Ik zal het proberen zodra ik het nodig heb. Heb gisteren opgezegd, tv abo dan, en het ging gelijk in.
TV gaf aan dat er geen signaal was maar had wel gewoon beeld, vreemd…
Dat ligt ook helemaal aan het weer, je woont niet in Nederland toch? Wij hebben energielabel C en gezin met twee kinderen, ook rond de 3 gebruikt afgelopen 24u maar dat schommelt bij ons tussen de 1-8 afhankelijk van gebruik en dus het weer.
Ik krijg incl kleine cashback bijna 575 euro terug (als eenpersoonshuishouden) op m’n betaalde energievoorschot . Vooral minder gas gebruikt en profiteren van de verlaagde belasting volgend jaar. Dit is ben ik bang maar een eenmalig iets
Ik dacht dat vaste contracten waren dat de tarieven per kwh of kub gas/stadsverwarming worden castgelegd. Niet de hoeveelheid afname.
Dat vaste maandbedrag is toch gewoon het vaste voorschot wat je elke maand betaald? En als je aan het eind van het jaar minder hebt verbruikt dan 12x je voorschot krijg je dat gewoon terug
Zijn er hier al mensen die een vast contract hebben afgesloten? Ik kan nu voor ongeveer de prijs van het prijsplafond een eenjarig contact afsluiten maar ik heb echt geen idee waar ik goed aan doe.
Ja wel voor gas! De prijs lag nu onder het prijsplafond en ik vind het wel fijn om te weten wat we betalen. Ik ben bij mn huidige aanbieder (Greenchoice) gebleven.
Voor elektriciteit niet omdat we toch sinds een paar maanden zonnepanelen hebben.
Wij krijgen ook rond de 300 terug, waar ik erg blij mee ben, maar ik zag dat er ook veel.korting is verrekend van het prijsplafond en een deel btw?!
Dus als dat niet was verrekend hadden we moeten bijbetalen terwijl we wel heel erg hebben gelet op ons verbruik… ik ga sws nog even bellen met de klantenservice om wat duidelijkheid te krijgen over over de jaarafrekening
Maar heb je een vast of variabel contract? In dat laatste geval is het niet zo raar toch, de energieprijzen waren een periode bijna drie keer zo hoog geworden, daar kan je bijna niet tegenop boksen.
Vast, volgens mij jaarlijks vastgesteld (stadsverwarming).
Er zijn inmiddels meerdere aanbieders die tarieven onder het prijsplafond hebben. Misschien kun je je verbruik invoeren bij een vergelijkingssite zoals gaslicht.com en kijken waar je het goedkoopste uit zou zijn? Daar wordt dan ook rekening gehouden met de leveringskosten etc.
52 cent is best duur, ik heb van de week bij eneco gekeken en daar is het 39,5 cent
Gasprijzen heb ik weinig verstand van want ik heb blokverwarming
Wij hebben nu net een jaarcontract afgesloten bij Green Choice. Laagste prijzen voor gas (1,36), stroom (0,38) én hoogste teruglevertarief. En omdat we voor 1 juni afsluiten, vallen we onder de oude regels qua opzeggen. Stel dat het straks toch allemaal veel goedkoper wordt (wat ik niet verwacht gezien de hoge energiebelasting), dan kan je voor 100 euro eerder je contract opzeggen. Na 1 juni wordt dit veel duurder.
Wij hebben qua elektra inmiddels 26ct normaal en 21ct dal aangeboden gekregen van greenchoice als we het vast zetten. Voor ons niet heel relevant omdat we meer terugleveren, maar de terugleververgoeding is daar ook 1 vd hoogste.
Dit zal voor bestaande klanten zijn vermoed ik zo.
Dan wel een select groepje, ik zit ook bij Greenchoice en krijg een aanbod van 39 en 38 cent
Dan lijkt 0,26 me inderdaad ook heel laag…
Wij zitten daar nu bijna 10 jaar en hebben een stuk hoger dan gemiddeld stroomverbruik, dat speelt wellicht mee. En het is dan 3 jaar vast. Deze contracten kun je op de website nog niet vinden, worden alleen vanuit hun zelf aangeboden (ben er over gebeld). En we zitten daar dus alleen nog voor elektra gas inmiddels elders.
Maar dat ze het dus wel al beperkt aanbieden doet mij vermoeden dat de prijzen dus nog wel verder gaan dalen. Niet per se naar daaronder, maar wel naar tarieven onder de 40ct. Ik ben er ook nog niet op ingegaan, het aanbod is 30 dagen geldig dus even aankijken wat er de komende tijd gebeurt. Afgelopen jaar hebben onze zonnepanelen meer opgebracht dan we hebben verbruikt, dus durf ook wel even af te wachten daardoor.
@anon4775214 toen de tarieven zo omhoog schoten ben ik toen ons vaste contract afliep ook gaan zoeken, maar toen was het tarief wat greenchoice mij als bestaande klant aanbood gunstiger dan overstappen of wat een nieuwe klant daar kreeg. Mijn moeder zei toen bv ook je moet naar mijne overstappen ik betaal maar X. Ja jij bent daar al klant, wij als nieuwe klant zouden echt een stuk meer gaan betalen.
Eigenlijk misleidend dat er op vergelijkingswebsites etc. wordt vergeleken met maandbedragen ipv de prijs per kWh. Zie echt door de bomen het bos niet meer.
Mijn leverancier laat ook in de app de prijs met prijsplafond niet zien. Als ik het zelf uitreken (verbruik met prijsplafond prijs) valt het allemaal wel mee, maar reken je jezelf dan niet rijk?
Ik heb net een vast contract genomen bij Vattenfall… het duizelt me een beetje qua tarieven etc… waar zag je die vergoeding per kWh? Ik neem aan dat dat voor de zonnepanelen is?