En voor die overwaarde krijg je bijstand in de vorm van een lening.
Ik opende Essent, mocht mijn termijnbedrag bedrag weer verlagen⦠Vorige maand was het advies 75 euro en nu zet maar naar 45 euro⦠Bizar⦠Ooit was het advies 240 per maand⦠Nouja mooi hoor, ben er blij meeā¦
Maar toen zag ik dus in de app een voorstel voor een jaar contract⦠Dan bent u een jaar zeker van een vaste prijs⦠U betaald dan maar 130 per maand! Euhm? Zo gek ben ik niet⦠Apart hoor, snap dat velen er niets meer van snappenā¦
Sorry geen inhoudelijke reactie maar haha jij doet je forumnaam wel eer aanā¦
Ik heb van Oxxio bericht gehad over die foute tariefaanpassing. Ik krijg een ruime 400 terug. Echt een lekkere meevaller, echt blij dat iemand dat voor zān moeder had uitgezocht ![]()
Ja klopt inderdaad, totaal verbruik was ook hoger ingeschat en in december liep mijn vaste contract ook af dus de eerste inschatting voor december was hoog en heb ik ook betaald⦠Nouja alleen maar mooi voor nuā¦
Benieuwd hoe de markt zich verder gaat ontwikkelen, wanneer de prijzen onder het prijsplafond zullen gaan ook en wanneer vaste contracten weer interessant wordenā¦
En klopt helemaal @Viktor tik van mezelf⦠![]()
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Iedereen om me heen zei de afgelopen weken dat mijn rekening in het nieuwe jaar omlaag zou gaan, dus daar had ik me op ingesteld. Dus dat was wel een beetje een teleurstelling en schok toen ie hoger was dan in december. Mijn contract loopt tot oktober, dus ik moet nog even wachten.
Zooo ik ben echt blij! Toen ik hier september kwam wonen was mijn tarief 255 euro, met het prijsplafond was het gedaald naar 117 en zojuist krijg ik een melding dat ik nog lager kan. Mijn termijnbedrag is nu 95 euro!
Vind het wel knap vergeleken andere verhalen die ik lees, want als ik thuis ben staat de verwarming meestal op 18 of 19 graden en ik douche vaak 2 keer per dag. Blijkbaar doe ik toch alsnog iets goed als het zo erg gedaald is.
Maar dit ligt toch aan zo veel dingen⦠Wij gingen van 130 naar 300 naar 600 en nu 295 en ons verbruik is al die tijd alleen maar gedaald.
Zit er iemand bij Oxxio met zonnepanelen? Wij wonen hier nog niet zo heel lang en ik krijg nu de melding dat ze geen inschatting van het termijnbedrag kunnen maken ivm de zonnepanelenā¦
Niet bij Oxxio, wel hetzelfde gehad bij Greenchoice. We hebben toen op basis van verwachte opbrengst zelf een termijnbedrag gekozen.
Wat ergens heel raar is want waar moet je dan wonen?
Ik heb vorige week de pomp van de vloerverwarming laten vervangen maar ik vind het resultaat in minder verbruik nog wat tegenvallen. Wel iets, maar niet heel veel. Ik moet sowieso nog even naar de instellingen van de pomp kijken.
Maar nu heb ik ook een pompschakelaar aangesloten, dat was supermakkelijk en ik merk nu al verschil in verbruik. Ik kan live zien hoeveel er verbruik wordt en ook hoe vaak de pomp eigenlijk daadwerkelijk aan staat. Nu staat ie dus alleen aan als de vloerverwarming ook daadwerkelijk warmte krijgt. En dat is op een zonnige dag als deze eigenlijk alleen in de ochtend.
Dus wel een tip voor mensen met vloerverwarming, want het scheelt veel of je pomp nou 24/7 draait of alleen wanneer nodig. Ik heb bijna spijt dat we de hele pomp hebben vervangen
maar dat ding was wel al 30+ jaar oud dus het was sowieso tijd.
Maakt het hiervoor uit welk soort pomp je hebt?
Heb hier nog niets over gehoord maar ben zeker geĆÆnteresseerd. Onze pomp verbruikt ook echt heel veel door de vloerverwarming en niets lijkt te helpen.
Ik heb geen idee, het gaat wel echt om de verwarmingspomp en niet om een warmtepomp. Ik denk dat het niet echt uitmaakt welk type verwarmingspomp maar je kunt voor de zekerheid in de handleiding kijken.
Een pompschakelaar zorgt ervoor dat de pomp wel elke 24 uur een aantal minuten draait, anders kan het vastlopen. Ik denk dat het bij de meeste pompen wel kan, maar anders kan je nog een foto sturen naar een vloerverwarmingexpert.
De AH is echt helemaal gestoord.
3 rode uien in de ābonusā voor 99 cent. ![]()
![]()
De dirk; een netje met 10 (iets kleinere) rode uien 80 cent.
Fuck Albert, ga voor Dirk!! ![]()
![]()
Boni is ook nog niet zo slecht, ik ga zelf echt niet meer naar de Albert Heijn
Heeft iemand ervaring met Bunq als bank? Ik zie dat zij bij hun easy savings nu de hoogste rente hebben en overweeg dat als spaarrekening te openen, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen