Ik ga dit jaar voor t eerst in mn eentje met het vliegtuig op vakantie. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Enerzijds vind ik t spannend, maar heb er ook wel zin in. Ik ga naar Spanje trouwens, nog een beetje laagdrempelig haha.
Komt helemaal goed!
Wanneer ga je? Ik ga eind augustus naar Spanje alleen vliegen.
Ik heb nu paar keer alleen gevlogen en vind het best fijn. Beetje zoals met de trein/ov gaan. Komt helemaal goed.
Ik ook eind aug! Eigenlijk is er ook weinig anders dan samen met iemand anders en dat gaat ook altijd goed haha
Als je nog leuke tips hebt hoor ik t graag
Weet niet of je van musicals houdt maar schrijf me altijd in voor loterijen en lukt me vaak wel om voor 2 of meer tickets te scoren voor 35,00 dollar.
Ben er wel een beetje door verpest.
Vond een walking tour door harlem super leuk. Was van free tours by foot.
Gids was een vrouw die daar ook is opgegroeid en kwam tijdens de tour dus ook bekenden tegen en die werden ook een soort onderdeel van de tour door tips te geven wat we nog meer konden doen na de tour.
De streetart tour vond ik zelf niet top.
Ik er hier iemand wel eens op singlereis cq groepsreis geweest, was dat leuk? En zo ja met welke aanbieder was dat?
Ik ben wel eens op single-reis gegaan met Shoestring. De reis was goed georganiseerd en je had ook genoeg keuze om zelf op pad te gaan of om met de groep mee te gaan dus dat vond ik erg positief. Ik heb toen een kamer gedeeld maar dat zou ik nu niet meer doen. Ik ben graag op mezelf en vond het wel pittig dat je je nergens even kon terug trekken, dus mocht je dat fijn vinden dan raad ik je wel aan om wat extra uit te geven en voor een eigen kamer te gaan.
Ik ga zaterdag met villav. Voor het eerst, zeer benieuwd. Had geen geld meer voor privékamer maar ga me gewoon overdag af en toe terugtrekken met boek ofzo. Heb wel ervaring met surfkampen in mn eentje gaan en dat is altijd superleuk geweest! Via surfblend en dreamsea enzo. Lekker doen! Je hebt een topervaring of in het ergste geval een goed verhaal achteraf en je spreekt nog eens iemand
Heb over de aanbieder van mn komende vakantie trouwens allemaal goede verhalen gehoord! Veel vrienden die er vrienden of zelfs liefdes aan over hebben gehouden
Ja 1x met Shoe.string en 1x met E.stivant. Beide hele goede ervaringen, maar shoestring vond ik organisatorisch wel wat beter. Leuke, lokale gids, heel enthousiast. Reisleidster van de E.stivant reis was nog nooit op de betreffende bestemming geweest en voelde een beetje als zo’n Sunweb reisleidster die je excursies probeert aan te smeren. Dus dat was wel minder want je betaalt je scheel natuurlijk.
Bij beide wel een hele leuke groep en dat is uiteindelijk echt wat zo’n reis maakt. Voelde beide keren meteen al heel vertrouwt omdat iedereen er natuurlijk wel met dezelfde mindset heen komt. Ik vond een eenpersoonskamer wel echt het extra geld waard.
Ik ga volgende week toch weer wel met E.stivant een weekje weg. Had een reis gezien bij S.hoestring die me meer aansprak, had ze even gemaild omdat ik wat dieetwensen heb waarvan ik even wilde checken of dat haalbaar was. Krijg ik terug: sorry, de reis is vol, terwijl de avond daarvoor er stond dat maar 7 van de 24 plekken gevuld waren en vlak voordat ik mailde was ie ook nog boekbaar het was vrij last minute dus snap helemaal dat je op een gegeven moment de aanmeldingen sluit en dingen gaat regelen voor een kleinere groep, maar zet dat dan ook even op je website…echt jammer zo.
@Bailey @Acquiesce Fijn dat het jullie bevallen is, als een goede keuze voelt. Het lijkt me oprecht ook wel leuk om te doen. Heb vaak nog wel een vriendin die mee wil op vakantie ( ) maar dat blijft niet eeuwig en een groep lijkt me ook eerlijk gezegd gewoon leuk. Zodat er gewoon meer mensen zijn die hetzelfde leuk/niet leuk vinden en je niet zo op elkaar aangewezen bent. Maar ik zoek nog wel een provider en een reis die goed bij me past. Actief, niet te introvert maar niet popie Jopie partie etc
Ik had zelf de volgenden gezien
-villav
-crus.j
-no.sun
-ex.plorista
-shoe.str
-sawad.ee
-dj.oser
-beyond.borders
Ik ken de oprichtster van Explorista een beetje van vroeger en dat is wel een hele leuke meid! Volgens mij gaat zij met bijna alle reizen zelf ook mee. Ik denk dat die organisatie wel past bij je wensen van wat ik hier lees.
Volgens mij ligt bij die laatste 2 de gemiddelde leeftijd vaak wel wat hoger. Bij de vertrekdata kun je meestal zien wie er al geboekt heeft.
Ik heb van villav gehoord dat dat wel een beetje popiejopie is haha maar dat kan @Leuk123 ons mooi terugkoppelen
Volgens mij zijn die bovenste 2 van je lijst gewoon wat meer chill, shoe.string is vaak een rondreis maar meestal wel gewoon met hotels ed en no.sun meer kampeerrondreizen.
Ik volg ze eigenlijk allemaal wel op insta in de hoop er wat gevoel bij te krijgen en bij t soort mensen. Estivant is met jonge ouders enzo toch?
@Leuk123 mocht je dat willen dan hoor ik ook graag de terugkoppeling
Ga ik doen
Ik heb een keer een yoga groepsreis door Marokko gedaan. Was een leuke groep maar uiteindelijk niet helemaal mijn ding. Aan de ene kant is het wel lekker dat je nergens over na hoeft te denken omdat alles geregeld wordt maar ik miste een beetje het avontuur van op eigen houtje een land ontdekken. Maar verder hartstikke leuk, goed geregeld en leuke mensen ontmoet hoor. Dus het is iets dat je gewoon moet proberen denk ik.
Die hebben ze idd, maar ze hebben ook een aanbod met gewone singlereizen! Gelukkig
Ik ken de eigenaresse van Explorista heel goed. Zij is echt een hele leuke meid die ook goed snapt als je bijvoorbeeld even alleen wilt zijn. Denkt altijd goed mee in oplossingen. Ze focust alleen niet echt op singlereizen en voornamelijk zijn het vrouwen die meegaan. Ik denk dat bij andere partijen het veel meer gemixt is.
Waar ga je slapen? Ik vind het soms zo duur in mijn eentje in een hotelkamer. Maar je hebt mij geïnspireerd en nu wil ik ook alleen naar New York
Maar een singlereis is toch niet per se bedoeld om de liefde te vinden? Het zijn toch gewoon allemaal losse mensen die in hun eentje met een groep op vakantie gaan? Of heb ik dit nu altijd verkeerd begrepen…