Om even terug te komen op wat ik laatst zei over de arbeidskorting. Heb mijn salaris gehad en het is een behoorlijk positief verschil!
Ik heb weleens gehad dat de salarisuitbetaling van januari te vroeg kwam voor onze financiƫle administratie, dan hadden ze niet genoeg tijd om alles te verwerken of de nieuwe pensioenberekeningen waren nog niet bekend o.i.d. In februari was dat dan wel het geval en werd wat ik te veel/weinig had gekregen in januari met terugwerkende kracht verrekend. Je zou evt bij je werkgever na kunnen vragen of dat het geval is.
Is je premie niet een percentage van je loon?
Ik zocht trouwens laatst eens op wat ik maandelijks aan pensioen ga ontvangen op mijn 68e, als ik zo door ga met inleggen: een bedrag waar ik net mijn huur van kan betalen. Werd ik ook niet heel vrolijk van.
Je krijgt ook nog AOW erbovenop he!
Jaa gelukkig! Alhoewel, geen idee hoe de wereld er in 2060 uitziet, of er uberhaupt nog zulke potjes zijn.
Bij mij ook zat al helemaal mij te verheugen op mijn salaris wat een domper
Ik ga er zo 123 op vooruit! Er was een extra cao loonsverhoging en in maart is er waarschijnlijk een nieuwe cao dus in juli nog meer moneys
Pensioen is hetzelfde nu, maar vorig jaar werd dat aangepast en in februari verrekend.
Ik heb zojuist mijn eindafrekening van gas&elektra gekregen en krijg ā¬650 terug! Totaal niet verwacht.
Ons elektriciteit gebruik is ongeveer gelijk aan vorig jaar, maar gas verbruik is gehalveerd? We vebruikten al weinig, maar nu helemaal; 400m3 voor een appartement van 90m2.
De enige echte veranderingen tov vorig jaar zijn; verwarming op 17 graden ipv 18, radiator folie geplaatst, CV ketel op 60 graden ingesteld en dat ik radiatorventilatoren onder de verwarming heb bevestigd.
Die aanpassingen hebben echt veel meer dan verwacht opgeleverd.
als belg die al het hele leven met een āsupermarkt-oorlogā leeft kan ik je zeggen dat dit echt een mythe is
als het al iets doet zijn het vooral bonus actie dingen en promos, maar dat is ook echt helemaal stilgevallen
Die aanpassingen zullen zeker hebben meegeholpen maar 2021 had ook wel een opvallend koude lente. Ik verwacht dat veel winst is gehaald in maart april en mei van vorig jaar gezien het toen juist erg mooi weer was
Ah ja dat zou het ook verklaren. We hebben geen slimme meter dus kunnen ook niets inzien, echt heel irritant.
Wij verbruiken zo ongelooflijk veel elektriciteit, zitten voor januari al bijna aan het prijsplafond en die is deze maand het hoogste. Maar eigenlijk verbruiken we het hele jaar ongeveer hetzelfde aan elektriciteit. We hebben veel nieuwe apparatuur, maar ook als alles uit staat vind ik dat we veel elektriciteit verbruiken.
Ik ga binnenkort eens een energiemeter kopen, maar zou je ook iemand langs kunnen laten komen die ernaar kijkt mocht daar niks uitkomen? Ik heb oprecht bijna het idee dat het wordt afgetapt ofzo, of in ieder geval dat het ergens mis gaat.
Ik ga er ook op vooruit qua netto loon. Heel fijn. Maar zie dat ik opeens een stuk minder pensioen betaal. Wel een hoger % maar over een lager bedrag, wat volgens de site van het pensioenfonds idd kan kloppen. Nu is het natuurlijk wel fijn wat extra geld maar vind het niet zoān prettig idee dat ik nu zo weinig pensioen opbouw heb?
Ik heb dat ook en kreeg een mail van mān pensioenfonds dat dat is omdat de AOW relatief veel is verhoogd, waardoor je minder pensioen ānodig hebtā (hier kunnen we over discussiĆ«ren natuurlijkš„²). Misschien is dat bij jou ook zo?
Ja misschien kan het nog de vloerverwarming ofzo zijn? Cv ketel, keuken, etc is allemaal heel nieuw. Wel een grote koelkast maar ons energieverbruik was al hoog voor die tijd (keuken is in maart/april vervangen). Dus ik denk dat er ergens iets is dat veel stroom vergt.
Maar we zijn ook vorig jaar een maand weggeweest en het energieverbruik was niet eens zoveel lager, terwijl we alles eruit hadden getrokken behalve de standaard dingen.
Ik ga morgen eens kijken voor een meter.
Verwarm je met gas of met een warmtepomp?
Gas!
@Ovenschaal nee het is wel op gas, maar het is al ruim dertig jaar oud, dus wellicht is wat het aan energie verbruikt heel veel? Misschien kunnen we die dan wel uitzetten in de zomer.
Er zit wel een snoer van de vloerverwarming naar het stopcontact, dus het gebruikt iets. En aangezien het zo oud is⦠Nouja we zullen het zien met de meter. Ik heb er ook maar weinig verstand van.
We verbruikten toen we er niet waren dagelijks 4 a 5 kWh. En nu 12 tot 17.
Ja das wel een hoop. Wij verbruikten in ons appartement 350kwh per maand wat erg ruim is. In ons nieuwe huis nog mar 230-250. Alle apparaten behalve keuken zijn meegegaan en wij zijn er nooit achtergekomen wat zo vreselijk veel stroom vreette in het oude huis.
Toen wij op vakantie waren verbruikten wij in het nieuwe huis zoān 3kwh per dag. Dus vind 4-5 nog niet zo vreemd.
Hij heeft wel een Nintendo Switch haha. En hij had dus altijd zoān bakbeest van een computer met monitoren in huis, maar sinds hij minder thuiswerkt niet meer. Ik had verwacht dat dat de stroomvreter was maar dat dus ook niet.