In je eentje op vakantie

Had ook al in het reizentopic gezet, maar ik MOET voor mezelf een keer alleen een reisje gedaan hebben voor ik “grotemensendingen” ga doen. Ik denk aan Lissabon in een hostel. Ik vind het zo spannend, maar dan leuk spannend. Kriebels! :wink: Voel me echt zo’n bad bitch. Maar die reacties van anderen! Wtf? Of er indd niemand mee wil en dat ze het allemaal maar gek vinden. Pfff.

2 likes

Gewoon niks van aantrekken! Domme reacties, want alleen op vakantie is echt niet ongewoon! Veel plezier!

Ik ga voor werk vaak op reis en ik plak er meestal een paar dagen aan vast voor mezelf! Binnenkort gaan we weer naar Engeland en dan vlieg ik eerst naar Southampton! Ik heb van zaterdag middag tot maandag avond. Ik zat te denken om zondag avond naar Oxford te gaan. Of heeft iemand een beter idee in de buurt van Southampton?

1 like

Ik zou even checken wanneer je precies gaat en wat voor moment dat in Oxford is. Ik ken Oxford niet zelf, maar ik woon in die andere bekende Engelse universiteitsstad en daar is rond deze tijd van het jaar best wat dicht/stil omdat het tentamentijd is.

Brighton schijnt trouwens ook heel leuk te zijn en dat is ook wel in de buurt! En Bath ook, dat lijkt me ook wel een stad die je in korte tijd kan zien.

Toevallig ben ik gisteren in Bath geweest. Inderdaad een hele leuke stad en perfect voor een dagje omdat het niet zo groot is. Mooie oude gebouwen maar wel moderne winkels, restaurants en pubs. Je kunt er goed uitgaan maar je kan er ook heerlijk wandelen omdat je zo de natuur inloopt. Ik vond het een aanrader.
Maar Brighton schijnt inderdaad ook leuk te zijn, dus misschien dat ik daar ook nog naartoe ga.

1 like

@Chuckie thanks voor de tip! Hoe kom je daar achter? :stuck_out_tongue:
Ja mijn familie komt uit Bristol(daar moet ik disndag morgen ook zijn) dus ben al eerder in bath geweest. Inderdaad een mooie stad, maar wil dan liever iets anders nu.

Ik ben alweer even terug uit Lissabon, maar wat was het leuk!!! Ik vond het super spannend in het begin om zo alleen te zijn maar alles liep zo gesmeerd toen ik eenmaal was aangekomen op het vliegveld daar. Echt een perfecte stad voor een eerste reisje alleen (Kopenhagen zou dat ook wel zijn, ook een makkelijke stad).
Veel gehad aan de tips hier. Gegeten bij O Trevo (Pao bifana, omg zo lekker), bij PARK geweest maar het was super druk en nergens was meer plek :frowning: Wel een mooie foto gemaakt van het uitzicht! Pasteis de Nata van Manteigaria gegeten. Lekker langs de Taag gecrossed op een elektrische step richting Belem (waar ze bij Pasteis de Belem ook hele lekkere Pasteis hadden). En op de laatste dag gegeten bij zo’n typisch local restaurant waar het loeidruk was met Portugezen. Spraken zeer gebrekkig Engels, maar het eten was top! Echt fantastisch!
Wat een aanrader dit!

25 likes

Kopenhagen ben ik al geweest :stuck_out_tongue: Daarom gaf ik die ook als voorbeeld whahaha
Jaaaa Queenstown!! Wil zo graaaaaaaaaaag terugggggg

1 like

Welke plaats zouden jullie aanraden om voor de eerste keer alleen op vakantie te gaan?
Ik wil vooral ontspannen en heb geen rijbewijs. Periode september ongeveer.

Hoe lang wil je weg? Mijn eerste reisje alleen was een citytrip naar Londen en dat vond ik eigenlijk wel ideaal om mee te starten.

Wat zijn jouw manieren om te ontspannen? Ik ben zelf van het door de stad slenteren, lekker eten, boekje lezen op een terrasje. Je kan bv. kijken naar Budapest (de baden) of ergens een stad aan de kust, als je ook wat strandvakantie wil. Misschien Malta?

Wil je in hostels slapen en andere mensen leren kennen of vind je het niet erg om alleen te zijn?

Ik heb nagedacht over je vraagjes en heb uiteindelijk een reisje naar Wenen gepland! Ik wil vooral de stad leren kennen op mijn eigen tempo en gewoon doen wat ik wil, ook als dat lekker een dagje niets doen is.
Ben ook voor een busreis gegaan want vliegen durf ik niet zo goed alleen + slecht voor het milieu

10 likes

Goeie keuze, Wenen is een supertoffe stad!

2 likes

Goeie keuze!!!

1 like

Ik heb net een ticket geboekt naar Valencia voor in augustus en ik vind het heel spannend! Ben wel eens 6 weken naar Londen geweest in m’n eentje om te werken, maar dit voelt toch anders of zo. Is voor 5 dagen, maar door het vliegen ben ik ‘maar’ 3 volle dagen daar. Heb er wel heel veel zin in, als iemand nog tips heeft (zowel voor het alleen reizen als voor de stad zelf) hoor ik het heel graag!

5 likes

@Sjern Wat voor reis heb je in Zuid-Korea gemaakt? Rondreis? En heb je met name in hostels geslapen of hotels/Airbnb (hebben ze dat daar?)
Ik zou daar ook wel graag (alleen) heen willen. Vind het niet erg om weinig mensen te ontmoeten!

Ja rondreis! Heb de route van ik wil meer reizen aangehouden! En alleen maar in hostels geslapen! Was heel chill en prima! En met de bus gereisd en dat was ook goed te doen en goedkoop! Ik zou het heel erg aanraden!!

1 like

Oeh! Ik ga me erin verdiepen

Als je meer wil weten moet je het maar zeggen. Ik help graag iedereen hier :sunglasses:

2 likes

Ik ga in september een paar dagen alleen naar Londen :slight_smile: Scheelt wel dat ik er dan al een paar dagen met anderen ben, maar vind het toch behoorlijk spannend, want is de eerste keer.

4 likes

Leuk!! Mijn allereerste keer alleen op reis was ook naar Londen! En ik bleef daarna ook een paar dagen bij vrienden daar, dus ook de mix paar dagen alleen en paar dagen met anderen. Superleuke herinnering, want dat was het begin van alles. Ik ben daarna nog súperveel alleen op reis geweest (as we speak ook het geval, haha). Veel plezier!!

1 like

Ik ben van plan om in september een week naar Sevilla te gaan, ik wil daar ook een taalcursus volgen. Is daar ooit iemand met de trein naartoe geweest? Ik wil niet perse met het vliegtuig maar ik vind niet echt een goed alternatief…