Ik ben eens naar een surfkamp geweest (solid in taghazout marokko), het was heel leuk! Maar de focus lag op surfen, wel waren er 2 yogelessen per dag. Het was prima als je niet elke dag mee ging surfen, maar er was niet super veel te doen in de regio zonder eigen vervoer. Mogelijk dat er nu meer te doen is. Maar als je daarheen gaat en een scooter of auto huurt heb je wel een top vakantie denk ik want de regio is wel heel mooi. https://solidsurfhouse.com/
Ik heb vorig jaar ook gekeken naar retreats die ook veel andere activiteiten aanbieden en kwam toen bij new life in portugal uit. Activities - New Life Portugal1ge7197_up*MQ…&gclid=CjwKCAjw1920BhA3EiwAJT3lSTsoTRv425tiJT2K-5qNLFo4EyZMo8_F37-RYCbAK4LMpOQAuoGLdBoCfoIQAvD_BwE tering duur en maybe iets te spiritueel/therapie achtig voor je, maar ze hebben wel veel activiteiten!
Uiteindelijk ben ik naar Madeira gegaan ipv een retreat. Had een hotel geboekt en qua activiteiten deed ik wat georganiseerde groepsexcursies en via meetup kwam ik in contact met een lokale hiking groep! Ze organiseren 1 a 2 hikes per week en je betaalt alleen voor de gedeelde taxi kosten. Ook was hun whatsapp erg actief waardoor je makkelijk mensen kon ontmoeten. Vond dit echt een top combinatie!