In je eentje op vakantie

Ja, dat is precies wat ik heb gezegd, dat ik uit mezelf iets laat weten, maar dat is niet genoeg blijkbaar… Het helpt ook niet dat ze zo gaat lopen stressen want dat werkt alleen maar averechts bij me.
Vorig jaar was ik ook drie weken weg (in Engeland, dus superdichtbij en niet spannend) en toen postte ik elke dag een foto op insta. Toen had ik een keer een dag geen goede foto om te posten dus had ik niks geplaatst. PANIEK was dat. Toen belde ze ‘s ochtends heel vroeg, maar toen had ik nog m’n niet storen aan staan, dus kreeg ze gelijk voicemail. Nou, het huis was te klein, terwijl ik gewoon lekker lag te slapen.
Ik heb er al heel veel discussies over gehad, ik vind dat ze zich gewoon aan moet passen en erop moet vertrouwen dat ik vanuit mezelf iets laat horen, maar dat werkt dus niet :unamused:

@Zemraluani Als ik zo lang en verder weg zou gaan, zou mijn locatie wel wat zijn, maar ik heb al mn reserveringen al doorgestuurd, dus ze weet al precies waar ik ben.

In mijn familie is “geen nieuws is goed nieuws” ook gewoon wel de afspraak. Al stuur ik vaak wel om de dag ofzo een foto dus ik ga nooit helemaal op zwart voor lange periode, maar heb eigenlijk ook nog nooit mijn reserveringen aan m’n ouders doorgestuurd ofzo? Maar mijn ouders zijn best wel makkelijk moet ik zeggen en maken zich sowieso nooit zo veel zorgen om me en hebben geen social media dus ik heb makkelijk praten. Ik stuur meestal wel een berichtje van “ik ga nu hier heen” als ik doorreis naar een volgende bestemming, maar dat vind ik ook niet zo erg want dan zit je toch vaak wel ergens te wachten op een trein of bus ofzo.

1 like

Ik heb een moeilijke relatie met mijn moeder, dus ik houd haar sowieso niet op de hoogte. Vaak weet ze niet dat ik weg ben. Ik gruwel eigenlijk ook een beetje van het idee om reserveringen e.d. door te sturen. Ik begrijp zeker waarom je het zou doen, maar ik ben nogal (extreem) onafhankelijk.

Tijdens mijn wereldreis probeerde ik wel iedere 2-3 dagen op mijn Facebook-pagina te posten, zodat er wel min of meer geweten was in welk deeltje van de wereld ik was, haha. In West-Europa vind ik het ook helemaal niet nodig en ik wilde nu zeggen dat ik het in andere landen wel wat meer zou laten weten, maar ik herinner me net dat ik dat in Oezbekistan ook niet heb gedaan :joy:.

Als kind was ik enorm onder de indruk van een vriendin van mijn moeder die in haar eentje de hele wereld rondreist en ik moet heel vaak aan haar denken als ik op ‘avontuur’ ga. Want meestal heb je overal wifi en data, je kunt timetables van bussen en treinen vaak op internet vinden en ook hotels en hostels zijn online te boeken. En het thuisfront is ook altijd binnen handbereik/op de hoogte. In ‘haar tijd’ stuurde ze postkaarten en brieven met updates, haha. Dat lijkt me zo’n ander level van avontuur.

4 likes

Ik ga over een week ook (voor het eerst) in mijn eentje naar Londen! Heb je nog tips? :))

2 likes

:grinning: Morgenochtend ga ik naar Londen! Spannend en doodeng, haha. Mijn koffer is trouwens belachelijk zwaar, het is maar goed dat ik niet vlieg.

2 likes

Ik ben dol op stedentrips in mijn eentje <3
Mijn eerste tripje was een weekendje naar Brussel,en daarna heb ik 3 maanden in een appartement in Milaan gezeten.Dit deelde ik met 3 á 4 andere meisjes (af en toe ging er iemand weg en kwam er iemand anders voor in de plek).Heel fijn om zo snel nieuwe mensen te leren kennen en om samen de stad te ontdekken.Maar dit waren eigenlijk vooral werkgerelateerde reisjes.
Nu ik weer single ben en een hele andere baan heb,heb ik ook steeds meer de behoefte om alleen weg te gaan.Afgelopen februari ben ik met mijn verjaardag naar Parijs gegaan (4 dagen),en in mei ben ik (ook 4 dagen) naar Praag geweest.En over precies een week vertrek ik weer naar Parijs,maar dit keer voor een hele maand.Ik wilde al zo lang een keer voor een langere periode alleen naar Parijs maar ik durfde het nooit écht te doen.Heb er dus heel veel zin in maar heb stiekem ook wel een beetje buikpijn van de spanning.
Verder staat voor dit jaar Londen nog op mijn wishlist,en dan het liefst in de winterperiode/rond kerst.

6 likes

Ik ga op mijn verjaardag (plus de dag ervoor en de dag erna) naar Londen voor Hamilton en ik merk dat sommige mensen het best wel sad vinden dat ik dan op mn verjaardag in mn dooie eentje in het buitenland zit. Terwijl ik alleen maar denk “ehhh uitslapen in een zacht hotelbed, uitgebreid Engels ontbijt, de hele dag rondkuieren en precies doen waar ik zin in heb, en 's avonds naar de beste musical aller tijden? EXCELLENT USE OF BIRTHDAY :blue_heart:

27 likes

Er was hier iemand die alleen naar zuid-Korea was geweest toch? @Sjern misschien? Is het een beetje mogelijk om mensen te ontmoeten in hostels enzo daar?
Ik wil graag hikes maken daar, maar alleen lijkt me dat best lonely

Ja Ik!! Mwah, veel hostels waren vrij leeg. Vaak kon ik in het hostel wel een praatje met iemand maken en af en toe deed ik iets samen, maar je moet je voorbereiden op wel veel tijd alleen. Ik vond dat zelf geen probleem. Ik heb geen idee of de tijd er nog mee te maken heeft. Ik ging zelf in oktober(wat een goede tijd is)

1 like

Ik ga morgen naar Sevilla, iemand die daar eerder ook alleen is geweest en goede tips heeft?

2 likes

Ik ga een week naar Portugal, iemand tips? Dit wordt mijn eerste trip alleen, dus vind dit wel spannend. Porto, Lissabon en misschien Lagos staan op het lijstje. Misschien veel voor 1 week.

2 likes

Als je van moderne kunst houdt, sowieso Museu Coleção Berardo in Lissabon, heel vet! Pastel de Nata niet in Belem halen, die is overschat. Manteigaria is beter en ook centraler

3 likes

Heeft iemand tips voor een hotel wat chill is in je eentje, liefst met bad of jacuzzi in Nederland? Ik heb geen voorkeur voor een stad of juist natuur, maar het is wel fijn als er iets in de omgeving te doen is.

2 likes

Ik lees mee!

2 likes

Ik ben afgelopen jaar in Inntel mainport in Rotterdam geweest. Chille locatie, nog chiller bubbelbad en de kamer zelf is ook prima.

1 like

Ik was laatst bij de Eshof in Norg (Drenthe), prachtige oude boerderij met mooie tuin en zwembad, en bad op de kamer (de kamer die wij hadden in ieder geval).
Dorpje zelf heel rustig en veel natuur, maar je kunt alle kanten op als je een auto hebt, met een half uur ben je in Groningen-stad bijv.

1 like

Zijn jullie wel eens naar de club gegaan toen je in je eentje op vakantie was? Wil dat heel graag gaan doen maar weet nog niet zo goed of ik het durf haha.

1 like

Niet helemaal alleen erheen gegaan, maar met mensen die ik eerder die dag in het hostel was tegengekomen.

Het mooie van alleen naar zoiets toegaan is wel dat je op elk moment dat je denkt ‘nee, dit is het niet’ gewoon kunt vertrekken. Als je het graag eens wilt gewoon doen dus!

2 likes

daar heb je helemaal gelijk in! thanks!

1 like

Niet maar een club, maar wel naar een salsa feest op het strand. In het begin stond ik een beetje aan de kant, want bij salsa moet je gevraagd worden, maar uiteindelijk een jongen ontmoet en daarna nog naar een ander strandfeest gegaan met hem.

Ik vond het leuk!

1 like