Precies! Lekker naar 2 leveranciers gaan dus dat is met zonnepanelen en teruglevertarieven sowieso slim omdat je dan dus inderdaad de beste tarieven kan kiezen voor gas en electriciteit.
Ik heb mezelf ook afgeleerd om nu al in paniek te raken door dit soort berichten. Het is nog geen 2024 en tegen die tijd zie ik het wel weer. Is het zo dan kan ik er toch weinig aan veranderen, schiet ik dan wel in de stress maar tot die tijd mezelf al gek maken heb ik alleen mezelf mee.
Wij kregen begin november bericht dat we 900 euro terug krijgen van Greenchoice. Maar heb nog niks ontvangen. Iemand die ook geld terug kreeg en weet hoe lang dit duurde? Ik ben opeens bang dat we het geld niet krijgen haha.
Bij mij stond er een datum bij wanneer we het terugkregen, het ging over de eind afrekening van ons oude appartement. Dat was ong 1.5 maand later
Bij mij stond er destijds (afgelopen mei) ook een datum op de eindafrekening! Ik weet wel dat ik het even vond duren haha
Er staat geen datum op. Even afwachten dus nog maar haha
Bij ons was het rond de tijd dat ze het nieuwe termijnbedrag weer afschreven.
Oh jammer! Ik heb even gekeken en bij mij zat er ongeveer een maand tussen de factuur en de datum waarop ze daadwerkelijk hebben uitbetaald.
Wij ook en we krijgen het rond 10 december terug. Heb daar wel lang naar moeten zoeken en geen idee waar het nou stond. Dit was wel de jaarrekening en niet de eindrekening.
Ik krijg net mijn nieuwe variabele tarieven binnen (vanaf januari) voor energie van greenchoice. Stroom (normaaltarief) gaat gewoon 55 cent per kwh omhoog. Baal er wel van bij iedere email dat het omhoog gaat.
Nou een positief iets van de inflatie is dat mn werkgever mij erop wees dat in mijn contract staat dat mn salaris mee indexeert met de consumentenprijsindex. Ik wist dit dus niet omdat ik de afgelopen jaren steeg in salaris adhv onderhandelen en nu voor het eerst indexeren met ruim 14%. Wat meer is dan de stijgingen die ik de laatste jaren had door onderhandelen ![]()
Maar er is toch een prijsplafond? Of ga je daar overheen?
Ja dat is waar! We gaan er volgens mij iets overheen, maar zijn de afgelopen jaar al veel minder gaan verbruiken (nieuwe apparatuur met andere energielabels, maar ook nieuwe ketel enzo en wonen hier net 2 jaar) dus hopelijk kunnen we blijven besparen in energie en gas.
Ik merk vooral dat ik gewoon chagrijnig word van de emails dat het weer omhoog gaat.
Dat laatste herken ik haha. Alleen krijg ik die emails niet om een of andere reden
Heel chill, maar heb je een nieuwe werkgever?
Want als het dezelfde is als afgelopen jaren heb je natuurlijk elk afgelopen jaar al de indexatie + je loonsverhoging obv prestaties gekregen.
Niet dat ze die 14% nu gebruiken als warmhoudertje! Indexatie staat los van verhoging obv prestaties/ervaringsjaren/periodieken etc.
Ja, ik wist wel dat ik indexering had op mijn salaris en dat dit inbegrepen was bij mijn salarisverhoging van de afgelopen jaren. Maar in die jaren kwam de inflatiecorrectie niet in de buurt van mijn salarisverhoging en nu is het dus meer dan mijn salarisstijging laatste jaren.
Maar als je het nu goed doet krijg je 14% + wat je nog er bij kan onderhandelen. Zou m niet alleen op die 14% CPI laten afhangen.
Of het prijsplafond er echt komt is nog niet 100% zeker.
fair maar we hebben de compensatie wel al gekregen dus ik verwacht het plafond ook wel
De compensatie die je hebt i door het land zelf geregeld terwijl het plafond europees gereld word, en dat is momentele belachelijk hoog ingesteld als in in de huidige vorm zou het nog nooit in gang hebben kunnen treden omdat het gewoon belachelijk hoog ligt. Er is wel een groep landen die het nog blokkeert met een andere iets om toch een betere regeling af te dwingen.