld. Ik ging ‘s avonds rond 11 uur voor het laatst met de metro. Ik vind het juist zo fijn aan New York dat het niemand opvalt of gek is dat je alleen bent.

1 like

Ben er voor het laatst 10 jaar geleden geweest, paat dagen alleen, en paar dagen met nichtje, maar niet onveilig gevoeld. Was 1 nacht met dronken nichtje in korte jurkjes na het stappen richting station gelopen, en op station paar uur doorgebracht omdat we trein gemist hadden. Totaal niet lastig gevallen (behalve door een vieze kakkerlak :laughing:)

1 like

Bedankt voor jullie reacties🙏 Dan ga ik gewoon boeken!

3 likes

Ben je inmiddels al geweest, of jij @ninna ? Ik heb volgende week vrij en ben aan het overwegen om naar Madeira te gaan.

Ik ben nog niet geweest, ik denk erover om in april of mei te gaan

1 like

Ik heb een aantal reizen die ik graag wil maken die alleen niet superveilig zijn (voor een reis zou ik met de trein door Iran en Pakistan gaan bijvoorbeeld). Hoe kan ik mensen vinden die dit ook willen?

1 like

Misschien via Facebook groepen? ‘Wereldvrouwen’ misschien?

En herkenbaar ook haha! Ik wil ook héél graag Iran, maar niet alleen.

2 likes

Ah jammer, al schijnt dat wel de mooiste periode te zijn. Ik heb zojuist geboekt voor a.s. zondag! Nu nog even kijken of ik ga rondreizen of ga voor Funchal en een andere plek en dan dagtrips doe vanaf daar (heb helaas geen auto). Mocht iemand anders nog tips hebben, graag!

@Hemakoekjes ik denk idd ook aan facebook groepen. Lonely planet of host a sister. Anders misschien via couchsurfing?

4 likes

Ben benieuwd! Ik ben nog niet geweest door gezondheidsissues maar hoop volgend jaar te gaan in april/mei. Houd je ons op de hoogte hoe het is gegaan? :slight_smile:

1 like

Groepsreis?

Doe ik met bepaalde bestemmingen wel, maar wil juist graag met de trein van Nederland naar Nepal, en daar zijn geen groepsreizen van

1 like

Omg wat een zieke tocht, wat is dan ongeveer de route?

1 like