Ja, ik 2 keer, en heb beide keren allemaal leuke mensen ontmoet. Het hangt er natuurlijk wel ook vanaf wat voor club en bezoekers het zijn, het ene publiek staat wat meer open voor spontane ontmoetingen dat anderen, is mijn ervaring. Mijn tip is om wat later op de avond te gaan zodat het al lekker vol is en de sfeer er in zit. En dan gewoon lekker gaan dansen en dan maak je vanzelf wel aanspraak uiteindelijk!
@Sjern dat is ook super leuk! Dan heb je ook sneller dat mensen op zoek zijn naar een danspartner lijkt me.
@Dombo klinkt goed! naar wat voor soort clubs ben je geweest en wat was het verschil? wat later op de avond is wel een goed idee ja. dank jullie wel
Ja, meerdere keren naar Athene en vanuit daar ook een keer naar Hydra.
Ben ik ook benieuwd naar!
Ja all in een week naar Kos . Maar ik maak dan doelbewust geen contact, dus heb wss geen tips
Hahaha herkenbaar. Random dit, maar ik zag laatst onderstaande op insta en ik dacht: nou, count me in
Gelukkig bepaalt clairelucia voor ons niet waar we wel en niet gelukkig van worden . Iedereen moet lekker doen wat hij of zij zelf wil op vakantiegebied
Ik ben een keer 12 dagen naar Corfu geweest alleen en ook niet om vrienden te makenđ Enige minpunten vond ik dat de mensen niet aardig waren (hotel, winkels enz) en dat het heel irritant autorijden is als alle verkeersborden in het Grieks zijn en de borden in âonsâ alfabet ongeveer een halve meter voor de splitsing staan. Ik reed echt zo vaak verkeerd toenđ. Maar dat is makkelijk op te lossen met navigatie. Verder prima vakantie gehad.
Ik ben op Mallorca geweest vorig jaar en ga dit jaar weer naar exact hetzelfde hotel. Is adult only, maar heeeeeerlijk rustig. Dus geen luide muziek bij het zwembad en alles. Hotel heet Sentido Fido Punta del Mar. Ben eerder ook in Marrakech in een chill hotel geweest maar ik vind dat zelf onhandig voor zoân week omdat je telefoonMBâs daar natuurlijk niet geldig zijn.
Ik ga eigenlijk al jaren jaarlijks een weekje all in alleen weg. Ben ook al op Kos, Ibiza en de Kaapverdische eilanden geweest. Laatste was ook heeeeeerlijk maar wel taffeseind reizen. Maar had toen in december ooit een goede deal.
Ja heerlijk toch. Lekker helemaal niks doen behalve wanneer je het zelf wil en geen bemoeienissen van anderen. Maar zou echt prima kunnen hoor in je eentje naar Griekenland! In vergelijking met bv Spanje zijn de hotels (naar mijn idee) allemaal wel wat kleinschaliger maar genoeg keuze aan plaatsen en eilanden.
Ik ga dit jaar ook in mân eentje naar Griekenland! Ik ga regelmatig alleen op vakantie, maar toch voelt dit een beetje als nieuw: ik ben namelijk een paar keer een week all in naar een Grieks en Spaans eiland geweest, een keer 5 dagen naar Berlijn, of juist 3 weken naar verschillende steden in ItaliĂ« maar dit keer ga ik 15 dagen naar Kos en verblijf daar in een appartement.
Langer op dezelfde plek dus en niet all in!
De vakantie van mân zus en dr gezin overlapt deels met mijne (zij verblijven in een ander gebied op Kos) dus ik denk wel dat we elkaar 2 dagen ofzo gaan zien, maar reizen en overgrote deel van mân vakantie dus alleen!
Ik denk ook dat het de eerste keer wordt dat ik excursies ga boeken, ik ben namelijk een sucker voor waterpretparken maar ga echt geen auto huren daar
En een fiets huren denk ik, en vooral veel chillen
Heb er echt zoân zin in
Ik ben van plan dit jaar voor het eerst alleen op vakantie te gaan.
Ik begin dicht bij huis, het plan is een paar dagen Belgie.
Optie die nu de meeste kans heeft is met de trein gaan en dan een hotel aan het strand verblijven voor 5 nachten.
Ik vind het wel spannend maar ben er ook wel klaar voor denk ik. Met name het alleen eten vind ik wel een ding waar ik aan moet wennen.
Neem wel genoeg boeken mee,maar tochâŠ
Ik ga vaak âs middags ergens uitgebreid lunchen en dan âs avonds iets afhalen of iets kleins eten. Lunchen vind ik op een of andere manier chiller om alleen te doen dan dineren.
Ik probeer altijd iets te boeken dat een keuken of kitchenette heeft. Dan doe ik boodschappen en eet ik âs avonds gewoon âthuisâ.
Het is sowieso echt wennen, het is helemaal niet gek om je de eerste keren wat ongemakkelijk te voelen! Dat wordt echt minder, het kan juist heel leuk en ontspannen zijn om alleen te eten.
Maar het restaurant en hoe de sfeer daar is maakt ook echt heel veel verschil (voor mij in ieder geval), sommige restaurants zijn daar gewoon fijner voor.
Ik weet niet precies waarom maar ik vind het zelf bijvoorbeeld altijd prettig om op zoân bank langs de muur te zitten als ik alleen ben, of in een hoekje in plaats van midden in de ruimte. Ik kijk vaak ook van tevoren al waar in de ruimte ik graag zou willen zitten en vraag gewoon of ik aan die tafel mag (als ze een andere tafel aanwijzen). Heel vaak kan dat dan gewoon.
Heb je een duidelijk idee wat je wilt doen als je daar bent? Een hotel aan het strand in BelgiĂ« zou ik persoonlijk niet zoân fijne plek vinden om alleen naartoe te gaan omdat ik denk ik niet zo goed weet wat ik met mijn tijd zou willen doen, maar dat is omdat ik graag dingen te doen heb als ik alleen ben (zoals door verschillende buurten wandelen en naar een museum of park gaan, koffie drinken in een zaakje). Als jij het heerlijk vindt om bijvoorbeeld dagen aan het strand te liggen dan is het misschien juist wel weer heel geschikt hoor, dus trek je niets aan van mijn mening, en je hoeft zeker geen heel programma te hebben. Maar als je nog moet gaan bedenken wat je wilt doen als je daar bent kan dat misschien minder geslaagd uitpakken.
Bedankt voor alle reacties!
Nee het idee is voornamelijk het strans te bezoeken, de plek zelf wat de ontdekken en vooral te relaxen.
Maar je hebt wel een punt, dus ik ga nadenken over een wat concreter âprogrammaâ.
Ik vind een niet zo vol programma juist chiller! Ook als ik allen ben. Ben vorig jaar 9 dagen naar Wenen geweest met maar enkele activiteiten echt gepland en dat was voor mij fantastisch omdat mijn doel relaxen was. Het is een beetje balans vinden daartussen
Ik maak deze zomer echt van alles mee qua mengeling van aantal mensen. De eerste vijf dagen in noord KroatiĂ« zijn met zân twaalven/dertienen (ik weet het niet eens precies), dan met drie man door naar SloveniĂ« en ItaliĂ« en daarna heb ik nog een week met mezelf. Kies daar echt bewust voor, moet dan echt nog even bijkomen van al die mensen steeds om me heen, haha.
Tip van uitgebreid lunchen ben ik het mee eens! Diner, al doe ik het wel, vind ik toch iets minder. Zelf koken of iets kleins eten werkt voor mij beter, of als ik een chill restaurantje heb gevonden waar ik me wel prettig voel in mân eentje, dan ga ik daar gewoon nog een keer heen haha.
Nou ben voor het eerst alleen op reis, een paar daagjes extra naar Parijs voordat een congres begint. Dit hotel heeft een Spa en wilde er lekker van genieten, totdat een man naast me in de sauna ging. Ik kreeg al bepaalde vibes maar dacht zal wel loslopen. Toen zag ik in de deur dat hij een arm om me heen wilde slaan, ben meteen weggelopen en zei dat ik getrouwd was. Maar ik baal gewoon, ben helemaal over de rooie, ik voel me kwetsbaar en alleen . Mijn vriendinnen vliegen de hele wereld over en kan me niet indenken dat ik dat ooit durf als ik van zoân ervaring al over de zeik raak.
Wat een enorm nare ervaring! Ja proberen te melden hoor, als je dat ziet zitten. Misschien is er ook een spa-medewerker bij wie je het kunt melden? Ik heb weleens iets soortgelijks gehad, gelukkig was ik toen samen met een vriendin maar dat was al heel vervelend. Kan me niet indenken hoe naar het moet voelen als je alleen bent. Wij hebben het toen gemeld bij de spa-medewerker, die schrok ervan en pakte het heel serieus op.