Ja, wij nog voor 1 juni, een eenjarig contract, ook bij Greenchoice! Daar zaten we al, de prijzen waren flink gedaald en omdat we zonnepanelen hebben, is vooral de gasprijs interessant. En ik vind het prettig dat we die alvast weten/vast hebben staan voor de winter zo.
Ah top, yes dat had ik gezien idd! Terug lever vergoeding stond er nog niet bij, maar we hebben ook pas 1 week zonnepanelen. Misschien toch maar even bellen.
Weet je zeker dat he maar zulke lager teruglevering kreeg van vattenfall? Vorig jaar waren ze 1 vd hoogste en ik heb gekeken op mijn contract maar ik krijg bijna 0.17 terug per kwh en dit was vorig jaar ook al zoā¦
Ik heb het net inderdaad toch gezien in het contract wat ik net heb afgesloten, er staat
Terugleververgoeding over uw opwek na saldering (btw-vrij tarief): 0,076.
Dat is inderdaad erg weinig!
Hoe kan die bij mij dan zo hoog zijn? Ik heb geen vast contract ook.
Ik snap er ook vrij weinig van, als ik nu even snel gegevens bij greenchoice invul dan krijg ik dit als aanbod:
-edit: veel meer dus nog dan wat @Kultakala heeft⦠het lijkt me dat dit toch niet klopt of dat ik iets over het hoofd zie? Btw ofzo?
Hahaha ben echt in de war. Als ik google lees ik ook dat vattenfall het bedrag aan teruglevering rekent wat ook op mijn contract staat. Die 0.168
Ik heb inmiddels een 3jarig contact afgesloten bij eneco. Alleen stroom en ik gebruik heel weinig. Dus als het nog verder daalt scheelt dat niet veel, maar nu ben ik wel zeker van ālagere prijzenā als het prijsplafond idd niet doorgezet wordt.
Kreeg net eindafrekening van de woningcorporatie en we moeten ā¬300 bijbetalen voor stadsverwarming (naast de servicekosten die we er maandelijks voor betalen). vind dat echt veel want dat gaat dan over oktober tot en met december dat we er wonen?? Dat is totaal een bedrag van ā¬750 voor die paar maanden? En volgens hun stomme Ista app waren we juist in het groene deel omdat ze zogenaamd zuinig deden.
Bij het nu vastzetten zie ik dat bij een eenjarig contract het teruggaat naar 7 cent, bij 3 jaar naar 4 cent. Zit nu ook (nog) variabel met 17 cent teruglevering.
OkƩ heb hier totaal geen verstand van, maar denk dat wij hem maar gewoon vastzetten voor 3 jaar. Dan hebben we in ieder geval zekerheid. Zo lastig dit altijd
Ik denk dat afgelopen jaar ook wel heeft bewezen dat eigenlijk niemand er echt āverstandā van heeft, er is zo veel gebeurd wat een enorme impact heeft gehad op die prijzen, dat had geen enkele expert kunnen voorspellen
Je leest nu ook wel steeds berichten dat de prijs zo daalt maar dat is eigenlijk altijd alleen voor de eerstvolgende maanden. Heel 2024 is nog erg onzeker en daar zit niet zon daling in als we nu zien/zagen voor juni - september. Kies je voor een vast contract dan krijg je nog altijd een gemiddelde
Ik kan me heel goed voorstellen dat je kiest voor de zekerheid van een relatief laag tarief, de rust die dat met zich mee brengt is ook wat waard.
Heb ook variabel bij Vattenfall, en terugleververgoeding van bijna 17 cent per kwh.
Maar ik wek 1300 kwh op, en verbruik 1200 kwh per jaar (heb maar 5 panelen) Dan gaat die terugleververgoeding toch alleen over die extra 100 kwh?
Vind het ook lastigā¦
Vorige week keek ik naar mijn aanbod voor 1 jarig contract. Toen zou ik 93 per maand betalen.
En keek net, nu is het alweer 105. Had al begrepen dat de gasprijs weer aan het stijgen is.
Ja je krijgt alleen terugleververgoeding op je niet gebruikte kwh.
Thanx, dan is dat in ieder geval geen reden om bij Vattenfall te blijven. Ga ook weer eens kijken naar andere aanbieders.
Komt door de saldering. Als dat eraf gaat word het pas interessant
288 is wel heel weinig, maar het grootste gedeelte van gas gaat naar je verwarming, koken is slechts een paar kubieke meter. Dus als je verwarming niet zo vaak aan staat zou het best kunnen. Wij zaten in 2022 op 472 m3, dus het hoeft zeker niet richting de 1200 hoor!
Ligt denk ik compleet aan je type huis etc maar het klinkt wel als een lage schattig⦠Wij zitten op ongeveer 1250m2 per jaar & houden veel rekening met verwarming (oa niet hoger dan 18 in de winter) en zijn veel van huis.
Ik zit op 55 m3 in maart, ik schat ons op 550 m3 voor dit jaar. Huis uit jaren 90, deels extra geisoleerd, verwarming niet al te hoog (max 18), vriendlief doucht veel en lang.
Wij koken en verwarmen ook op gas, en wij verbruiken meestal 500-600 m3 per jaar. Onze verwarming staat beneden en soms in mijn thuiskantoor op maximaal 19 graden. Dus jullie verbruiken wel heel weinig, maar het zou wel kunnen kloppen, hoor.