Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat het voornamelijk vrouwen zijn en misschien vind ze het fijn als het toch meer gemixt is.
Oh, bedoel je dat er groepjes vrouwen meegaan die elkaar van tevoren al kennen?
Ik verbleef in pod 39! Was alsnog wel duur hoor, maar vergeleken met de overige hotels in die periode was het een van de goedkoopste hahaha. Heb ⏠1281,41 betaald voor een week, dus dinsdag tm dinsdag. Heb het voor mijzelf goed kunnen praten omdat ik vorig jaar ook niet op vakantie ben geweest đ«Ł
Het is echt een prima hotel op een goede locatie, alleen mijn aanloop er naartoe was nogal chaotisch (valt wel terug te lezen in het wat je even kwijt wil topic als je zoekt op pod 39). Maar als ik de reviews zo lees ben ik de enige met die ervaring.
Ik heb geboekt via booking.com maar had wel Genius korting omdat ik al best veel via booking.com geboekt heb. En toen ik ging boeken zat ik te twijfelen tussen juli en september, en september was toen echt aanzienlijk duurder. Dus ik zou ook beetje spelen met data als je niet afhankelijk bent van een bepaalde datum.
Dank voor de tips ik ga het opzoeken
Leuke uitgebreide reactie! Wat jammer dat je ermee gaat stoppen, klonk als een leuke ervaring.
Ik keek nalv deze berichten op de site van explorista, de reis naar Costa Rica lijkt me geweldig. Wil nog een keer een verre reis maken en dan lijkt zoân groepsreis me makkelijk. Maar jeetje wat duur zeg. ⏠2827 voor 15 dagen, exc vliegtickets en âŹ600 voor een privĂ© kamer. Dan zou ik dus makkelijk âŹ4000 kwijt zijn. Misschien wel een gangbare prijs, maar wat een bak geld. Vinden jullie dat ook of ben ik gewoon niks gewend?
Nou zal vast goedkoper kunnen maar je neemt natuurlijk wel een pakketreis af dus ja dan betaal je nou eenmaal meer
Ok ja dat is waar. Ik denk dat het ook zeker wel in verhouding staat, ben gewoon niet gewend zoveel uit te geven. Misschien toch maar bij Interrailen in Europa houden.
Eten en drinken zit er ook niet in volgens mij. Dus dan gaat het wel hard. Maarja je betaalt sowieso een premium voor een pakketreis en Costa Rica is niet echt een goedkope bestemming.
Wat zit er dan wel in haha gewoon de excursies en het rondreizen zelf in het land?
Ja precies wat er in elke pakket of groepsreis zit?
Het leek voor mij alsof de kamer (van 600 euro) er ook niet bijzat. Ik wist niet dat er 600 bijbetaald moet worden voor een eigen kamer en dat er eigenlijk al een kamer bij inbegrepen zit.
Ben weer thuis en heb echt een heerlijke vakantie gehad! Alles was goed geregeld, goede reisleidster die regelmatig even incheckte bij iedereen, heel diverse groep mensen vond ik. Er waren bijvoorbeeld ook meerdere mensen met autisme en dat ging hartstikke goed en leuk. Heb ontzettend met vrijwel iedereen kunnen lachen en het was een lekker actief sportief weekje! Had echt wel het gevoel dat er ruimte was voor iedereen om zichzelf te zijn en je te vermaken op jouw manier. Heb me uiteindelijk nieteens afgezonderd, had de behoefte niet! Lieve mensen.
Vrij specifieke vraag. Maar voor cursus zit ik binnenkort een aantal dagen in Bern. Ik ben best gewend om alleen te reizen maar avondeten is toch altijd een ding.
Weet iemand toevallig plekken in Bern waar je fijn in je eentje 's avonds kunt eten? Mag simpel aangezien Zwitserland duur genoeg is.
Misschien kom ik sowieso mensen tegen bij de cursus om samen een hapje mee te eten maar het is altijd maar afwachten.
Ik ben momenteel op Rhodos en het is al mn zoveelste vakantie alleen maar ik kan er nog elke keer zo van genieten. Mn eigen plan trekken, waar en wanneer ik dat wil, ik mis het âtegen iemand aanpraten/ervaringen mee delenâ ook zelden. Ik vind het zo heerlijk om alles om me heen beetje te observeren
Ik ben hier 15 dagen en nog niet eens halverwege en dat vind ik zoân heerlijk idee het voelt alsof ik al 2 weken weg ben haha
Eerste waar ik aan denk is Tibits. Beetje La Place-achtig, dus geen echt restaurant, maar dat is misschien juist wel fijn als je alleen bent. Zou je zo ook prima de hele week naar terug kunnen gaan, divers genoeg.
Verder Burrito Bandit: heel prima eten en low-key, kun je echt prima in je eentje eten. Qua restaurant is het simpel, al wordt het daarmee in Zwitserland nog steeds niet echt heel goedkoop.
Ernaast zit een Ierse pub met ook goed eten.
Het is zover. Vandaag mijn eerste vakantie alleen in het buitenland. Ben nu onderweg naar Schiphol, daarna vliegen naar Basel en vanaf daar treinen naar Zermatt.
Veel plezier!
Vanmorgen 7:15u vertrokken van huis en vanavond 19:15u liep ik het hotel binnen! Moest na het vliegtuig de bus opzoeken naar het centrum en drie treinen nemen. Elke overstap vond ik weer spannend (ik ben een ontzettende chaoot), maar het is me gelukt en ik heb al mijn bagage nog! Zonet al even een rondje door Zermatt gelopen, de Matterhorn iets beter bekeken en nu heerlijk nog een B&B kijken en slapen. Vanaf morgen de bergen in!
Oh en tip voor anderen. Als je naar Zwitserland gaat, kijk of het uitkomt of je een Half Fare pass (132,00 CHF) kunt gebruiken. Daarmee krijg je 50% korting op alle treintrajecten en een aantal bergtreinen/gondels ook. Peak Pass 25% korting.
Het leek de hele tijd of mijn treinreis 63,00 CHF zou kosten, maar dat was dus incl. de Half Fare Pass korting. Toen ik 126,00 CHF moest betalen was dat even slikken. En dat mag de terugweg dus weer. Maar voor mij komt het inmiddels niet meer uit heb ik berekend.
Hoe kom je bij 132 chf? Halbtax kost 170 minstens. Die is over het algemeen nooit echt voordelig voor toeristen. Je kunt misschien kijken of je een sparticket kunt krijgen voor je terugreis. Dat is een gunstiger tarief voor een specifieke trein op je traject (kan je checken via de SBB app).
Anyways veel plezier in Zermatt en naar de hörnlihutte!