Ik heb een variabel contract bij Eneco en de tarieven zijn pas geleden verhoogd. Als ik nu in de app kijk zie ik dat Eneco de huidige tarieven berekend op mijn verbruik van voor de prijsstijging.
Dus mijn maandbedrag van vorige maanden/jaren is ook opeens enorm hoog. Hebben meer mensen hier last van?
Ja! Dat hebben wij ook. Hadden ineens €80 stroom verbruikt in 1 dag. Maar ik zie staan dat ze bezig zijn met de tarieven dus ga er vanuit dat dat niet klopt en het gewoon 1 grote chaos is
Ik vraag me soms af of mensen met een laag maandelijks bedrag wel weten welk contract ze hebben en wat hun verbruik is. Sommige van mijn vrienden lijken te denken dat hun eerdere vast contract gewoon verlengd is, ook al kan dat niet volgens mij.
Je bent alleszins niet alleen met de hoge bedragen, en het is goed dat je alles zo opvolgt en je kop niet in het zand steekt
Ik heb dit volgens mij al vanaf het begin dat ik een variabel contract heb. Toen schrok ik me ook ineens dood. Ik check in elk geval steeds m’n maandelijkse email met verbruik, en hou die cijfers aan voor de daadwerkelijke kosten. Maar ik ga 't bij m’n jaarafschrift wel even goed checken of het wel goed is gegaan.
Ik heb denk ik hetzelfde contract als @Marijn en bij mij staan ook ernstige fouten. Bij mij staat dat ik voor duizenden euro’s per maand verbruikt heb. Na weken bellen is het nog steeds niet opgelost. Medewerkers zeggen dat ze terugbellen en doen dat vervolgens niet.
Wat een rotzooi daar joh! Duizenden euro’s ook echt!! Hopelijk lossen ze het snel op.
Ik heb mijn oude maandelijkse energieverbruik rapporten nog maar heb gewoon totaal geen zin in gezeik en gedoe
Ik heb het zelfde sinds vannacht nu nieuwe contract is in gegaan. Maar zag ook dat op dagen dat ik verschillende keren in het ziekenhuis lag ook heel veel gas en energie verbruikt zou hebben. Meer dan op de dagen dat ik thuis was die periode. Dus ik ga morgen even bellen.
Ik ben benieuwd wat ze zeggen, wil je dat laten weten? Mijn vriend dacht namelijk dat het puur een administratief ‘foutje’ in de app is door de wisselende tarieven.
Pfff bijna november en mensen met blokverwarming weten nog steeds niet waar ze aantoe zijn, vallen niet binnen de regeling van het prijsplafond en voor zover ik weet krijgen we de compensatie ook niet. Ik woon in een oud appartementencomplex obv sociale huur, net als iedereen hier. En ik denk nog veel meer mensen. Ik houd mn hart nog steeds vast. En ja er is een regeling beloofd voor deze groep, maar tot op heden is nog niks concreet
Nou hier hetzelfde! Vandaag nieuwe tarieven ingegaan en plotseling heb ik de afgelopen maanden een veel hoger maandtarief? Ik had vrijdag nog gekeken en vandaag is het gewoon 5x zo veel. Ik had wel eens op facebook gelezen dat het systeem het niet anders kan verwerken in de app, dus daar ga ik maar van uit. Heb sowieso elke maand een mail met wat we hebben verbruikt, nu moet ik niet vergeten om dit goed te checken op de jaarrekening die we in juli krijgen…
Mijn schoonmoeder heeft ook blokverwarming maar die vertelde vandaag dat ze bericht had gekregen dat ze wel de compensatie krijgt? Alleen neemt zij bij de energieleverancier nog stroom af en gas gaat via blokverwarming.
Oh ik heb hetzelfde! Ik moet ook mijn stroom zelf regelen inderdaad. Ik zal er even verder induiken, wat fijn dat ze vandaag bericht heeft gehad!
Ik zit nog even te kijken, maar ons verbruik is niet hoger, alleen ons bedrag. Dus dat zou dan echt te maken hebben met de tarieven. Daar staat ook bij dat ze niet met verschillende tarieven kunnen werken in de app. Dus dat zou het verklaren! Ons verbruik is nu juist lager dan ooit
Die compensatie krijg je daar waar je stroom afneemt. Mensen met blokverwarming krijgen dus de compensatie via hun stroomleverancier. Dat geeft de overheid nog 2 maanden om een oplossing voor blokverwarming te vinden!
Misschien een stomme vraag, maar geldt dat dan ook als je de stroom elders afneemt (dus niet bij de partij die ook zorgt voor de levering van het gas - wat hier dus wel via blokverwarming gaat)?
Ja, juist! Je krijgt het alleen als je stroom afneemt, en via je stroomleverancier. Als je dus 2 leveranciers hebt, dan moet je kijken bij je stroomleverancier voor de compensatie.
Ja dat zal ik zeker doen!
Ik krijg de compensatie wel maar dat is omdat ik wel een eigen aansluiting voor stroom heb, verder zit ik ook een ongeduldig op nieuws te wachten
Heel goed dat je de oude rapporten nog hebt, dan kun je tenminste aantonen dat het onjuist is! Bij mij geloven ze gelukkig wel dat die waardes niet kloppen, maar ik vind het geen fijn idee dat ze het niet aanpassen. Ik wil gewoon kloppende bedragen zien zodat ik weet waar ik aan toe ben. Hoop dat ze het bij jou ook snel goed in her systeem zullen zetten. Bellen en chatten heeft bij mij tot nu toe helaas niks opgeleverd
Ik vind het ook echt een naar zicht als ik nu naar de app kijk, want het lijkt alsof zo echt een teringduur jaar heb terwijl het tot nu toe best meevalt. En hoewel ik wel denk dat het wel opgelost wordt (en anders heb ik natuurlijk die maandrapportages nog), word ik er ook wel een beetje onrustig van.