Ook voor stadsverwarming een plafond!
Echt zo schijtirritant, ik heb net mijn afrekening van de servicekosten van vorig jaar helemaal uitgeprint om te kijken op hoeveel ik zou uitkomen met het prijsplafond, blijken ze te rekenen in eenheden die niet terug te voeren zijn op absolute waarden zoals m3 en kwh. Dus ik heb gewoon echt 0,0 inzicht in wat er komen gaat?! Nou ja, loslaten dan maar en proberen zo min mogelijk te stoken. Vind het belachelijk dat je als huurder zo weinig inzicht kunt hebben in je verbruik.
Ik hoop ook dat de huurverhoging voor de vrije sector niet meer de standaard 1% + inflatie is
Hebben jullie ook daadwerkelijk de hoogste tarieven? Wij zitten ook bij Eneco en (nog) geen verhoging gehad waardoor het wel meevalt in mijn ogen. Zal je trouwens net zien dat we binnenkort alsnog een mail krijgen met hogere tarieven
Geen idee verder of overstappen zin heeft voor die 3 maanden, zou wel zuur zijn als je nieuwe maatschappij net hun tarieven verhoogd nadat je bent overgestapt.
Ja lastig. Ik zou zelf te lui zijn en zeker als er kans is dat het plafond toch eerder ingaat. Maar ligt er misschien ook aan hoeveel je verbruik überhaupt is of de keuze veel invloed heeft op je daadwerkelijke kosten.
Essent
Wij zitten bij greenchoice en gaan naar 3,44 per m3 dus hoger maar is niks over te zeggen, nieuwe klanten krijgen vaak nog hogere tarieven aangeboden dus je zou echt even per leverancier moeten kijken wat het tarief is wat ze je aanbieden. Vergelijkingsssites heb je momenteel helaas ook weinig aan.
Zolang je jaarverbruik onder het plafond zit zal het niks uit maken.
Jeetje wat kinderachtig zeg, ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden en nu is het opeens āeigen schuld, dikke bultā voor hun klanten
Wij zitten bij Eneco en komende tijd twee huizen (ivm verbouwing). Gisteren gebeld of ik het nieuwe huis erbij kon zetten (volgens website was dat geen probleem). Het was echt een ontzettend vaag telefoongesprek, we zouden voor het tweede huis ā¬4,63 () gaan betalen. Maar ik kon het termijnbedrag dan heel laag zetten en we konden dan ons huidige contract meenemen als we daadwerkelijk gaan verhuizen. Maar ik heb tijdens dat gesprek wel 10 keer gevraagd of ze ons nieuwe adres niet moeten weten. Nee dat was niet nodig. Nu hebben ze als leveringsadres ons huidige adres ingesteld en dus het bedrag voor gas verhoogd van ā¬2,20 naar ā¬4,63. Ik snap er echt niks van. Als je gas en elektra moet leveren heb je toch een adres nodig?!
Edit; ik ga ze gewoon nog wel een keer bellen.
Ja nu klinkt alsof ze meer wilden verdienen door het hogere tarief op het huis hebben gezet die het meeste energie gebruikt. Het huis waarin gewoond wordt.
Ja dat klinkt wel raar, maar vooral dat het nieuwe adres dan nog niet is doorgegeven. Toen ik dit had (ook eneco) heb ik een extra adres toegevoegd en was het denk ik wel zoals omschreven dat je dan je termijnbedrag verlaagt voor het nieuwe huis en uiteindelijk wel het oude contract meeneemt naar het nieuwe huis. Maar ik heb het adres wel toegevoegd daarvoor.
Moest je dat toen later toevoegen online? Of ging dat direct telefonisch?
Ik had dat direct online gedaan via dit: Extra adres | Eneco
En later snapte ik niet helemaal hoe het dan werkte met verhuizen en het overzetten naar je nieuwe huis (volgens mij kwam ik er online niet uit), toen heb ik wel gebeld en dat werd toen geregeld.
Edit: oh huh ik zie nu dat het telefonisch moet? Eerst kon je dit via je eneco omgeving regelen in ieder geval, maar kan nu even niet inloggen om te checken waar
Ja precies, het moet nu dus telefonisch. En die servicemedewerker had het nog nooit gedaan dus ging telkens overleggen met een collega. Ik ben bang dat het niet helemaal goed is gegaan. Maar ik ga ze wel weer even bellen (hopelijk kom ik er nu wat sneller doorheenš )ā¦
Oh wat irritant! Hopelijk lukt het nu dan wel gewoon want het klinkt inderdaad een beetje vreemd als ze het adres niet weten.
Wat is er met de energieprijzen aan de hand joh? Ik betaal vandaag voor stroom gemiddeld ā¬0,14/kWh en voor gas ā¬0,81/m3.
Hoe kan dat opeens zo goedkoop zijn?
Energiedirect komt nu ook met de mail, hoger dan dat ze vorige week lieten weten:
Stroom
⬠0,39196 per kWh naar ⬠0,64128 per kWh
Gas
⬠1,87733 per m³ naar ⬠2,47486 per m³
Postte gisteren ook al dit! Vandaag ook ā¬1,10 bij mij. Denk echt gevolg van de aankondiging van het prijsplafond!
Bizar joh. Zeker als ik alle verhogingen zie bij mensen met een variabel contract. Echt een contrast. Maar goed, we weten natuurlijk niet wat de prijs verder gaat doen, kan zo weer omhoog schieten. Maar het is zoān gek gezicht om nu opeens zulke extreem lage prijzen te zien. Morgen zie ik ook gemiddeld maar 10 cent voor stroom. Hoe dan?