Onze energieleverancier stelt voor om per volgende maand het voorschot met nog €100,- per maand op te hogen. Dat is dan dus een stijging van €400,- tov wat we voorheen betaalden (en over dat jaar hebben we nog €240,- terug gekregen). Wij hebben sinds halverwege augustus een variabel contract, met ons verbruik van afgelopen jaar en het huidige tarief zou dat uit moeten komen (en we gaan natuurlijk ons best doen minder te verbruiken). Het huidige tarief staat tot 1-10 vast, dus ik voel de inhoud van de volgende mail al aan
ga als de tarieven per 1-10 bekend zijn maar weer een rondje zoeken wat het bij andere leveranciers kost, dat is dan het enige voordeel van zo’n variabel contract.
Echt buikpijn kan ik hiervan krijgen hoor. En dan zitten wij in de luxe dat we het nog alleen voelde (voelen? Even alles weer op een rijtje zetten) in vrij besteedbare ruimte/sparen en nog niet moeten kiezen welke vaste lasten we wel of niet betalen. Maar pfff voor mn gevoel komen we daar wel steeds dichterbij, of zullen we straks in ieder geval spaargeld aan moeten gaan spreken.
Dit gaat toch gewoon niet voor heel veel mensen. Ik weet realistisch dat de prijzen nog verder gaan stijgen, maar steeds die stress als je al moeilijk rond komt en dan denkt oke geregeld en dan stijgt het weer.
Vond de boodschappen die mijn man gisteren heeft gehaald ook schrikbarend duur. En dan heeft hij echt niks geks gehaald (meestal koopt hij allerlei dingen nog erbij dat ik denk uhm tsjah… maar nu was het echt keurig het lijstje wat ik had gemaakt).