In je eentje op vakantie

Ik zal al te denken, is Rome zo duur geworden dan :open_mouth:??
Het is al wel een aantal jaar geleden dat ik er geweest ben, maar hotels, transport en vooral eten vond ik toen echt vrij goedkoop (terwijl ik toen juist weinig geld had haha). Maar het ligt er uiteraard aan waar je het mee vergelijkt, voor mij viel het inderdaad in de categorie Londen/Parijs qua stad en dan is het veeel goedkoper.

Ja maar instantramen zegt zelf; in vergelijking met veel Europese hoofdsteden. Dat zeg ik niet.

Ik vond Rome ook wel mee vallen, maar je moet wel bepaalde uitjes/activiteiten ruim op tijd boeken, anders moet je wel echt veel betalen.

Wat ik wel weet is dat je daar veel dingen moet reserveren van te voren. Al die toeristische dingen als je dat wilt doen.

Verder weet ik niet wat je budget is maar je kan elke stad zo duur maken als je zelf wilt

1 like

Voor wat ik tot nu toe kan vinden, vind ik de overnachtingen heel prijzig. Nu ben ik de slaapzalen wel ontgroeid dus ik kijk naar prive kamers in hostels of hotels.

Maar dit stemt mij positief :smiley: want het lijkt mij daar fantastisch met al die oude gebouwen. Ik ga verder op onderzoek uit naar slaapplekken.

Is er iemand die weleens in zijn eentje een high tea in Londen heeft gedaan?
Zie door de bomen het bos niet meer, en weet ook niet zo goed welke leuk is om in je eentje te doen.
Wil gewoon lekker genieten van al het lekkers, pot thee erbij, e-reader mee en lekker lezen maar.

Ik denk dat heel veel high teas (zeker bij de luxere hotels) in je eentje ook prima kunnen. Ik heb die bij The Ampersand Hotel in m’n eentje gedaan, was heel ontspannen en het personeel was heel vriendelijk, boden zelfs aan om foto’s te maken enzo. Verder zijn denk ik de high teas bij de Firmdale Hotels (hebben verschillende locaties, ene wat drukker, ander wat rustiger) ook echt heel geschikt om gewoon te zitten en te genieten.

2 likes

Ik wil een hike tripje doen, de laatste weekend van maart. Heeft iemand nog tips?

Naar texel! Je kan in 4 wandelingen het eiland rond, maar de eerste twee zijn het leukste (beide rond de 21 km)

3 likes

Is wel het paasweekend, veel drukker nog dan normaal op Texel, misschien mee nemen in overweging.

4 likes

Dank je wel, ik ga daar even naar kijken. De Ritz leek me ook wel wat, maar kon daar niet reserveren, en of dat nu ligt of ik voor 1 persoon reserveer, of dat de datum gewoon geheel niet beschikbaar is, kon ik zo snel niet ontdekken.

1 like

Ik heb een keer een high tea gedaan in het St. Ermin’s hotel. Het personeel was super aardig en vriendelijk. Ik denk ook heel geschikt voor in je eentje

4 likes

Thanx, ga ik ook naar kijken!

Deze werd het helaas niet, teveel dingetjes die ik helaas niet lust, zoals brie en pastrami. Evengoed bedankt!

1 like

Ging kijken bij Firmdale hotels, en kwam uit bij die op Covent Garden. De high tea vindt plaats in brasserie Max, en tja, toen was ik om, mijn kat heb ik 2 weken geleden gevonden in het water, na 6 weken vermist te zijn geweest. En hij heette Max. It’s a sign :heart:
Heb net geboekt, leuk, zin in!

8 likes

Ahw, wat naar van je kat joh… Brasserie Max ben ik ook geweest, ik vond 'm erg leuk (is al wel eventjes geleden)

1 like

Ja, was heel naar.
Heb ook even wat reviews gelezen, die waren goed. En de kaart van de high tea sprak me aan. En vind Covent Garden sowieso een leuk deel van Londen. Komt goed!

Iemand nog tips voor een leuk restaurant in Lyon om alleen uit eten te gaan? Met vis/vega opties? Ben aan het Interrailen in Frankrijk en ben het eeuwige gegoogle naar leuke plekjes beetje moe. Ook het idee dat het hier minder normaal is om solo uit eten te gaan, paar keer in hoekje weggestopt. Maar kan ook de typische Franse gastvrijheid zijn in sommige restaurants.

1 like

Ik gebruik zelf heel vaak de Happy cow app! Daarmee is het heel makkelijk om vega(n) opties te vinden en staan ook recensies. Super handig als je zoals je zegt lang te zoeken.

Ik ga vaker lunchen als ik alleen ben en in de avond of in m’n accommodatie of in een heel simpel restaurantje wat meer gericht is op snel wat eten (Vapiano achtige setting bijvoorbeeld)

3 likes

Handig, dank voor de tip!
Lunch buiten de deur vind ik ook vaak beter te doen dan diner.

1 like