Inflatie en energiecrisis

Ah wow, toewijding! Die eieren, ook opmerkelijk. Minder stuks en nog steeds een hogere prijs.

2 likes

Ja die kwark van AH had ik ook gezien dat eigen merk nu duurder is.
Echt bizar, ik neem nu elke keer maar een bak van 1kg mee waar ik dan ben (ik kom bij de hoogvliet, jumbo, dirk, ah, lidl, aldi) en als de prijs me aanstaat ( meer dan 1,69 weiger ik te betalen op dit moment)

Lidl bij mij in de buurt heeft helaas alleen 500gr bakken en die kosten geloof ik 0.99 cent.

5 likes

Oh dat is jammer, dat Lidl alleen de kleintjes heeft. En ik weiger dat ook hoor, om meer dan 1,69 te betalen.

1 like

Tegenvaller bij het zwembad vandaag. De lessen van zwemdiploma A zijn met 5 euro per 4 lessen omhoog gegaan ( je rekent af per 4 lessen).

1 like

Ik kan echt nergens meer eieren vinden voor die prijs hoor. Zit vaak rond de €3 a €4 voor 10.

Ik vind t wel een beetje een dingetje worden dat eeuwige vergelijken van prijzen. Niet dat het niet uitmaakt, maar het is nou eenmaal zo en tenzij er een supermarktoorlog uitbreekt blijft het ook zo. Voelt ondertussen een beetje als een gulden-euro ding - ja de dingen zijn veranderd maar van eeuwig vergelijken en benadrukken wordt t leven ook niet beter. Je kan beter blijven analyseren waar je nú het goedkoopste uit bent en daar je energie in stoppen, want we kunnen geen jaar terug in de tijd kwark kopen helaas

En ja, het is kut

8 likes

Misschien is het inflatietopic dan niet het juiste topic voor jou :laughing:

47 likes

Steeg mijn salaris maar zo snel als de prijzen van de boodschappen, want het is gewoon bijna niet meer te betalen met een bijstandsniveau-inkomen. :pensive: Ik heb net hetzelfde boodschappenlijstje bij AH en Jumbo ingevoerd en bij de Jumbo kom ik ongeveer op 5 euro goedkoper uit, dus het scheelt wel iets. Dit zijn vooral eigen merk producten trouwens.

2 likes

Ligt wel aan welke jumbo, zij hanteren verschillende prijslijnen voor specifieke winkels

2 likes

Ik zag vandaag live voor mijn ogen de prijs verhoogd worden 🫣
Ik koos de goedkoopste margarine uit van €1,09. Ik scande hem met de handscanner en er stond ineens €1,49 op de scanner🥲

Schijnbaar was het bordje kapot, ik kreeg hem nog mee voor de oude prijs maar ja.

3 likes

Als ik deze prijsverschillen heb ik altijd wel het idee dat het prijsstijging veel hoger is dan je vaak leest. Dit is echt extreem toch, idd mijn salaris is ook niks meegestegen, hoe doe je dit dan :sweat_smile: Bij ons werkt boodschappen doen bij de Lidl wel en koop ook veel meer huismerken, scheelt toch. En eten ook simpeler, voor 2x koken etc. Ga vanavond ergens eten waar je 1 euro energietoeslag moet betalen per klant, ook een nieuwe ervaring.

2 likes

Ja klopt dat wist ik wel maar was meer gewoon dat ik dus nu ter plekke de prijsverhoging echt te zien kreeg, ipv achteraf uitzoeken hoeveel alles gestegen is zoals de posts hierboven. Dan komt het nog even meer binnen als je het direct ziet tijdens het boodschappen doen.

2 likes

Jeeezus ik wilde nieuwe koffie halen, is de dolce gusto cafe au lait 6 euro geworden. Zie op mijn oude bon dat het eerst 4.89 was. Janken, heb maar oplos koffie gekocht hoor.

1 like

Vanaf morgen bij AH

8 likes

Ik heb een energiecontract op Energiedirect. Was niet echt de beste keuze maar in de tijd van lage prijzen een van de goedkoopste. De afgelopen maanden ben ik €200 per maand gaan betalen in mijn eentje. Nu kreeg ik op 10 januari een advies voor mijn termijnbedrag. Is die bijgesteld naar €3 per maand. Echt wat zijn ze daar aan het doen, dat kan nooit kloppen. Heb het ook gevraagd aan de klantenservice, krijg ik ook te zien wat ze verwachten dat ik nog ga verbruiken komende zes maanden en van de afgelopen zes maanden. Van die hele berekening klopt niks. Je zou het serieus maar gaan bijstellen na zo laag dan kom je misschien fors in de problemen. Ik ga het zelf nogmaals uitrekenen en dan vanuit daar bekeken wat ik instel als termijn bedrag.

2 likes

Ik kreeg ook het advies van 8 euro. Wtf. Dus ik hou gewoon het zelfde termijn bedrag aan die ik al had.

1 like

Deze situatie is zo deprimerend: verwarming staat op 18 graden. Bij de CV heb ik de temperaturen al aangepast. Overal staat verwarming zo goed als uit. Elke ochtend word ik wakker met dit overzicht en ik snap het gewoon echt niet meer. Wat kan ik nog doen :weary:

1 like

Zit het prijsplafond hier ook al in berekend?

4 likes

Maar hoeveel gas verbruik je dan want dat kan je zo niet zien? En idd met of zonder prijsplafond. Het is ook gewoon lastig te zeggen zonder de situatie te kennen.

4 likes

Staat dit bij jou er niet ook onder?

3 likes