Mijn reis is begonnen. Ik ga niet in mijn eentje op vakantie maar wel in mijn eentje naar Mexico vliegen (vriendin is daar al). Spannend!!!
Ik ben vandaag in m’n eentje naar Scandinavië vertrokken met de Flixbus en een backpack, maar ben vanmorgen van de trap gesodemieterd thuis, en heb nu een best wel zere rug. Is 24 uur in de bus ineens echt niet meer zo leuk haha. En het vooruitzicht van die rugzak weer ophijsen is ook not so fun.
Wees lief voor jezelf. Misschien iets langer op aankomstplek blijven? Massage boeken?
Heb alleen een korte overstap in Hamburg, maar in Oslo zou ik wel even een massage kunnen zoeken! Maar houd t intussen al 6 uur vol en zolang ik zit valt het opzich mee.
Mocht je paracetamol of andere pijnstilling bij je hebben zou je dat nog kunnen slikken voordat je gaat lopen.
Veel plezier op vakantie!
Nog even in navolging van dit. Ik zoek eigenlijk een locatie waar je goed alleen heen kan, kunt chillen als je wilt, maar ook samen eten of iets ondernemen als je wil. Ik kom dan op 2 dingen uit: een yoga retraite of een surfhouse nu lijken me beide leuk maar ik beide ben ik ook een noob dus vind het dan best intens om een week full on te gaan yogaen of surfen.
Zoek eigenlijk zoiets waarin je gewoon je eigen pakket kunt samenstellen ofzo haha, lesje yoga hier, ochtendje strand daar, surfles in de middag, wandeling in de natuur, etc. Weet iemand of zoiets bestaat? En waar ik dan op moet zoeken?
Zou dat niet gewoon kunnen als je een hostel boekt op een willekeurige locatie waar je deze dingen kunt doen, waar je zowel alleen als samen op stap kunt. Als ik alleen op vakantie ga boek ik een hotel of appartement en als ik er zin in heb doe ik activiteiten met anderen. Rondleiding in een museum, lesje yoga, fietstocht, natuurwandeling, etc. Vroeger (haha) ging ik ook wel eens naar van die woonkameroptredens of etentjes waar je dan random mensen ontmoet, dat ging toen via facebook dacht ik. Ik hou er namelijk niet van om echt ergens aan vast te zitten dus accommodatie in mijn eentje gecombineerd met vrijblijvende activiteiten in groepen werkt voor mij top.
Ik heb ooit gesurfd tijdens een vakantie als noob en ik kon het niet + de zee was (voor mij) te wild om het te leren. Ik vond het onwijs frustrerend. Yoga is meer toegankelijk voor iedereen denk ik. Retraite-aanbieders geven ook aan welk niveau yoga ze aanbieden.
Ik ben ook wel eens op een yogaretraite in de Algarve geweest en dat was (een einde wandelen) bij de kust. Ik kon dus ook lekker naar het strand. Hiken kon daar ook.
Ja ik wil dus alleen echt niet meer in een hostel, wil gewoon een eigen kamer en eigen badkamer dus dat maakt het wel iets lastiger
@Beutyschooldropout daar ben ik dus idd precies bang voor met zon surfding. Yoga zou dan fijner zijn maar heb ook echt geen zin verder in zo’n zwevende hippie setting die in Algarve klinkt wel echt goed, waar was dat? Mag ook in dm
je hebt in hostels ook privékamers! denk dat er genoeg te vinden is waar ze veel organiseren
ik vond zelf zo’n yogaretraite echt veel te zweverig, de lessen vond ik wel leuk maar die cultuur eromheen is niks voor mij.
Ik ben eens naar een surfkamp geweest (solid in taghazout marokko), het was heel leuk! Maar de focus lag op surfen, wel waren er 2 yogelessen per dag. Het was prima als je niet elke dag mee ging surfen, maar er was niet super veel te doen in de regio zonder eigen vervoer. Mogelijk dat er nu meer te doen is. Maar als je daarheen gaat en een scooter of auto huurt heb je wel een top vakantie denk ik want de regio is wel heel mooi. https://solidsurfhouse.com/
Ik heb vorig jaar ook gekeken naar retreats die ook veel andere activiteiten aanbieden en kwam toen bij new life in portugal uit. Activities - New Life Portugal1ge7197_up*MQ…&gclid=CjwKCAjw1920BhA3EiwAJT3lSTsoTRv425tiJT2K-5qNLFo4EyZMo8_F37-RYCbAK4LMpOQAuoGLdBoCfoIQAvD_BwE tering duur en maybe iets te spiritueel/therapie achtig voor je, maar ze hebben wel veel activiteiten!
Uiteindelijk ben ik naar Madeira gegaan ipv een retreat. Had een hotel geboekt en qua activiteiten deed ik wat georganiseerde groepsexcursies en via meetup kwam ik in contact met een lokale hiking groep! Ze organiseren 1 a 2 hikes per week en je betaalt alleen voor de gedeelde taxi kosten. Ook was hun whatsapp erg actief waardoor je makkelijk mensen kon ontmoeten. Vond dit echt een top combinatie!
Ah wat toevallig want zat vandaag als alternatief idd precies aan zoiets in Madeira te denken!
Dank voor het meedenken allemaal
Ja ik ook niet, vandaar dat ik dus gewoon een hotel of appartement boek en vervolgens activiteiten zoek. Precies wat @Desalnietteplus zegt, dat klinkt heel leuk!
Ik hsb hier vorig jaar gepost maar durfde uiteindelijk toch niet alleen, maar dit jaar ga ik wel. Vlieg aankomende dinsdag naar new york voor een week.
Oh heel leuk! Heel veel plezier.
Spannend!!
Leuk!! Ik vond NY echt heel chill alleen. Have fun!
Heel tof! Ben x jaar geleden ook alleen geweest en 0 sec spijt van gehad! Weet je al wat je wil gaan doen?
Ik ben in 2019 al eens met een vriendin geweest en toen hebben we de meeste super toeristische dingen al gehad. Heb nu op mymaps wel een kaart gemaakt met allemaal lagen maar wil eigenlijk niet echt plannen en gewoon kijken waar ik zin in heb als ik daar ben
Ah ja! Ik plan altijd 3 dingen die ik echt wil doen en verder zie ik het wel. Ben nu 2x geweest en wil eigenlijk dit jaar weer