Mexico naar mn vriendin die voor tui werkt!
Puzzelboekje. Sudoku of zoiets. Kan natuurlijk ook op een schermpje, maar ik vind het persoonlijk altijd wel lekker om tijdens een lange vlucht ter afwisseling niet te schermen.
Oo hoe heb je geboekt, alsnog een goedkopere vlucht of gewoon die duurdere?
Ik zou vooral een slaapmasker meenemen om te proberen te slapen. Icm active noise cancellation ben je hopelijk weer een paar uur verder.
Oo of misschien iets van Spaans leren videos oid, paar uur hyperfocusen zoiets doe ik meestal met het land en taal waar ik naartoe ga
Ik heb het pubquiz puzzelboek, vind ik erg leuk om ff tussendoor te doen. Ik neem hem denk ik zelf binnenkort ook mee op vakantie.
Al vaak gezegd, maar ik sluit me helemaal aan bij de puzzelboekjes. Ticket to Ride op de iPad is ook heel leuk!
Is er toevallig iemand hier die alleen naar LA geweest is? Zo ja, was dat zonder auto te doen met OV/Uber? Was het een beetje veilig zolang je in de toeristische plekken verbleef?
Ik zit er aan te denken om Vancouver en LA (slaapplek in Santa Monica) te gaan combineren. LA ben ik eerder geweest, maar niet alleen.
Het gaat gebeurenā¦vandaag geboekt voor een midweek Lanzarote. Ik vertrek maandag al
Ben wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden en vooral de avonden alleen.
Iemand toevallig nog tips voor Lanzarote?
Houd je van Yoga? Bij yoga retraites wordt je enorm ontzorgd. Ik ken er een een prachtige omgeving, heerlijk gezond eten en je wordt erg vrij gelaten maar als je wil kan je ook mee op āexcursieā. Natuurlijk zitten er af en toe wat zweverige types tussen en dat kan je ding niet zijn. Gelukkig zijn er ook voldoende minder zweverige types. Stuur me een pb als je meer wil weten.
Is dit in Nederland of het buitenland?
Wat leuk! Ik ben ook alleen naar Lanzarote op vakantie geweest en heb wel wat tips. Waar op het eiland verblijf je, in wat voor soort accomodatie en heb je zelf vervoer? Dan pas ik de tips daar op aan.
Spanje! Dicht bij sevilla
Ik ben deze zomer (tot augustus) in Noord-Amerika en wil daarna op vakantie naar Latijns -Amerika. Ben in mān eentje maar vind het wel leuk als het een plek is waar ook veel anderen alleen zijn, zodat je eventueel iets samen kunt doen.
Welke landen/plaatsen raden jullie aan?
Wil vooral strand/luieren, zon, (gezond) eten, eventueel hiken etc., beetje cultuur, 2 weken. Wel met wat Westerse invloeden qua gemak etc. Hoeft niet een soort Bali van Latijns Amerika te zijn, al zou dat wel makkelijk zijn haha.
Heb ook gekeken naar georganiseerde reizen, maar die lijken altijd met vlucht vanuit Nederland te zijnā¦
Ja! Santa monica en Venice beach voelden echt goed veilig aan en zijn ook meer walkable. Er staan overal ook van die stepjes die je met een app kan gebruiken en daar kun je je makkelijk mee verplaatsen. Verder hebben we alles met uber gedaan en dat is gewoon heel normaal daar. Het verkeer is wel echt verschikkelijk dus je doet er zo 60 min+ over om naar Downtown te gaan. Maar het gebied rondom santa monica is toch het leukste haha! Zeker een aanrader ook naar santa Barbara te gaan als je tijd hebt, en miss daar ook te overnachten. Ligt niet te ver van LA
Costa rica? Ik vond zelf Nicaragua en Guatemala leuker maar costa rica heeft veel meer westerse invloeden en heeft denk ik alles wel wat je zoekt!
Bij georganiseerde reizen is het vaak geen probleem als je aansluit op de luchthaven.
Was je veel kwijt? Ik wil ook zoiets keer doen maar tot nu veel geld en je moet ook nog kamer delen.
Ik ga nu 3dagen Valencia alleen. En daarna 3 dagen met een vriendin zuid spanje
Moet alleen nog accomodatie boeken.
Twijfel tussen appartement of hotel wel of geen zwembad voor dagen wanneer ik alleen ben.
Uit eten gaan zie ik mezelf in de avond niet doen. Eerder lunch dus soort keukentje lijkt me handig. Mocht iemand betaalbare tip hebben.
Leuk! Ik zit in Playa Blanca, in een hotel. Ik heb geen eigen vervoer maar wel een busservice naar het strand en een busservice naar het centrum.
Ja, het is wel prijzig, maar ik vond het het wel waard. Ik ging samen met een vriendin dus het delen van een kamer vond ik daardoor geen probleem. Je kan ook altijd een prive kamer boeken maar dat kost een stuk meer.
Aaah okee, ik zat meer op het midden van het eiland dus voor het zuiden heb ik wat minder tips.
- La Graciosa is leuk om een dagje te bezoeken en rond te fietsen, supermooi eiland. Wel een heel stuk vanaf waar jij zit, dus wellicht is het nog gemakkelijker om richting Isla de Lobos te gaan. Daar kun je in een dag het eiland rondlopen en strandjes bezoeken.
- Mooi strand waar je goed kunt surfen: Famara
- Cute klein dorpje (niet superveel te doen maar als je in de buurt bent leuk): Teguise (dus niet costa teguise). Leuk vegan restaurantje daar: Esquina Teguise
- Lagomar Museum, mooi oud woonhuis van kunstenaar wat nu een museum is
- Er zijn ook wijnmakerijen te bezoeken, volgens mij wel interessant en anders dan op veel andere plekken gezien vulkanische aard van de bodem.
- Leuke kunstgallerie van Duits stel met schilderwerkjes en keramiek: Galerie Atelier Guttenberger Schultz
- Brouwerij: Cerveza de Lanzarote NAO
- En natuurlijk veel mooie stranden overal!
Sorry, niet superspecifieke zuidelijke tips dus⦠maar sowieso een mooi eiland en lekker weer dus je gaat het vast naar je zin hebben!
Dank je voor je tips!