In je eentje op vakantie

Hebben jullie tips voor (veilige) solo bestemmingen in september? Het zal mijn eerste keer alleen op vakantie gaan worden. Of ergens zonnig in Europa of stedentrip in Noord-Amerika.

Wat wil je? Wat vind je leuk? Wat zo als eerst in me opkomt is bijvoorbeeld Lissabon, echt een leuke en diverse bestemming. Of Barcelona. Als je een wat kleinere stad wil: Valencia?

1 like

Het meest spannende vind ik mezelf verplaatsen van het vliegveld naar de stad. Dus dat moet soepel kunnen verlopen haha. Voor de rest sta ik vrij open voor alles. Als ik naar zonnig Europa ga zou ik strand wel fijn vinden (al is het met OV).

Een aantal opties die ik al had bedacht: Bologna, Lissabon, Porto en Vancouver.
Vind ik leuk maar niet voor nu: NYC, Washington, Puglia (net geweest).

1 like

Valencia is inderdaad heel leuk! En heel veilig en chill alleen. Porto en Lissabon zijn ook heel leuk. Verder is opzich denk ik bijna elke stad in Europa wel veilig en chill op een paar kleine uitzonderingen na.

Edit: en Valencia is ook makkelijk qua OV, ook vanaf het vliegveld. Porto zelfde verhaal.

3 likes

In Lissabon is Uber een goede en écht niet dure Uber. Met de metro (of tram/trein) ook goed te doen. Heen vind ik dat vaak minder chill, omdat je dan even moet uitzoeken hoe het zit qua kaartje. Terug weet je dat en is het vaak een prima optie. Al heb ik in Lissabon terug ook een Uber genomen omdat het zo goedkoop was.

3 likes

Lissabon is vanaf t vliegveld super makkelijk naar t centrum reizen met de metro. Moeilijkste vond ik de kaartjesmachine maar stond een medewerker bij dus zo geregeld

2 likes

Ik ga alleen weg paar dagen en wilde naar Valencia, 15 jaar geleden keer geweest maar weet niet veel meer. En nu dan alleen.
Heb je tips bijv mbt waar te overnachten? Welke wijk, is dat ruzafa ?

Ik vond Sicilië heel leuk in mijn eentje. Ben vanaf het vliegveld met de bus naar Taormina gegaan en dat ging helemaal prima. Je komt daar met de bus of trein sowieso wel ver!
Ik heb overigens ook weleens in mijn eentje een taxi gepakt (in Faro en op Gran Canaria) en me nooit onveilig gevoeld.
Griekse eilanden zijn trouwens ook goed te doen alleen, ik ben op Kos en Rhodos geweest en was top!

2 likes

En in Lissabon kan je nu in de metro gewoon inchecken met je pinpas en hoef je dus geen kaartje te regelen, super chill! :slight_smile:

4 likes

Ja Ruzaffa vond ik de leukste wijk! Zitten ook veel leuke eettentjes en lekker dichtbij alle bezienswaardigheden ook. Ik heb ook nog wel tips qua eten enzo, maar die moet ik even terugzoeken. Volgensmij heb ik die ook al wel eens ergens gedeeld hier.

2 likes

Lissabon is inderdaad een veilige bestemming! Ik ben net een weekend alleen in Londen geweest, was ook erg leuk maar qua vervoer kan het ietwat lastiger zijn (ligt eraan in welk gedeelte je slaapt en naar welk vliegveld je vliegt).

——-
Overigens had ik deze reis voor het eerst geen angst/schaamte bij het avondeten en heb ik echt genoten van m’n eten zonder op mn telefoon te zitten of een podcast oid aan te hebben! :partying_face:

3 likes

Málaga? Waarschijnlijk top weer, je kunt er van alles doen, als je mensen wil ontmoeten is dat ook makkelijk maar ook alleen helemaal prima. En je bent met de uber of trein vanaf vliegveld binnen 15/20 minuten!

1 like

Porto en Lissabon zijn ook goed te combineren! Er is een directe treinverbinding tussen de twee. Wel een redelijk lange reis (3 uur), dus het is het handigst om dan naar de een heen te vliegen en terug vanaf de ander.

2 likes

Dan ga ik het even terug zoeken, bedankt!

1 like

Ik ben lichtelijk overspannen. Afgelopen 3 jaar waren best heftig en nu lijkt alles eruit te komen. Nu ga ik normaliter altijd op stedentrip - ik had voor dit jaar ook een hoop plannen - maar ik denk dat het eens goed is om eens voor een all-inclusive te kiezen (of iets in die trant). Dat ik gewoon op een mooi resort zit, met lekker en gezond eten en er niet iedere dag de behoefte voel om continu alles te moeten verkennen. Een beetje sight-seeing is prima, maar ik wil eigenlijk even het gevoel hebben niets te moeten. Laatst een weekje Texel gedaan en dat beviel ook prima.

Alleen ik ben ook niet een strand type en de meesten resorts zijn daar wel op ingericht.

Ik weet dat dit niet de oplossing is voor het overspannen zijn, maar ik merk dat ik behoefte heb aan rust, (wat) zon en mijzelf verwennen en dat allemaal in een mooie omgeving. Wie heeft een tip waar ik moet zoeken? Op de standaard websites al gekeken maar een all-inclusive met een strandje, mooie natuur en fijne wandelplekken heb ik nog niet gevonden…

3 likes

Misschien op marbella of gran canaria? Ik zeg maar wat hoor

2 likes

Misschien kun je zoeken op een all inclusive bij een meer? In Noord-Italië heb je veel mooie meren en kun je ook lekker wandelen, maar Oostenrijk zou bijvoorbeeld ook goed kunnen.

In Oostenrijk zou je ook lekker een dagje naar zo’n grote spa kunnen.

Ik krijg op insta heel vaak reclame voor mooie all-inclusive hotels, met zwembad in de bergen in Zwitserland/oostenrijk.

1 like

Ik ga binnenkort 11 uur vliegen in mijn eentje, hebben jullie nog aanraders voor leuke apps of spelletjes of dingen die je kan doen in het vliegtuig? Ik heb een schermpje dus ik kan films kijken, ik neem ook mijn iPad mee met boeken erop en wat YouTube downloads maar ik ben alsnog bang dat ik me ga vervelen, ik vind 11 uur echt heel lang…

Oeh waar ga je naar toe?