Ik heb een moeilijke relatie met mijn moeder, dus ik houd haar sowieso niet op de hoogte. Vaak weet ze niet dat ik weg ben. Ik gruwel eigenlijk ook een beetje van het idee om reserveringen e.d. door te sturen. Ik begrijp zeker waarom je het zou doen, maar ik ben nogal (extreem) onafhankelijk.
Tijdens mijn wereldreis probeerde ik wel iedere 2-3 dagen op mijn Facebook-pagina te posten, zodat er wel min of meer geweten was in welk deeltje van de wereld ik was, haha. In West-Europa vind ik het ook helemaal niet nodig en ik wilde nu zeggen dat ik het in andere landen wel wat meer zou laten weten, maar ik herinner me net dat ik dat in Oezbekistan ook niet heb gedaan
.
Als kind was ik enorm onder de indruk van een vriendin van mijn moeder die in haar eentje de hele wereld rondreist en ik moet heel vaak aan haar denken als ik op âavontuurâ ga. Want meestal heb je overal wifi en data, je kunt timetables van bussen en treinen vaak op internet vinden en ook hotels en hostels zijn online te boeken. En het thuisfront is ook altijd binnen handbereik/op de hoogte. In âhaar tijdâ stuurde ze postkaarten en brieven met updates, haha. Dat lijkt me zoân ander level van avontuur.
Morgenochtend ga ik naar Londen! Spannend en doodeng, haha. Mijn koffer is trouwens belachelijk zwaar, het is maar goed dat ik niet vlieg.
â