Als lezen niet je ding is kan je natuurlijk ook wat anders meenemen bijv een boek met woordzoekers, ansichtkaarten om te schrijven of iets van haken/breien/borduren (als je dat doet). Wat minder handig tijdens het eten maar wel makkelijk om wachttijd te overbruggen en te chillen met een drankje terwijl je mensen kijkt.
Wat ik ook wel eens heb gedaan is tussen de gangen door zo goed mogelijk op schrijven wat ik heb gegeten, hoe het smaakte, structuur etc.
Een beetje ongemak voelen is niet zo gek denk ik hoor. Ik doe het zelf wel uit eten gaan alleen, maar ik herken het wel als ik dan ergens anders ben dan anders dat ik even een drempel over moet. De gedachte dat anderen meer met zichzelf bezig zijn dan met mij helpt ook wel goed! Zo belangrijk ben je helemaal niet.
Wat denk je trouwens als je iemand alleen ziet dineren in een restaurant? Iets van zielig ofzo? Want het kan helpen om dan te denken cool dat die dat doet, niks zieligs aan. Dan word het voor jezelf ook steeds beter omdat je associatie anders is.