Bij ons ligt het wel echt aan wat we kopen. Als we alles bij de lidl alleen zouden kopen zitten we niet ver qua prijs af wanneer we alles zouden kopen bij de AH. Maar als we bij veide supermarkten kopen wat het goedkoopste is scheelt het wel.
Ah de Consumentenbond heeft er een artiekeltje over! Alsnog erg summier:
Dirk idd het goedkoopst! Maar jammer dat ze niet zeggen welke de een na goedkoopste is, wellicht heb ik die wel in de buurt😅
Volkskrant heeft ook zon vergelijking gedaan. Lidl komt na Dirk. Maar deze is van oktober ik dacht dat er een recentere was maar ik hem niet vinden.
Ik heb gisteravond €15 neergelegd bij de Ap voor nachos voor 2 personen. Oke, ik had van de tortillachips bijvoorbeeld niet het goedkoopste gekozen, maar toch. De rest was wel allemaal Zaanse hoeve etc. Normaal was dit echt €10 ofzo, echt huilen dit.
Mailtje van ziggo; per 1 juli passen wij de inflatiecorrectie toe. Uw internetabonnement gaat met 4 euro per maand omhoog.
Uiteraard
Ja… baal hier echt van. Soms denk ik wel eens dat alle bedrijven dit gewoon maar ff doen.
Hoeveel kwh per maand gebruiken jullie die met 2 personen wonen?
Even kijken of mijn hoeveelheid verbruik normaal is. Ik zat in januari en februari op ongeveer 147 kwh per maand, maar vind het bedrag dat dat kost (100+ per maand voor alleen stroom) wel veel?
Wij verbruiken met zijn tweeen zo’n 200kwh. Bij ons kostenoverzicht is nog niet uitgegaan van het prijsplafond. Dus de kosten zijn hoger dan ze uiteindelijk zijn als het goed is, misschien bij jou ook?
Wij hebben zonnepanelen, dus vandaar de teruglevering. En wij hebben 25% blijven loont korting. Dus denk dat die 100 euro niet zo gek is.
In februari hebben wij 182kWh gebruikt. Dit is mijn vriendin en ik, en de helft van de week mijn kinderen. Ons kost dat € 57,98. Ik zit bij Essent, weet zo niet of het prijsplafond daar al in is meegerekend.
Een poll:
Hoeveel heb je in feb aan stroom verbruikt?
- < 50 kwh
- 50 - 100 kwh
- 101 - 150 kwh
- 151 - 200 kwh
- 201 - 250 kwh
- 251 - 300 kwh
- 301 - 350 kwh
- 351 - 400 kwh
- 401 kwh of meer
0 stemmers
Wat een verschil met mij haha. Waar zit hem dat in? Ik heb namelijk helemaal niet het idee dat ik zuinig doe met stroom o.i.d. (vaatwasser en droger draaien gewoon wanneer ik vind dat ze moeten draaien).
Wow dat is wel echt heel goedkoop geloof ik? Ik heb meer verbruikt (189 in feb vanaf 8 feb) maar dat kost al 54eu :’) Vond ik al best prima aangezien we net zijn overgestapt naar een dynamisch contract en de vaatwasser/wasmachine alleen laten draaien wanneer de energieprijs het laagst is die dag
Hoe dann? Vast contract??
Ja zo leef ik nu ook maar als dat me €100 kost
Ik zit bij Delta want toen ik in november mijn contract afsloot had ik contaxt gehad met Delta, Vattenfall én Essent en Delta was toen het goedkoopste…
Maar dat is toch zonder het prijsplafond? Want met het prijsplafond is 1 kWh €0,40 dacht ik, dus dan zou 147 kWh nog geen 60 euro zijn.
Volgens mij wordt prijsplafond op de jaarrekening berekend en niet op een maandrapport. Eneco doet dat wel maar dat is niet verplicht volgens mij
Dat is inderdaad niet verplicht en eigenlijk ook heel lastig om het wel te doen. Het prijsplafond is tot een bepaald verbruik en dus lastig uit te rekenen. Wat als je de ene maand erboven zit en de volgende er weer onder. In totaal kan het dan zijn dat je er nog steeds onder zit, maar dat je denkt dat je erover heen gaat.
Vooral wanneer er zonnepanelen aanwezig zijn. Want dan compenseer je in de zomer voor de wintermaanden.
Ik heb een warmtepomp en elektrische kachels (nieuwbouw huurhuis). Dat is dus echt allejezus duur. Want de verwarming staat dan op 20 als ik thuis ben, en dan is het nog amper 18 graden binnen… je krijgt het er amper warm en je betaald dus ook nog eens de hoofdprijs.
De helft van de week ben ik ook nog eens niet eens thuis omdat ik ook veel bij m’n vriendin zit, anders was het nog duurder en tik nu de 117 euro al aan deze maand en zijn nog niet eens op de helft. Januari was helemaal rampzalig met over de 300 euro
Heb wel zonnepanelen dus hoop echt dat het van de zomer weer een boel compenseert… afgelopen 2 jaar had ik namelijk een negatief saldo aan het einde van het jaar en kreeg ik beide jaren ruim 600 euro terug op de jaarafrekening. Ben bang dat ik dit jaar bij mag dokken. Maar nog zegt m’n energie leverancier dat ik naar een maandbedrag van een 10tje kan. Nou dat doen we dus mooi niet…
Bij welke leverancier zit je? Als je dat wil delen? Ik ben beetje aan het oriënteren maar vind het lastig vergelijken