Inflatie en energiecrisis

Ik ben wel even benieuwd, spelen jullie ook met de hoogte van het termijn bedrag of laten jullie hem staan waarop de energiemaatschappij hem gezet heeft?

nee ik heb hem tijdelijk echt super laag staan, maar ik zit bij een kleine maatschappij waarvan ik bang ben dat ze de winter niet doorkomen. Dus zet dat geld tijdelijk opzij.

4 likes

Ik hou me of aan het bedrag wat ze adviseren of ik zet hem ietsje hoger. Ik krijg liever geld terug dan ineens ophoesten. Zit overigens met alles bij de Vattenfall en gok dat die niet zo snel omvalt waardoor ik dit wel aandurf.

2 likes

Wij zitten sinds 1 januari 2022 bij Vattenfall met een modelcontract en idd geen prijswijziging gehad. Ja we kreggen een bericht over wijzigingen in juli, gas ging met 4 cent omhoog ofzo. En zie die bedragen nog steeds in mijn gegevens, dus ik ga er gewoon uit dat het klopt.

Aaah top! Hier inderdaad soortgelijke situatie (behalve het gas dan) enkel een brief dat de prijzen omlaag gingen ivm de btw.

Dat zei het bandje bij mij ook vorige week maar ik had binnen een kwartier iemand aan de lijn.

1 like

Ik zit ook bij Vattenfall met een modelcontract maar ik heb in april en juli wel verhoging gehad.

2 likes

Voor gas geldt straks een maximumprijs van 1,45 euro per kubieke meter en voor stroom geldt maximaal 0,40 euro. Deze prijzen gelden tot een bepaald verbruiksplafond: voor gas maximaal 1200 kuub per jaar en elektriciteit maximaal 2900 kWh per jaar.

17 likes

O dat stroomtarief is nog best wel verlaagd tov wat eerst genoemd werd (0,70 per kwh), superfijn.

4 likes

Ja daar ben ik echt super blij mee! Ik vond 70 cent echt wel hoog, maar 40 cent is leefbaar (voor mij dan want ik kom nooit boven dat plafond uit). Met een beetje zuiniger doen met gas en stroom moet ik deze winter het wel redden denk ik (qua geld).

3 likes

Oh en:

Voor de maanden november en december krijgen de huishoudens die dat het meest nodig hebben waarschijnlijk een vast bedrag aan compensatie. Daar wordt later vandaag meer over bekend.

2 likes

Ik heb dus een contract waarbij de stroomprijzen en gasprijzen variëren per dag. Na de aankondiging van dit nieuws zakt de gasprijs ook echt per morgen al van €1,73 (wat ook best laag al was) naar €1,47 :clap:
Ter vergelijk: sinds juni niet meer zo laag gestaan….

6 likes

Hoop ook voor mensen met stadsverwarming. Dan zijn de slapeloze nachten misschien ook eens voorbij…

3 likes

Maar stadsverwarming heeft toch al sinds 1 januari 2022 geen ophoging meer gehad?

3 likes

Hmm… dan zit ik misschien verkeerd maar het is toch gekoppeld aan de gasprijzen?
Heb ik slapeloze nachten voor niks gehad :joy:

2 likes

Ja had ik ook maar op Vattenfall staat dit

2 likes

Nou dit zou in principe wel fijn zijn! Wij zitten bij Eneco dus check het daar even. Dankjewel!

1 like

Ja zo begreep ik het wel maar ik zit er misschien wel helemaal naast. Bij Eneco staat dit:

Het prijsplafond geldt voor alle huishoudens in Nederland. Ook voor klanten met stadswarmte wordt samen met de overheid gezocht naar een passende oplossing.

Nouja ik ga het wel zien. Hoop niet dat ik mensen in paniek heb gemaakt. Was niet de bedoeling!

Ook voor stadsverwarming een plafond!

5 likes

Echt zo schijtirritant, ik heb net mijn afrekening van de servicekosten van vorig jaar helemaal uitgeprint om te kijken op hoeveel ik zou uitkomen met het prijsplafond, blijken ze te rekenen in eenheden die niet terug te voeren zijn op absolute waarden zoals m3 en kwh. Dus ik heb gewoon echt 0,0 inzicht in wat er komen gaat?! Nou ja, loslaten dan maar en proberen zo min mogelijk te stoken. Vind het belachelijk dat je als huurder zo weinig inzicht kunt hebben in je verbruik.

1 like