In je eentje op vakantie

Zij gaat nu toch voor het eerst alleen weg??? En niet regelmatig toch??

Ik wil ook alleen een citytrip doen voor het eerst dus ik vraag om ervaringen.

1 like

En het IS toch goed dat ze dit doet. Ik zelf vind toch zoiets best spannend

2 likes

Begin juni! :smiley: Ik ga echt voor het eerst in mn eentje naar het buitenland, dus ik vind het best spannend idd. Ik ga wel IETS research doen maar ga het ook lekker op me af laten komen. Rondlopen, verdwalen, fotoā€™s maken. En ik probeer maar gewoon te denken aan het feit dat er meer mensen alleen zijn die alleen op een terrasje zitten. En ze kennen me daar toch niet :rofl:

2 likes

Wat flauw van je vriend, waarom reageert hij zo?

Ik ben maandag teruggekomen van een weekje city trip in mijn eentje (ook voor het eerst) en ik vond het echt heerlijk. Het enige waar ik me even overheen moest zetten was het alleen eten 's avonds, maar ook dat vond ik uiteindelijk geen probleem. Het is super chill om gewoon te doen waar je op dat moment zin in hebt zonder te overleggen :ok_hand:t3:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het makkelijk vind om alleen te zijn. Dus ja ik was alleen, maar heb me geen enkel moment eenzaam gevoeld. En als ik in een cafeetje oid moest plassen was er altijd wel iemand die even op mijn spullen wilde passen.
Ook voor @Luna111 trouwens.

2 likes

Sorry ik begreep niet dat ze voor het eerst weg gaat en tuurlijk mag je het zelf spannend vinden, over die vragen val ik ook niet! Volgens mij bestaat dit hele topic uit ervaringen en ik vind het dan vervelend om te lezen dat je er vanuit gaat dat op een terras alleen maar eng vind, ipv een open vraag. Daarnaast zul je wel merken is je straks alleen weg gaat dat veel mensen reageren met: oh wat knap ik zou dat niet durven hoor, dus zulke reacties liggen gewoon gevoelig :wink:

1 like

Ik denk dat ik in juni 5 dagen naar texel ga in mā€™n eentješŸ˜Šwandelen, fietsen, lezen. Nu alleen nog een betaalbare slaapplek vinden voor 1 persoon en vragen of ik de auto mag lenen van mā€™n zus. Ben nog nooit in Nederland alleen weg geweest, en heb ook pas net mā€™n rijbewijs dus beetje spannend wel, maar heb er wel zin in!

8 likes

Ah heerlijk! Ik zit er ook al een tijdje over na te denken lekker in mn eentje naar een waddeneiland of gewoon de kust te gaan, maar moet ook nog even zoeken naar een goedkope slaapplek (dus mocht je iets vinden hoor ik het ook graag!)

Leuk! Lissabon lijkt me een hele leuke stad, waar ik ook graag alleen heen wil (alleen dan het liefst een interrail door Lissabon/Spankje). Ga je in een hotel/Airbnb of hostel overnachten?

Ik hoorde vandaag van een meisje van 22 dat ze niet een paar dagen in haar eentje naar BelgiĆ« op vakantie durfde (Brugge of Brussel). Ze durft dat alleen met haar ouders of met een groep. Ze heeft geen fobie o.i.d. Ik had dit totaal niet verwacht. In mijn omgeving heeft het grootste gedeelte van de vrouwen ooit wel eens door een ver land gebackpackt of op zā€™n minst alleen tripjes gemaakt. Op die leeftijd deed ik dat ook. Ze moet vooral haar leven leiden zoals zij het graag doet en ik veroordeel haar niet, maar het lijkt me zo verstikkend. Het is juist zo fijn om alleen af te reizen naar een leuke plek en daar precies te doen waar je zelf zin in hebt. En wat als ze een keer voor een (toekomstige) baan naar het buitenland moet?

Vind je dat zo verbazingwekkend?
Ik doe het zelf heel graag maar ik heb wel het idee dat veel mensen dit niet durven. Die reactie krijg ik in ieder geval vaak (van mensen die het nooit geprobeerd hebben trouwens), dus ik vind dit niet zo opvallend of vreemd. En 22 vind ik ook jong, wie weet denkt ze er over een aantal jaar anders over?

3 likes

Eens met dit. Ik hoor vaak dat mensen het niet durven of niet willen omdat ze het dan met niemand kunnen delen.

1 like

Ik vind dat ook best verbazingwekkend hoor, kan ergens nog snappen dat je niet in je eentje heel ver weg durft of durft te vliegen, al kan ik me daar ook niet echt in inleven. Maar een paar dagen naar Brugge of Brussel? Durf je dan ook niet naar Groningen of Maastricht oid? En 22 vind ik ook niet zo heel jong om zelfstandig dingen te ondernemen?

2 likes

Ik denk gewoon bang dat er iets met me gebeurd, hem kennende. Best lief, maar goed ik ben geen klein kind. En hij vindt het gewoon gezellig om samen te gaan :joy: Maar hij uit het allemaal vrij vervelend.
Leuk om te lezen dat jij het echt als heel goed hebt ervaren om alleen op citytrip te gaan! :smiley:

@Theeleut
Ik heb zojuist een Airbnb geboekt! :smiley:

1 like

Zijn er meer mensen hier waarbij je heel veel weerstand voelt/waarbij heel veel weerstand uitgesproken wordt vanuit je familie als je alleen op reis wilt gaan? Ik krijg net dus een berichtje van mijn moeder en die wilt nu ineens alle ins en outs weten. ā€˜ā€˜Niet omdat ik jou niet vertrouw, maar ik vertrouw anderen nietā€™ā€™. Maar wel willen weten waarom ik alleen wil, wat ik daarmee wil uitvinden, wat ik ga doen, waar ik verblijf, en dat ik eerlijk moet zijn. Voelt vrij vervelend moet ik zeggen. Ik snap dat t uit bezorgdheid en liefde is maar die weerstand voelen vind ik zooo vervelend.

Ja ik ging maar Zuid-Korea en mijn oma heeft gezegd dat ze wilde dat er negatief reisadvies kwam omdat ze situatie niet fijn vond. Die raketten vanuit noord Korea waren toen steeds heel veel in het nieuws. Ik heb er om gelachen, maar meer niet :grimacing:

Misschien kan je in grote lijnen je route doorsturen of zeggen dat je contact gaat houden over de app? Ik heb nooit iets als een hostel doorgestuurd, maar ik ben dan ook goedgelovig.

1 like

Ik ga ā€˜ā€˜maarā€™ā€™ naar Lissabon, voor 4 dagen :rofl: Dus in tegenstelling tot jouw reis is die van mij een lachertje dan.
Ja ze weet dat ik dr gewoon app, want we appen bijna dagelijks wel gewoon wel wat. Maar voel gewoon irritatie of zo door die overbezorgdheid. Ben bijna 30, geen 18 :thinking:

Ja veel mensen die vroegen ā€œWou er niemand meeā€ nou ik heb niemand gevraagd. Mn moeder dacht eerst het zal wel tot ik tickets ging boeken. Ze wou me niet verbieden ( Ze wist wss dat er dan oorlog zou komen) maar ze vond het vreselijk. Nu heb ik 1000ende storys opgenomen op insta dus na 3 dagen had ze wel zoiets van ooh het is helemaal oke. Maar voor ik ging zei ze wel kan niet wachten tot je weer terug bent.

2 likes

Mijn moeder vond het de eerste keer ook niet zo heel chill, maar die heeft vroeger zelf veel gekkere dingen uitgehaald (met een vriendje naar Marokko rijden en daar een paar maanden roadtrippen terwijl mijn opa & oma dachten dat ze een weekje naar Frankrijk gingen), dus ze mag sws niets zeggen. En ik stuur haar en mijn vader wel altijd mijn boekingsbevestigingen (van vluchten, verblijf, etc) door, vind het zelf ook wel fijn als iemand weet waar ik ben. En stuur als het kan ook wel af en toe een appje natuurlijk.

1 like

Haha ja idd die opmerkingen of er niemand mee wilt :rofl: En het in eerste instantie een beetje gek vinden dat je alleen gaat/wilt.
Mja, mijn moeder projecteert haar angsten nu op mij, en dat vind ik niet oke. Ik kan haar daar ook niet bij helpen natuurlijk. En ik ga er ook zeker niet om thuis blijven. Ik zal mn ouders heus wel appen, dat weet ze dondersgoed. Maar het feit dat ik me blijkbaar zo moet verdedigen en verantwoorden maakt me echt pissed. Ik ga hier ook nog wel over in gesprek met ze. @kika

@Oprah
3 Juni! :smile: Canā€™t waaaaait!

3 likes

Ik ga deze zomer in mijn eentje weg!! Heb er echt zin in. Ik kwam dit topic ineens tegen.

4 likes