Schrok van de prijs van het brood dat ik altijd bij jumbo koop, sinds de bakker 3.50 vraagt voor een heel volkoren. Ging van 2.08 naar 2.70.
Echt exact dit! Heb er ook over lopen klagen vandaag
Glutenvrij brood bij AH is ook van 2.89 vorig jaar naar 3.09 in ronde 1 en zelfs 3.39 sinds begin 2023 en dat zijn echt maar 8 a 10 plakjes ofzo
En wat dacht je van die geweldige goedkope kruidenkaas van de appie, Garlan. Was eerst iets van 60 cent en ondertussen 1,19 pffft. Albert Heijn eigen merk is nu goedkoper, was eerst ook echt niet.
Ik deed mijn boodschappen altijd bij Picnic, want iets goedkoper dan AH en omdat ik dan niet in de verleiding kwam om meer te kopen voor mij ook echt een stuk goedkoper. Maar die zijn ook DUUR geworden.
Ben vorige week maar naar de Lidl geweest en nu ik dit typ klinkt het wel erg aanstellerig haha, maar ik houd niet van winkels die ik niet ken en waar ik heen moet fietsen
Maar het scheelt wel geld⦠vrees dat ik dan toch mijn moeder ga worden die elke supermarkt om zijn aanbiedingen afgaat
(Alhoewel zij voor mijn gevoel een veel grotere variatie aan supermarkten hebben in een klein dorp vergeleken met hier in de stad!)
Edit: ik heb zelfs een fietstas gekocht. LIDL HERE I COME
Hebben jullie je nieuwe termijnbedrag al gekregen? Die van mij is opnieuw berekend ( āop basis van de aangepaste tarieven en het Prijsplafondā), maar heeeel toevallig exact hetzelfde als wat het al was
Het is goed mogelijk dat je termijnbedrag hetzelfde blijft of zelfs omhoog gaat. Helaas zijn er veel kosten verhoogd per 1 januari. Bijvoorbeeld de btw, energiebelasting, netbeheerkosten etc. En de heffingskorting is ook naar beneden gegaan, wat dus eigenlijk negatief is.
Ons termijnbedrag is verhoogd. We hebben een laag verbruik vanwege zonnepanelen waardoor de invloed van het prijsplafond kleiner is dan de invloed van alle andere veranderingen zoals hierboven genoemd.
Ja bij mij is het termijnbedrag ook hetzelfde gebleven! Ik vind het dus wel spannend of het klopt straks bij de eindafrekening.
Haha en toch, vind ik de Lidl ook echt mega duur geworden voor mijn gevoel? Ik vind het heel jammer van mezelf dat ik dat niet zo goed bij houdt, want ben erg benieuwd wat het verschil bij Lidl is.
Klopt hoor, wij doen 80% van de boodschappen bij lidl maar die is ook echt super snel en behoorlijk duurder geworden.
Ik heb het idee dat je nergens meer goedkoop boodschappen kunt doen.
Hooguit op de markt⦠maar aldi, lidl zijn ook gewoon duur geworden. In mijn buurt heb ik ook nog de nettorama maar ook die schroeft zijn prijzen omhoog.
Ja absoluut, sommige dingen waren ook even duur als de AH. Ik houd het ook niet zo goed bij idd, zou ik wel meer mogen doen
Klopt ja. De enige reden dat ik nog naar de Lidl ga is omdat groente en fruit naar mijn idee langer goed en vers blijft. Voor de prijzen doe ik het nietā¦
Van de week de komkommer bij de AH laten liggen want ik vond ze prijzig en dacht ga wel naar de Lidl maar daar waren ze zelfs duurder dan bij de ah.
Ik heb een paar dingen opgezocht die wij regelmatig kopen in mijn digitale kassabonnen.
Eerste prijs is van december 21 en de 2e prijs is van eind 2022
Volkoren puntjes 1,05 - 1,29
Verse friet 1,09 - 1,59
Magere yoghurt 0,85 - 1,19
Boeren salade 2,19 - 2,69
Sperziebonen in glas - 0,95 - 1,19
Ribbelchips 0,99 - 1,39
Frites stick chips O,59 - 0,89
Kogelbiefstuk 5,95 - 6,99
Verder koop ik altijd magere kwark bij verschillende winkels en dta varieert ook van vrieger 1,29 nu minimaal 1,59 en soms zelfs 1,79
ik schrik hier echt van, man man man
Een los kaartje voor de bus is van ā¬2,30 naar ā¬2,50 gegaan .
Ik vind dit dus nog goedkoop, bij ons kost een los ritkaartje zonder ovchipkaart ⬠4,50 kwam mijn man eind december achter (hij kwam er in de bus achter dat zijn ovchipkaart 1 december was verlopen). Ben benieuwd wat het nu kost dan als de stijging bij jullie zo flink was.
Edit: volgens de website vd vervoerder bij ons in de regio ā¬4,80. Dus procentueel gezien valt de stijging dan nog mee
Echt idiote bedragen dit (ook die 2,50 als het maar om een kort ritje gaat), mis dan echt de strippenkaart die je bij de chauffeur kon kopen.
Dit is een uitdraai van AH factuur van een jaar geleden, bestel online.
Echt om te huilen die verschillen.
Waar een vraagteken staat weet ik hoeveelheid van toen niet van.
Prijs van nu met pen erachter gezet.
Bestel altijd magere kwark van AH eigen merk, die is van 1,59 naar 2,19 gegaan.
Die van Zuivelhoeve is gelukkig nu nog 1,69
Maar haal die ook regelmatig bij Lidl, daar nog 1,49.
Prijs per kilo overigens.
@Daydream wij gebruiken de lidl plus app en dan kun je digitaal je bonnen in zien. Dacht zal eens kijken met wat dingen die ik regelmatig koopā¦
Jan 2022 > jan 2023
1kg zilvervliesrijst 1,43> 1,85
500gr fusilli 0,99 > 1,29
Griekse yoghurt grote emmer 2,19 > 2,49
Luiers junior 6,39 > 6,69
Vochtige babydoekjes 1,10 > 1,25
Kastanjechampignons 1,39 > 1,49
Mayonaise 1,29 > 1,69
Broccoli 1,19 > 1,29
Zalmfilet diepvries 7,99 > 8,99
De paprikamix (zoān trio) is wel 1,89 gebleven
(Die griekse yoghurt kostte in 2021 trouwens 1,33 )