Er staat wel dat dit om de leveringsprijs per kWh van je contract gaat, dus dat is wat je betaalt voor alles wat je boven het prijsplafond gebruikt. Weet even niet meer tot welk verbruik je in februari onder het prijsplafond bleef, maar volgens mij zit je daar met 147 kWh wel onder!
In feb met ons 2e 467m2, met kanttekening erbij dat we beide een elektrische auto hebben die we thuis opladen dus dat is een groot deel van de m2. Dit kostte ons 63e.
Wooow hoe kan dat zo goedkoop zijn??
583 netto, alles op elektra en vrijstaand. Kosten 340e, maar veel panelen en in de zomer leveren we veel meer terug.
Het valt me op dat mijn rekening voor het grootste gedeelte uit vaste kosten bestaat.
Hoe hoog zijn jouw vaste kosten? Dus vaste leveringskosten, energiebelasting, ODE en netbeheerkosten bij elkaar, inclusief btw. Per maand.
- €0 tot €20
- €20 tot €40
- €40 tot €60
- €60 tot €80
- €80 tot €100
- meer dan €100
- geen idee
0 stemmers
Ik heb negatieve vaste kosten bij stroom en positieve bij gas? Is je pol de vaste kosten per jaar of per maand?
En als je die bij elkaar optelt? Ik bedoelde in ieder geval de kosten per maand. Bij mij is dat namelijk al €70, vind ik best veel.
ja, in januari -15 +27, dus 12. Maar misschien gaat er bij jouw leverancier nog een correctie af op je jaarrekening? Want met die vaste kosten wordt al jaren gerommeld. Door verlaging belasting, of verlaging BTW of subsidie overheid. Ik snap daar nooit iets van.
We hebben een variabel energiecontract & komen daardoor de laatste maanden echt gunstig uit. Soms is stroom dat uur 0cent of 2 cent, dan laden we dan de auto’s.
Heel chill! Bij wie zitten jullie? Ik wil nog een nieuwe aanbieder.
Next energy! Ja het is voor ons ook maandelijks echt een enorm verschil van waar we vandaan kwamen.
Wow, ja als ik kijk scheelt het voor ons ook best flink. Vooral als je echt op gaat letten wanneer je wat aan zet. Vind het alleen wel spannend om naar een relatief onbekende partij te gaan (zit nu bij Greenchoice).
Energiebelasting is juist geen vast bedrag per maand want dat is afhankelijk van je verbruik (ODE was dit ook maar is sinds dit jaar 0, zit in je energiebelasting). Het is dus wel een vast tarief, maar waar het totaal per maand op uitkomt hangt af van je kwh en m2
Het is ook het grootste deel van je tarief per kWh of m2 dus niet zo gek dat het hoog uitvalt als je dat onder “vaste kosten” rekent
Netbeheerder- en leveringskosten zijn wel gebruiksonafhankelijk want die gaan per dag
Mail van Ziggo:
Ik ga dus €78 pj meer betalen, en mijn abonnement is al zo duur! Ik vind dit echt schandalig en ik ga erover klagen, maar ik weet niet of het zal gaan helpen.
Ik hoor vaak dat bellen en doen alsof je gaat overstappen goed werkt.
Maar ik heb zelf T-mobile en dat is echt veel goedkoper, ik verbaas me altijd weer over die Ziggo prijzen. Ik zou dus eens kijken of je kunt overstappen.
Ja ik kreeg net ook een mailtje. Bij mij gaat het €5,- per maand omhoog, en dat vond ik al veel.
Ik zag net ergens een nieuwsbericht dat het al opzeggingen regent bij ziggo na de tariefsverhoging
Ik hoor niet anders hahaha. T-Mobile gaat volgens mij wel wat klanten erbij krijgen, lees veel mensen die gaan overstappen. Zit daar zelf ook al dik 4 jaar zonder problemen (alleen internet heb ik).
Wij willen door deze verhoging ook gaan overstappen naar t-mobile zodra delta hier de glasvezel heeft aangelegd. Als het goed is nog 2 maand geduld. Vind het echt een bizarre stijging zeker omdat de al met kop en schouders bovenuit de duurste waren.
Ik ben ook overgestapt naar T-Mobile na dit bericht, scheelt me gewoon €25 pm