In je eentje op vakantie

Ik heb net alle slaapplekken geboekt voor mijn reis naar Korea in oktober/november, en ik heb uiteindelijk ook de route van Ik Wil Meer Reizen aangehouden! Heb je ook Busan - Jeju - Busan met het vliegtuig gedaan? Zo ja, weet je misschien nog hoeveel je daarvoor betaald hebt en hoelang op voorhand heb je die vlucht geboekt?

4 likes

Ik ben een paar weken geleden door Frankrijk en Spanje gereisd met de trein en ben ook in Sevilla geweest. Met de trein is te doen maar het lukt helaas niet in een dag. Ik zou aanraden om de Thalys naar Parijs te nemen en vanaf daar de trein naar Barcelona (dat laatste stuk is echt een hele mooie route :heart_eyes:). Nachtje in Barcelona slapen en vanaf daar kun je doorreizen naar Sevilla (waarschijnlijk met een overstap in Madrid). Ik had een Interrail ticket maar in Frankrijk en Spanje moet je vaak ook nog een plek reserveren en die kosten kunnen ook best wel oplopen. Mocht iemand een betere/snellere route weten dan hoor ik het graag want mijn schoonfamilie woont in Zuid-Spanje en vlieg liever niet elke keer als ik daar op bezoek ga haha.

2 likes

Top, bedankt voor de tip! Ga eens zoeken.

Ik heb busan - jeju - Osaka- busan gedaan! Ik heb het voor mijn reis geboekt(2 maanden?) En betaalde voor busan - jeju denk ik 30 euro, maar kan ook afwijken hoor, misschein was het meer en leuk!!! :grin::grin:

3 likes

Off topic maar ik ben benieuwd waar je een week voor een taalcursus kan! Ik had op allemaal websites gekeken maar daar zeiden ze dat je na 6 weken pas een niveau omhoog kroop dus dat 1 week geen zin had

1 like

Ik ga binnenkort een taalcursus van 2 weken volgen. Ik heb natuurlijk niet de verwachting dat ik daarna vloeiend de taal spreek want dat kan niet (ik begin vanaf 0 zeg maar) maar mij lijkt het gewoon leuk. Ik heb geboekt bij ESL.

1 like

Ja ik vond het voor gewoon leuk alleen echt veeel te duur :face_with_hand_over_mouth:

Snap ik, maar mij lijkt het wel heel leuk en iets wat ik denk ik maar een keer ga doen.

2 likes

@Luzarl ja dit dus, ik wil ook boeken bij ESL. Heb ook niet de illusie dat ik vloeiend Spaans spreek daarna maar vind het wel een leuke combinatie icm vakantie daar.

1 like

Ik heb vanmorgen een week all-inclusive adult only Gran Canaria geboekt om alleen naartoe te gaan. :grimacing: Ik heb nog nooit een all-inclusive geboekt, maar ben nu echt toe aan een week op mijn reet aan het zwembad zitten met een stapel boeken. Oftewel: ik ga een week lezen, schrijven, eten, zwemmen, enā€¦ lezen, schrijven, eten, zwemmen. :wink:

Overigens ben ik nog nooit meer dan drie dagen ergens alleen op vakantie geweest, dus ben benieuwd!

18 likes

Is dat Crimecon ofzo waar je naartoe gaat? Lijkt me zo vet!

Ik vertrek zondagavond in mijn eentje met de bus naar Wenen, vind het erg spannend maar zie het wel zitten

1 like

CrimeCon ga ik ook heen, maar dit is het zusterevent, CrowdSolve! Dus ja, ik ga twee keer in een jaar naar Amerika voor misdaad. :sweat_smile: Ik ga niet alleen naar CC, wel naar CrowdSolve.

Veel plezier in Wenen!

1 like

Omgā€¦ dit wil ikā€¦

1 like

Waw, dit klinkt echt zo interessant!

2 likes

Ik ga straks richting het vliegveld voor 3 weken Ierland! Backpack staat klaar (12,7 kilo incl wandelschoenen :ok_hand:t2:), nu nog even een paar uur wachten haha

12 likes

Vraag voor de solo vakantiegangers die ook een paar weken helemaal alleen weggaan: wat doen jullie qua contact met mensen thuis?
Ik merk dat ik als ik weg ben ook helemaal weg wil zijn en weinig behoefte heb om van alles te delen met mā€™n ouders of vrienden. Het liefst zou ik eigenlijk 3 weken mā€™n telefoon uitzetten.
Mijn moeder daarentegen wil dat ik elke dag wat laat weten. Los van dat ik begrijp dat ze dat fijn vind, vind ik het eigenlijk heel irritant. Ik vergeet het namelijk en het voelt als een verplichting waar ik geen zin in heb. Ik erger me dus ook dood als ze meteen gaat bellen of op instagram berichtjes gaat sturen dat ze zich ongerust maakt omdat ik de avond ervoor niet meteen dā€™r whatsapp heb beantwoord.
En enerzijds vind ik het flauw van mezelf dat ik mezelf niet gewoon verplicht elke dag een appje te sturen, maar anderzijds denk ik ā€˜hĆ”llo, ik ben 31, laat me lekker even weg zijnā€™. Nou, interne struggles dus, herkennen mensen dit?

1 like

Ja dit herken ik wel een beetje. Ben 32 en voel me ook een pubermeisje als ik mijn ouders wekelijks een berichtje moet sturen dat ik nog ok ben. Maar aan de andere kant is het ook fijn dat mocht er iets gebeuren, er wel naar me gezocht zal worden. En ik snap ook wel dat mijn ouders af en toe een teken van leven willen, ik ben hun enige kind. Ik doe nu meestal wekelijks een kort berichtje uit mezelf (alles ok, joe). Of een fotootje. Letterlijk een teken van leven. En de verhalen komen na mijn vakantie wel. Ik app trouwens wel altijd even als ik van plaats verwissel en naar welk hotel ik dan toe ga. Mocht er iets gebeuren, dan weten ze in welk gebied ze moeten zoeken. Ik vind het voor hen fijn, maar ook voor mezelf geruststellend. Want als ik bijv 6 weken weg ga en niets van me laat horen, maar er gebeurt iets op dag 2, dan is er niemand die naar je op zoek gaat. Dus ik vind het eigenlijk zelf toch wel fijn dat ik op afstand wel door hen in de gaten wordt gehouden.

Elke dag een berichtje zou ik ook wel veel vinden. Kun je niet afspreken met je moeder dat je zelf zo nu en dan laat weten dat alles ok is?

1 like

Ik ben trouwens deze zomer in mijn eentje een week naar Malaga gegaan. Was fijn! Leuke stad, beetje gewinkeld en door de straatjes gelopen en veel naar de zee geweest. Geen ongemakkelijkheid met 's avonds alleen eten, want ik kon zelf koken in mijn appartementje. Overdag heb ik wel in verschillende leuke tentjes geluncht. Op de een of andere manier vind ik dacht helemaal niet ongemakkelijk.

3 likes

Tof! Klinkt goed

Ik had precies hetzelfde, ben 9 maanden weggeweest. Fotoā€™s zette ik wekelijks op fb dan kon iedereen ze zien en hoefde ik dat niet per persoon te doen. Tegen Mn ouders zei ik alleen als ik van locatie veranderde en af en toe gewoon een appje. Had Mn iPhone en iPad via ā€˜zoek Mn vriendenā€™ met die van hun verbonden, had toch geen data dus ze konden alleen zien als ik met WiFi was verbonden, maar dan konden ze ff snel zien dat ik ergens was (als in een stad, niet de exacte locatie) en dat ik recentelijk online was geweest en dus vast nog leefde.

Dat vonden we allemaal een goeie oplossing, Zij keken elke avond ff en dan waren ze weer gerustgesteld.

2 likes