Oxxio gaf bij mij aan dat de nieuwe tarieven pas ingaan op 19 januari.
Waarom niet gewoon per 1-1?
Prijzen moet ik mij dan nog even in verdiepen, ik zou iig wel onder het prijsplafond zitten.
Ja precies, ik weet wel zeker dat het bij ons daar aan ligt. Idd super goed dat ze wat hebben gedaan voor die mega hoge prijzen, was ook echt nodig. Nu nog voor de blokverwarming, zodat ik mān verwarming ook weer een keer aan durf te zetten haha.
Ik heb afgelopen vrijdag een mail ontvangen van greenchoice met mijn termijnbedrag. Ik heb nu in de app ook de mogelijkheid om zelf het bedrag weer aan te passen naar beneden of boven. Ook het gemiddelde verbruik waarmee gerekend wordt is aangepast tov vorig jaar. Misschien dat je daar al zelf iets mee kan. En zou dan even bellen als je die email nog niet ontvangen hebt.
Wat bizar dat daar nog steeds niets over bekend is!
Kosten december: ā¬353,21,-
Kachel 90% op 15 graden en nooit hoger dan 17.
110kwh aan stroom en 126m3 aan gas.
Ik heb in december 137m3 gas verbruikt, als ik het internet mag geloven is dat nog best netjes. Ik ben zo benieuwd wat mijn termijnbedrag gaat worden, hopelijk valt het mee.
Haha god mijn verbruik gas in december is dat dubbele (maar twee-onder-een-kap, ouder huis en nog niet zo goed geĆÆsoleerd als we zouden willen, ermee bezig maar met de stijgende kosten blijft er steeds minder over om hiervoor te sparen) dus ik hou mn hart vast.
Weet ik, maar toch doet het pijn. Juist omdat ik de kachel het liefst niet aanzet.
In december voor 430 euro aan gas en stroom verbruikt appartement van 70 vierkante meter en verwarming nooit hoger gezet dan 18 graden.
In de Eneco-app zag ik voor de eerste drie dagen ook alweer 44 euro aan verbruik staan? Gelukkig nog wel exclusief de prijsplafondkorting. Maar duuurrr
Tip voor degenen die een slimme meter hebben (en te weinig inzicht): meld je aan bij slimmemeterportal.nl
Dat is gratis, geeft goed inzicht in je dagelijkse /maandelijkse/jaarlijkse verbruik (stroom en gas tov de buitentemperatuur) en meestal kun je de dag erna je verbruik van de dag inzien. Je kunt je eigen tarieven instellen zodat je ook weet wat elke dag verbruik je kost en je bv kunt āspelenā met stand van de verwarming, etc.
Ik vind het zelf echt heel prettig omdat mijn skere leverancier hele late en beperkte overzichten geeft. Kreeg dit toen als tip van ze, echt blij mee
Dit heb ik ook⦠Kan nu ook nog niet van december zien, wil ik wel graag zodat je meer inzicht hebt. Ga eind jan overstappen & bij die nieuwe heb ik een app waar je het zelfs per uur kan zien, heel fijn.
Nu kan ik het zien: 195 kwh stroom & 155m3 gas verbruikt in december. Tikt flink aanā¦
Na maanden van 300-500 euro termijnbedrag, adviseert Essent ineens om ons termijnbedrag op 0 euro te zetten. Ik vraag me af of dit een fout is of niet. Qua verbruik zitten we ook niet onder vorig jaar. Ik verwachtte wel dat ons maandbedrag nu met het prijsplafond naar beneden kon, maar dit is wel raar.
Wanneer is je eindafrekening? Denk dat je zoveel hebt ingelegd de afgelopen tijd dat je nu met het prijsplafond al aan je geschatte totale kosten zit dan?
Essent zei eerst dat ik 230 moest betalen, zelf had ik hem om 150 gezet en nu kreeg ik de mededeling dat ik hem gerust naar 70 kan zetten. Ben daar nu wel even heel blij mee!
Begin mei. Ja misschien, inderdaad. Ik vind het maar ingewikkeld, haha. Ik durf hem nu nog niet op 0 te zetten, maat wat lager dan nu kan wel en dan kijk ik volgende maand wel weer.
Kun je niet je termijnbedrag op 0 zetten en dan wat je normaal gesproken aan energie betaalt (of een deel daarvan) op een aparte spaarrekening zetten? Dan heb je het geld wel nog achter de hand mocht de jaarafrekening tegenvallen, maar āparkeerā je het niet bij de energieleverancier.
Als je bij verbruik in de app op jaar klikt en dan het euro teken aanklikt zie je wat je tot nu toe verbruikt heb en wat het kost en wat ze denken dat het totaal zal zijn tot de eindafrekening.
Als je dan naar het tabje financieel gaat, dan op termijnbedrag klikt en dan onderaan op dit betaal je in 1 jaar aan Essent zie je hoeveel je tot nu toe al heb betaald.
Dit kun je vergelijken met die de kosten bij verbruik.
(Verwacht totaal - dit heb je al betaald )
Misschien helpt dit om het wat meer inzichtelijker te krijgen?
Mijn nieuwe termijnbedrag is bekend, 117 euro ipv 255. Alsnog veel maar wel heel tevreden mee vergeleken de 255.
Oh thanks! Ik kan dat verwachte verbruik op mijn telefoon niet zien. Volgens mij op mijn computer wel, dus ik kijk morgen even.
Dit is misschien een domme vraag hoor maar sinds dat ik op mezelf woon heb ik altijd een dynamisch contract gehad bij Greenchoice. Toen ik verhuisde moest ik dat doorgeven en begin/eind datum per appartement doorgeven. In februari gaan we overstappen naar ANWB energie, dat heb ik al aangevraagd en de datum is 8 feb. Ik kan me herinneren dat ergens in het proces ik bij ANWB las dat ik mijn eigen contract nog op moest zeggen, maar op hun site en op die van GC lees ik dat de nieuwe leverancier het opzegt. Ik stap over vanwege geld haha, dus wil niet onnodig dubbel betalen. Moet ik mijn huidige contract nu zelf opzeggen of niet?