Over stadsverwarming/blokverwarming: ik heb gisteren de nieuwe tarieven gekregen. Mijn voorschot gaat per januari met 150 euro omhoog, dan kom ik uit op 210 euro per maand.
Mijn verbruik is altijd al laag en daarom had ik al moeite met een voorschot van 90 euro, maar nu wordt het dus 210 euro per maand.
De stadsverwarming in ons blok heeft geen slimme meter waarmee mijn persoonlijke verbruik wordt berekend, kun je zoiets afdwingen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Edit: Misschien voor mijn beeldvorming wel belangrijk, wat telt precies mee met de stadsverwarming? Warm water? Verwarming?
Als ik zeg dat ik weinig verbruik, heb ik het met name over mijn gebruik van de verwarming. Die is dit najaar bijvoorbeeld nog helemaal niet aan geweest. Ik weet dat het verbruik in december, januari en februari dan omhoog schiet, maar ik vind het toch lastig te verkroppen dat ik dan op jaarbasis moet bijbetalen op een voorschot van al 90 euro per maand.
Mijn voorschot was in totaal 1080 euro en afgelopen jaar moest ik daarbij 140 of 180 euro bijbetalen. Ik schrok daar echt van!