Ah, ik snap je! Nee, ik vind het niet gek dat ik het niet direct van de energieleverancier krijgt want ik heb inderdaad geen contract op mijn naam dus dat begrijp ik. Maar ik had gedacht/gehoopt dat de verhuurder het zou verrekenen.
Weet iemand wanneer Greenchoice die compensatie gaat uitbetalen? Ik kan dat nergens terugvinden en als je ze probeert te bellen dan sta je heel lang in de wachtrij.
Greenchoice gaat het verrekenen met je maandbedrag. Mocht je minder betalen per maand dan de compensatie verrekenen ze het overige met je jaarrekening.
Ik ben wel heel benieuwd: wat betaal jij nu aan energielasten? Want afhankelijk van het bedrag denk ik ook: maak je nu geen slapende honden wakker?
Toch niet met je jaarrekening ik meen mij te herinneren dat in hun mail stond dat het resterende bedrag in november en december wordt uitbetaald. Ik kan alleen nergens vinden wanneer dat dan precies is.
ja, zo stond het bij mij ook in de mail. Ik neem aan dat het dan gestort wordt op het moment dat je je voorschot betaald
Het staat bij mij inmiddels in de app
Ik betaal minder dan 190 dus er staat dat het resterende bedrag op datum x wordt overgemaakt en dat is voor mij dezelfde datum als wanneer het normaliter wordt afgeschreven
Okay dan ga ik dat in de gaten houden. Ligt het mij of is Greenchoice hier best onduidelijk over in zijn berichtgeving?
Staat in de app bij nota’s. Het wordt verrekend met je termijnbedrag en als je minder betaalt dan 190 euro krijg je het resterende bedrag op 6 november uitbetaald.
Hier staat nog niks bij nota’s, ik heb alleen afgelopen weekend een mailtje gehad met uitleg over de compensatie.
Ik vond t eigenlijk best duidelijk, maar bij mij in de app staat idd ook al een -90 ipv 100 wat ik normaal betaal
Ja ik begin te vermoeden dat ze in een soort batches werken want die mail werd ook verspreid verstuurd. En daarnaast denk ik dat het ook afhankelijk is van de datum waarop ze je termijnnota opmaken. Dat zal ook niet bij iedereen op dezelfde dag zijn. Ik wacht het voor nu even af en ik ga de app in de gaten houden.
Ik vind die onduidelijkheid ook echt zó vervelend. Ik moet echt op de kleintjes letten en besparen dus die €190 komt als geroepen. Maar HOE dan weet de maatschappij nog steeds niet duidelijk te maken…
Ik ben echt de domste niet maar ik snap helemaal niks van de energierekening en kosten etc. We hebben sinds midden oktober een slimme meter dus zien nu eindelijk goed ons verbruik, maar voor die tijd dus een vaste meter waarbij we een keer per jaar de meterstanden doorgeven. Eneco veranderd nu elke 3 maanden de tarieven, en ik heb ieder jaar in april de eindafrekening. Hoe berekenen ze nu dan mijn kosten eindejaarskosten? Nemen ze uiteindelijk een soort gemiddelde van de prijs x gebruik? Want ze kunnen pas sinds deze maand mijn daadwerkelijke gebruik per maand zien. Mijn jaarafrekening had nooit een ‘per maand’ uitwerking maar altijd dus gewoon totaal verbruik x prijs + extra kosten.
Iemand die wel weet hoe dit zit? Anders ga ik het Eneco eens vragen en rapporteer ik hier haha
Energiebedrijven werken met zgn. vebruiksprofielen. Het komt er op neer dat ze je verbruik op jaarbasis met een algoritme gaan verdelen over de verschillende maanden (als je geen slimme meter hebt dus). Hoe ze het in jou specifiek geval gaan doen ben ik niet zeker, maar ik vermoed dat je verbuik vóór de slimme meter wordt verdeeld over de maanden, en het verbruik wat je erna hebt gehad gewoon exact per maand wordt aangerekend.
Wij hebben toevallig vorige maand onze jaarafrekening gehad en bij ons wordt het ook met deze maand al verrekend:
Wow je hebt t echt goed gedaan als je dit jaar nog geld terugkrijgt haha
Haha ja we hebben een gasvrij nieuwbouwhuis + 16 zonnepanelen, dus hebben op dit punt wel veel voordeel
Wow ja, je gebruikt ongeveer net zo veel electriciteit als ik en mijn partner alleen samen! Heel knap